850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

mymac

Top resultaat die bumper! Ik ga er niet meer aan beginnen met mijn huidige DOP, maar als ik ooit wat nodig heb voor een toekomstige R, dan weet ik waar ik moet zijn!
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus

cornelis-b

Citaat van: mymac op 18-03-2014 22:29:29
Top resultaat die bumper! Ik ga er niet meer aan beginnen met mijn huidige DOP, maar als ik ooit wat nodig heb voor een toekomstige R, dan weet ik waar ik moet zijn!

Huidige bumper kapot? Altijd de moeite waard om te repareren als het een R bumper is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Bij deze staat de R weer op Volans!

De banden die er op zitten zijn Toyo Proxes R30 banden (215-45-17).

Binnenkort worden deze velgen opnieuw gecoat, want dat is behoorlijk nodig  ;D.
Weet iemand misschien een goed adres?

blastaway

PUC polish is naar mijn idee de beste. Ik weet alleen niet waar je woont?
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

marrrcel

Hij wordt steeds mooier Eric! Ik heb goede ervaringen met Wheelcare.nl, maar dat is een stukje rijden voor jou.

Sbv

http://www.wheelcare.nl/

Alleen velgen zonder banden aanleveren etc. Heb zelf binnenkort denk ik een set die er heen gaat

EricL

Citaat van: blastaway op 25-03-2014 15:54:49
PUC polish is naar mijn idee de beste. Ik weet alleen niet waar je woont?

Ik kom uit Barendrecht, de afstand maakt me niet veel uit. Ziet er goed uit dat bedrijf!

Citaat van: marrrcel op 25-03-2014 15:56:42
Hij wordt steeds mooier Eric! Ik heb goede ervaringen met Wheelcare.nl, maar dat is een stukje rijden voor jou.

Thanks Marcel!

Wheelcare heeft idd (ook) goede recensies, mogelijk een optie dus :).

Citaat van: Sbv op 25-03-2014 15:57:21
http://www.wheelcare.nl/

Alleen velgen zonder banden aanleveren etc. Heb zelf binnenkort denk ik een set die er heen gaat

Zie pb  ;)

cornelis-b

Aroba banden service in Amsterdam echt super mooi werk en kleur, zie het blog van NickGR.

En nee ik heb geen aandelen maar ken Arjan, de eigenaar, al ruim 30 jaar.

http://www.aroba-banden.nl/

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

jas

(Zoals ik via whatsapp ook al zei) Mooi man! Zoals het hoort op een R!

EricL

Weer een kleine update:

Gisteren heb ik een aantal stuurbekrachtigingsleidingen per post ontvangen welke ik had  gekocht van een forumlid. Eén van de persleidingen was nog (nagenoeg) nieuw en daar ging het mij vooral om, aangezien die bij mijn 850R lek is.

Ik had me voorgenomen om deze komende donderdag te vervangen, maar het was goed weer dus besloten het gelijk te doen.

De lekke leiding

De nieuwe leiding, ik heb gelijk de o-ringetjes vervangen.

De auto op 2 assteunen geplaatst om toch wat ruimte te creëren om te kunnen sleutelen.
Het loshalen van de leiding valt nog mee, ik moest 'm wel op één punt doorslijpen om het mezelf makkelijker te maken.
Het plaatsen van de nieuwe daarentegen was een stuk lastiger, vooral doordat ik niet heel veel ruimte had tussen auto en grond.

Oude en nieuwe leiding naast elkaar

Uiteindelijk gelukt en ziet het er nu zo uit:

Uiteraard gelijk de olie ververst en ontlucht. Er is een merkbaar verschil met de nieuwe olie.
Morgen nog even controleren of er nergens lekkage is en dan is deze taak volbracht.

Verder heb ik in de afgelopen weken een veerpootbrug achter gemonteerd:

Boutjes zitten er hier nog niet in

Het is de bedoeling daar een bevestiging te maken voor de Öhlins reservoirs:

Ik denk dat ik een klem maak die om de veerpootbrug geklemd komt te zitten, net zoals bij de Öhlins reservoirs. Gaten boren in de veerpootbrug zie ik niet zitten.

Mocht het geen degelijke constructie worden kan ik altijd nog overstappen op een alternatief:

O ja en de strip is uit de achterruit!!

The Volvoboy

Netjes hoor allemaal! Goed bezig! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Had het ook al via whatsapp gezegd Eric het ziet er weer gelikt uit, vrijdag zie ik het in real maar je bent goed bezig.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Öhlins ben ik erg benieuwd naar als ze er in zitten, had al een voorproefje gezien hier thuis, en ja je was verstandig om er maar één mee te nemen  ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

hertogjan6

netjes!!  8) 1 vraagje he? werkt die rolhoes nou wel met die schroeven erdoor ??  :eusa_eh:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

EricL

Thanks heren!

Citaat van: hertogjan6 op 20-04-2014 23:11:01
netjes!!  8) 1 vraagje he? werkt die rolhoes nou wel met die schroeven erdoor ??  :eusa_eh:

ja rolhoes blijft bruikbaar zolang er maar kleine schroeven in komen. Het grote nadeel is wel dat die rolhoes er dus niet meer uit kan... (heb dit idee 'gejat' van een onder forum)

Citaat van: cornelis-b op 20-04-2014 23:08:30
Had het ook al via whatsapp gezegd Eric het ziet er weer gelikt uit, vrijdag zie ik het in real maar je bent goed bezig.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Öhlins ben ik erg benieuwd naar als ze er in zitten, had al een voorproefje gezien hier thuis, en ja je was verstandig om er maar één mee te nemen  ;D ;D

Yes tot vrijdag Henk!

hertogjan6

Citaat van: EricL op 20-04-2014 23:22:30

ja rolhoes blijft bruikbaar zolang er maar kleine schroeven in komen. Het grote nadeel is wel dat die rolhoes er dus niet meer uit kan... (heb dit idee 'gejat' van een onder forum)

niet bruikbaar dus ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart