850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: hertogjan6 op 20-04-2014 23:25:39
Citaat van: EricL op 20-04-2014 23:22:30

ja rolhoes blijft bruikbaar zolang er maar kleine schroeven in komen. Het grote nadeel is wel dat die rolhoes er dus niet meer uit kan... (heb dit idee 'gejat' van een onder forum)

niet bruikbaar dus ;D

Wel bruikbaar, Leroy.
Alleen kan de complete hoes niet meer uit de wagen worden verwijderd.

;)

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 20-04-2014 23:27:27
Citaat van: hertogjan6 op 20-04-2014 23:25:39
Citaat van: EricL op 20-04-2014 23:22:30

ja rolhoes blijft bruikbaar zolang er maar kleine schroeven in komen. Het grote nadeel is wel dat die rolhoes er dus niet meer uit kan... (heb dit idee 'gejat' van een onder forum)

niet bruikbaar dus ;D

Wel bruikbaar, Leroy.
Alleen kan de complete hoes niet meer uit de wagen worden verwijderd.

;)
oww haha denk al!  :eusa_wall:   :eusa_doh: hoezo dan een groot probleem? 2 schroefjes los en vuola  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

We gaan vrijdag ook even de BBQ in de fik steken Eric mits het weer het toelaat. In elk geval een leuke klus vrijdag en dan heb ik het niet over het eten maar over een bumper die we onder een auto vandaan moeten rukken. We maken er een leuke dag van.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Citaat van: cornelis-b op 20-04-2014 23:30:55
We gaan vrijdag ook even de BBQ in de fik steken Eric mits het weer het toelaat. In elk geval een leuke klus vrijdag en dan heb ik het niet over het eten maar over een bumper die we onder een auto vandaan moeten rukken. We maken er een leuke dag van.

Klinkt goed!

Henk gaat de R-bumper van forumlid jas herstellen dus die gaan we vrijdag loshalen.

cornelis-b

Citaat van: EricL op 20-04-2014 23:38:46

Klinkt goed!

Henk gaat de R-bumper van forumlid jas herstellen dus die gaan we vrijdag loshalen.

Gaat helemaal goed komen met de bumper van Jas, heb er alle vertrouwen in  ;D
Voorbeeld zit onder jou R Eric ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

jas

Citaat van: cornelis-b op 21-04-2014 00:43:21
Citaat van: EricL op 20-04-2014 23:38:46

Klinkt goed!

Gaat helemaal goed komen met de bumper van Jas, heb er alle vertrouwen in  ;D
Voorbeeld zit onder jou R Eric ;)

Kijk er naar uit! Gezellig!

@Eric, goed bezig. Merk je het verschil goed van de veerpootbrug?

Gr. Jas

EricL

Citaat van: jas op 21-04-2014 08:56:19
Kijk er naar uit! Gezellig!

@Eric, goed bezig. Merk je het verschil goed van de veerpootbrug?

Gr. Jas

Thanks Jas!

De auto kraakt minder nu. In het weggedrag is het ook wel te merken, hij lijkt stabieler in de bochten te liggen.

EricL

Update: Nieuwe R-koppeling geplaatst!

Gisteren omstreeks 18.00u stond er een afspraak gepland bij Dennis850 van http://www.volvoservice.eu/ voor het vervangen van de koppeling. De oude koppeling was behoorlijk versleten, noodzakelijk dus dat deze vernieuwd werd!

De nieuwe R-koppeling met overige onderdelen.

Na ongeveer een uur had Dennis de versnellingsbak er al onderuit!

En vanochtend stond de auto alweer klaar  :). Dennis heeft gelijk de onderste motorsteunen en krukaskeerring vervangen en de olie in de versnellingsbak vernieuwd. Het is echt een wereld van verschil hoe de auto nu koppelt en schakelt. Ook al moet de koppeling nog een beetje 'inslijten' is het al vele malen soepeler dan voorheen.

Nogmaals hartelijk bedankt Dennis voor de goede en snelle service!

Nog een sfeerplaatje in de zon...

De eerstvolgende zaken die nu vervangen gaan worden:

-olieleidingen
-radiateur
-olie (+oliefilter) verversen (Castrol 5W-40)
-bovenste motorsteun (IPD)

Op de steun na ligt alles al nieuw op voorraad.

Zodra ik dit vervangen heb wordt het tijd om het onderstel aan te pakken!

cornelis-b

Het was inderdaad tijd voor vervanging Eric. Ik heb de oude koppelingsset vandaag mogen bewonderen maar die was echt op. Misschien wel leuk om even een foto van het druklager te plaatsen  ;D ;D ;D

Druk ............ waar druk? Druk weg lager was het eigenlijk  :o

Zeg maar Henk tegen mij

MrCain

Citaat van: EricL op 25-04-2014 23:46:31

-bovenste motorsteun (IPD)

Zou zelf een originele Volvo in zetten: die IPD is echt niet beter en maakt echt veel meer lawaai => heb nu zowel de harde als de zachte geprobeerd en gaat nu weer terug naar origineel... Als ik het van te voren had geweten had ik het geld van die steunen in mn zak kunnen houden :eusa_wall:

Maar dat is een beslissing die je zelf mag nemen ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

EricL

Citaat van: MrCain op 26-04-2014 09:21:34

Zou zelf een originele Volvo in zetten: die IPD is echt niet beter en maakt echt veel meer lawaai => heb nu zowel de harde als de zachte geprobeerd en gaat nu weer terug naar origineel...

Duidelijk, dan komt er een originele in.

Om in de trant te blijven van motorsteunen, vandaag de steun aan de rechterzijde vervangen.

Nieuwe steun:

De oude steun was volledig doorgescheurd, wat dus ook de oorzaak was van stoterig rijgedrag.

Oude steun:

Het inbouwen is vrij simpel om te doen, de motor moet iets opgetild worden om bij de onderste bouten te komen. Verder is het enkel bouten los- en aandraaien.

Gemonteerd:

Al met al een eenvoudige handeling waarvan het verschil echt goed merkbaar is!

marrrcel

Mooi bezig Eric! Ziet er goed uit en die steun rechts onder is een mooi klusje.

Citaat van: EricL op 29-04-2014 16:33:38
Citaat van: MrCain op 26-04-2014 09:21:34

Zou zelf een originele Volvo in zetten: die IPD is echt niet beter en maakt echt veel meer lawaai => heb nu zowel de harde als de zachte geprobeerd en gaat nu weer terug naar origineel...

Duidelijk, dan komt er een originele in.

Ik heb zo'n IPD bovenste motorsteun gemonteerd zitten in mijn R. Het is een kwestie van voorkeur, want ik vind het geluid niet storend. Goede reden om nog een keer een rondje in elkaars auto's rijden als we bij elkaar in de buurt zijn.

EricL

Citaat van: marrrcel op 29-04-2014 19:09:09
Mooi bezig Eric! Ziet er goed uit en die steun rechts onder is een mooi klusje.

Ik heb zo'n IPD bovenste motorsteun gemonteerd zitten in mijn R. Het is een kwestie van voorkeur, want ik vind het geluid niet storend. Goede reden om nog een keer een rondje in elkaars auto's rijden als we bij elkaar in de buurt zijn.

Thanks Marcel!

Gaan we zeker doen, ben benieuwd naar het verschil in steun(en).

cornelis-b

Mooi weer zo'n fris steun, merk je ook gelijk met rijden.

Zeg maar Henk tegen mij

EricL

Gisteren een nieuw origineel eindstuk opgehaald bij Henk.
Ik had al is gehoord dat de voorraad originele  vierkante eindstukken al enkele jaren geleden was uitgeput, echter wist Henk er nog aan te komen!

Ondanks dat de verpakking wat verkleurd is, is dit eindstuk gewoon nieuw.

Nogmaals bedankt Henk, ben er blij mee.