850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Eric,
Ik heb ook nog wel een achteras liggen. Scheelt je slepen en ligt aan de andere kant van het dorp ;D

V70geRwin

Citaat van: EricL op 25-06-2015 12:06:08
Citaat van: t5joost op 24-06-2015 13:02:21
wanneer mag je er weer mee rijden?
je achteras ligt nog steeds te wachten.

Woensdag 8 juli ophalen?

Citaat van: V70geRwin op 24-06-2015 13:23:38
Hoeveel achterassen wil je eigenlijk  ;)

Twee. Eentje extra op voorraad lijkt me wel handig.

Citaat van: cornelis-b op 24-06-2015 13:15:05
Als ie in de weg ligt mag je hem ook bij mij droppen Joost, ik heb nog meer spullen voor Eric liggen. Nog net geen motorblok op zolder ;D

Haha dat kan ook, neem ik alles in 1x mee in een aanhangwagen. ;D

Drop die van mij ook wel bij Henk  ;)

Citaat van: Sbv op 25-06-2015 13:17:34
Eric,
Ik heb ook nog wel een achteras liggen. Scheelt je slepen en ligt aan de andere kant van het dorp ;D

Wat van ver komt is goed he  :eusa_whistle:

cornelis-b

Drop maar hoor ;D Eric heeft straks te weinig aan een aanhanger, een vrachtwaggel is beter :o :o
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Gisteren bij dhr Schutten een M4.4 upgrade uit laten voeren. Een verschil van dag en nacht vergeleken met M4.3. Een upgrade die ik veel eerder had moeten (laten) doen! Die oude ecu bewaar ik nog wel, maar komt er echt niet meer in!

Voordelen:

- sneller starten (toch wel de must-have voor 2015  :))
- veel soepelere gasresponse
- niet meer dat abrupte afrem-gevoel bij gas los
- geen 'hangend' toerental tijdens het schakelen

Verder is de software geoptimaliseerd (heb nu een walbro pomp) en ben er erg gelukkig mee zoals die nu is. Een 2.0 met K24 is een mooie combinatie waar naar mijn gevoel het turbogat minimaal is. Denk dat ik nu aardig wat 2.3's het leven zuur kan maken. ;D

Dè ecu

cornelis-b

Gaaf Eric, ik hoop volgende week ook 4.4 te gaan rijden en ik ben heel benieuwd. En dat zuur maken testen we nog wel een keer ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

classicT5

Gijsbert-5

Vette bak hoor Eric en prachtige details! Ik kan uit ervaring vertellen dat een 2.0 met K24 erg hard kan  ;)

Vulk

Wat houdt het in om over te schakelen?

EricL

Thanks!

Citaat van: Vulk op 12-07-2015 08:15:14
Wat houdt het in om over te schakelen?

De upgrade bestaat uit het nieuwere type ecu en de aanpassing van de software naar M4.4.
Je houdt je eigen tune, maar wel met de voordelen van M4.4. Eventueel kan je ervoor kiezen om ook je software te laten optimaliseren.

Verder is het gewoon een kwestie van de oude ecu eruit en de nieuwe erin.  :) Mechanisch hoef je niets aan de auto aan te passen en alle functies (bijv de airco) blijven behouden.

Toen ik afgelopen vrijdag aankwam bij Sebastiaan Schutten lag alles al klaar, hoefde van tevoren dus niet zelf op zoek te gaan naar andere een ecu.  ;)

cornelis-b

Volgens mij is dit alleen maar mogelijk voor MJ96 en niet voor de wagens met het uitleeskastje onder de kap?

Zeg maar Henk tegen mij

daanium

is M4.4 vanaf een bepaald bouwjaar standaard? of waardoor is het bepaald dat je M4.3 of M4.4 hebt?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

)()()sT

Citaat van: cornelis-b op 12-07-2015 13:38:21
Volgens mij is dit alleen maar mogelijk voor MJ96 en niet voor de wagens met het uitleeskastje onder de kap?

Nee hoor... Ik ken iemand met een T-5R met 4.4 8)

henry classic v70

Citaat van: classicT5 op 11-07-2015 20:27:09
Wow, mooie motorruimte!

Inderdaad dat ziet er erg netjes uit, complimenten!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Johann

SD11 is een '94 met uitleeskastje omgebouwd naar M4.4. Zou alleen nog een keer een OBD stekker op moeten want die zit er bij die modellen niet in.

cornelis-b

Citaat van: )()()sT op 12-07-2015 14:15:00

Nee hoor... Ik ken iemand met een T-5R met 4.4 8)

OK dat wist ik dus niet maar zie ook het bericht van Johann.

Zeg maar Henk tegen mij