850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

marrrcel

Inderdaad  :eusa_drool:. Ik hoef het jou vast niet te vertellen, maar die ruitenwisserarmen zijn nog nieuw leverbaar. Na 21 jaar was bij mij wat spanning van de veren af en heb ik dus gekozen voor nieuwe armen.

cornelis-b

Zie er nog van komen dat je de hele auto stript en opnieuw laat verzinken ;D
Goed bezig gozer :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Tveter

'98 V70 TDI (MY99)

Redolpho

Ik geloof dat jij alleen maar met wauw bezig bent. Complimenten mijnerzijds.

En dan heb je ook nog van die mooie spiegelkappen ;D

Wat steek jij er veel energie en liefde in :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

de Boeing

yummie!

en wanneer mag ik die van mij eens langsbrengen?  ;D

V70R^2

Heerlijke updates!!! Wat een oog voor detail, fantastisch!

UserID6342

elianmars

Citaat van: Redolpho op 09-09-2017 23:05:55
Wat steek jij er veel energie en liefde in :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En centen  ;D

Geweldig mooi om te zien!  :eusa_clap:

EricL

Gelukkig zijn de foto's weer live in mijn blog :)

Het 850 restauratieproject vordert gestaag, het staat momenteel hoofdzakelijk in het teken van de voorbereidingen om alle nieuwe onderdelen straks in een korte periode (grotendeels) tegelijk te kunnen monteren.
Onderdelen die hergebruikt kunnen worden, zullen eerst behandeld worden tegen roest e.d.  ;D

Zoals bijvoorbeeld de krukasmoer en krukaspoelie:

Afgelopen jaar op de Klassiekerbeurs nog een aantal zeldzame standkachelrubbers gevonden:

Tegenwoordig bijna onmogelijk om te vinden!  :evil:

Verder een nieuw hemel-paneel weten te scoren:

De bak voor de wisselaar had ik nog niet:

Verder de afgelopen maanden flink wat onderdelen laten verzinken en passiveren, enkele voorbeelden:

Houders voor de schakelkabels.

Alle (her)bruikbare bouten van het originele motorblok verzameld:

Deels gestraald:

Alles bij elkaar heeft flink wat tijd gekost om gestraald te krijgen.

En allen netjes elektrolytisch verzinkt en zwart gepassiveerd.

Nog een Quaife gekocht voor een zacht prijsje! :D

Een set nette 850 R mattenset uit de VS over laten komen, kon ze niet laten liggen..

Het originele vierkante eindstuk al eens eerder elektrolytisch laten verzinken en zwart passiveren. Deze nu nog in een extra beschermende zwarte laklaag gespoten, met hetzelfde effect als vanuit de fabriek destijds:

De 5 Volan velgen enige tijd geleden opgehaald bij de poedercoater. Ik ben voor een iets donkere tint gegaan t.o.v. 932 aangezien ik dat met de groene kleur mooier vind:

Verder wat rondgekeken voor een remmenupgrade voor de achteras. Uiteindelijk een complete rondom set van een Mclaren F1 gtr gekocht. Dit kwam uit de oude voorraad van een raceteam dat in 2006 failliet was gegaan.
Het zijn zeer lichtgewicht aluminium remklauwen met titanium zuigers (beter dan de Brembo's op de originele BTCC. ;D)
Gaat iig nog een uitdaging worden om het zowel op de vooras als achteras passend achter de volans te krijgen... :eusa_whistle:

Eén van de achterremklauwen, om eens te kijken hoe het staat.

Bij een remklauw moest de 'crossover bridge' (verbindingsleiding) vervangen worden. Het ding was dolgedraaid en zat behoorlijk vast in de alu klauw. Restte niets meer dan deze met een linksdraaiende tap te verwijderen:

De eerste paar gangen waren helaas wat beschadigd...dus deze weer netjes gemaakt met de juiste tap:

Gelijk de veer voor de remblokken laten glansverzinken:

De stabilisatiestangen van een C70 cabrio gekocht, om vervolgens te kunnen stralen en zwart te laten poedercoaten:

De achterste stang alvast klaar :)

Op optisch vlak ook nog het nodige aangekocht:

Wat originele 850 grilles, kwamen uit de VS (en ook Made in USA!). (2 inmiddels alweer doorverkocht)

Een nieuw OEM Volvo bovendek:

Een originele striping set:

Nog een heel net T-5R dashboard gekocht:

Had deze nodig voor het rechterpaneel, die op mijn dashboard had een aantal gaten van een carkit.
Was een leuke klus om er onbeschadigd van af te halen.... :-X

De nieuw gecoate Volan velgen van een beschermende wax voorzien:

Gekeken of de 850 instaplijsten op te poetsen zijn:

Was best wel een verbetering.

De afgelopen tijd meerdere Volan velgen aangekocht, waaronder 2 kromme.
De eerste is hier al deels 'gerestaureerd' :

Ook een begin gemaakt met het klaarmaken van de achteras. Deze vorig jaar thermisch laten verzinken naar industriestandaarden:

De boutgaten waren wat volgelopen met zink:

Ook hier de draden opnieuw getapt en getest met de juiste bout:

Het schroefdraad van de pin voor de achterschokdemper was ook behoorlijk 'volgelopen' met zink:

Schoonmaken en draad opnieuw gesneden:

En het conische wat opgeschuurd:

Volgende klus wordt het restaureren van de roofrails:

Deze zullen eerst met glansparels gestraald worden om vervolgens in de juiste kleur te laten poedercoaten.
De rubber omlijsting laat ik namaken.

Dit is slechts een kleine greep uit de zaken die de afgelopen periode zijn aangepakt.
Zo is er ook een begin gemaakt met de restauratie van de Öhlins schokdempers, maar dan op de best mogelijke manier. Via een vriend uit de VS aan de originele bouwtekeningen van Öhlins kunnen komen. Hier staan ook alle onderdeelnummers op. Alles wat er nog beschikbaar was meteen besteld en heb nu genoeg om minimaal 2x te kunnen reviseren. ;D

Verder de 850 al deels gedemonteerd. Het interieur is al volledig gereinigd met een professionele stoomreiniger en ligt klaar om t.z.t. weer ingebouwd te worden.

Tot zover!

vasquez

V70R^2

Wederom, niets dan lof voor deze aanpak, ongekend!

BBS

Volvoloos....

arjenT5R

Heel gaaf om te lezen, die wordt echt beter dan nieuw!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!