Sander's Black C70 T5 - Vakantie en reparaties.. Pag. 8

Gestart door Sander Swinkels, 16-12-2013 09:21:48

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Mooie auto, ga je veel plezier mee beleven  :)

FrankvdAa

Citaat van: Sander Swinkels op 28-12-2013 18:58:21

WTF is daar zo duur aan??

Inleren van de sleutel, zodat hij ook wil starten. ;)
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Gijs87

Je kunt ok gewoon zelf de chip overzetten.. Heb ik ook gedaan.. Er zijn diverse site waar je sleutels kunt kopen, die laat je bij een goede sleutelmaker slijpen en je haalt met een stanley mesje de chip uit de oude sleutel..

Kost je hooguit €30,- inclusief slijpen!

http://priad-autosleutels.nl/winkel?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=38&category_id=4
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

The Volvoboy

Overzetten van de oude knopjes in de nieuwe behuizing heb ik ook gedaan, let er wel op dat je met de oude knopjes het oude rubbertje gebruikt dat tussen de knopjes en de printplaat zit.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Easterboy

Sander,

Leuk te lezen dat je nog steeds Volvo rijdt, mooie wagen je trouwens.
Rijd je ook nog steeds 405?

Sander Swinkels

Ja.. Heb de Peugeot (306 cabriolet) vervangen voor deze C70..

Heb nog wel 3 Peugeot's staan..

Een 309 GTi 16v chassis, waar ik mee bezig ben om daar een 3.0 V6 24v (200 pk) in te lepelen uit een 406 Coupe..

En een 309 Turbo Cup. Deze ga ik in oude glorie herstellen.. 1.9 8v Turbo met 175 pk op 700 kg.. :-)

En daarnaast heb ik nog een 205 Gentry staan samen met mijn broer.. Die is voor de verzameling als collector's item..

Maar nu eerst ff de C70 in orde brengen.. Vandaag weer paar onderdelen binnen gekregen, dus update volgt spoedig..

1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

marrrcel

309, gaaf! Gewoon mooi van lelijkheid, vooral die GTI met die mooie Speedline velgen. En - in die tijd - serieus snel met de 1.9 16V. Mooi om te zien.

Marty__Mouse

Wauw, je houdt er een leuke hobby op na! Die peugeot is ook erg gaaf!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sander Swinkels

Ja, de 309's zijn inderdaad mooi van lelijkheid.. Ik vind hem fantastisch.. En erg ondergewaardeerd..
Heb er ondertussen wel een aantal (stuk of 5) gehad.. 1.9 8v, 1.9 16v, 2.0 8v turbo en nu dan straks de 3.0 V6 en 1.9 8v turbo.. Hier een paar foto's van mijn verleden..

Begonnen als 1.9 8v..

Blok na 250k gewisseld voor een volledig gereviseerd 2.0 8v turbo motor met 200 pk..

Toen alles omgehangen in ander chassis inclusief andere bumpers (modified 405 T16 bumpers) en Interieur..

Helaas maakte een Audi A6 een eind aan het feest.. Daarna een standaard 309 GTI 16v gehad (160pk).. Helemaal in originele staat gebracht en uiteindelijk verkocht, appartement gekocht en een paar jaar later weer teruggekocht.. Uiteindelijk afstand van gedaan en een 306 cabriolet gekocht..

Ook die kon ik niet origineel laten en heb ik volledig omgebouwd naar laatste type met heldere lampen etc, en volledig overgespoten in diep zwart metallic.. Helaas maakte een achterop rijdende auto een einde aan die bolide.. Daarna mijn 306 cabriolet gekocht die ik nu dus heb omgeruild voor de Volvo..

Veel is terug te lezen inclusief volledig revisie en ombouw op www.swinkelsracing.com
Ook volledige restauratie van een 205 CTI en motorombouw van een 205 GTI Griffe van m'n broer..

Wat betreft de Volvo, die wil ik eerst technisch in goede staat hebben.. Nog paar kleine dingen aanpakken.. En dan cosmetisch de bumper fixen en het fronte en facelift geven met andere lampen en grille.. Daarna kijk ik wel wat ik er mee doe.. Eerst maar ff mee rijden.. Tunen kan altijd nog.. ;-)

Sander Swinkels

Weer volop verder met de C70..
Afgelopen zaterdag heb ik hem samen met mijn monteur (die verzorgt de APK jaarlijks en eventueel groot onderhoud) de auto op de brug gehad.. Alles helemaal nagekeken.. Paar puntjes die aandacht nodig hadden..

- Remschijven voor zijn op. Moeten nieuwe op, liefst per direct.
- Oliefilter moet een nieuwe op, deze lekt een klein beetje waardoor onderzijde van blok wat nat is door olie.

Verder is ie helemaal in goede staat.. Geen speling op draagarmen of kogels of wat dan ook..
Uitlaat nog helemaal goed, etc.. Dus ik ben er wel heel erg blij mee..

Gisteren mijn nieuwe remschijven (Brembo) opgehaald.. Die komen er dit weekend onder..
Verder is ook mijn nieuwe kachelventilator binnen.. Die komt er ook meteen in..
Oliefilter nog even wisselen en dan is ie weer ff klaar voor de komende tijd qua onderhoud..

Oh ja, moet nog even 4 nieuwe banden bestellen.. Die zijn ook aan vervanging toe op korte termijn..

Foto's volgen na het weekend wel..

t5joost

heey
zal je niet meteen de auto een olie beurt geven als je toch het filter los hebt
voor die paar 10tjes zal ik het niet laten
gr

marrrcel

Da's goed nieuws! Het verbaast mij sowieso hoe lang die originele uitlaat goed blijft. Mooie plaatjes van jouw projecten. Ik heb zo ook op jouw website bewonderd.

Sander Swinkels

Dank je!

Gisteren maar even wat aan de C70 gedaan.. 2 dingen op de planning..
- Nieuwe kachelmotor plaatsen
- Nieuwe remschijven plaatsen

Ff naar ons sleutelhok gereden aangezien dat daar alle gereedschappen en lucht en dergelijke aanwezig is..

Begonnen met de kachelmotor, beetje opgezocht hoe of wat en uit wat andere topics bleek dat niet veel voor te stellen..
Eerst de dashboardbak gedemonteerd, en daarna de schopplaat.. Toen kwam ik het volgende tegen..

Een loshangende stekker van de kachelmotor.. Met daar aan 2 draadjes met 2 steekstekkers die op de motor zaten.. En ik me maar afvragen hoe het kwam dat die het maar de halve tijd deed.. Wat foto's :

Stekkers losgehaald (van de motor) en de nieuwe motor aangesloten op de originele stekker.. Kachel open en hopsa, volle bak ronddraaien!!

Oude motor eruit gehaald en maar eens naast de nieuwe (origineel Behr, online in de USA gekocht) gelegd om het verschil te zien..

Toen verder gegaan met de kabel, om die weer te maken zoals het hoort.. Toen kwam ik dit tegen..
Hoe amateuristisch is dat dan.. Dan vraag je toch om ongelukken..

Alles weer netjes en goed gemaakt en de nieuwe kachelmotor gemonteerd.. Alles aansloten en op zijn juiste plek gemaakt..

Alles weer gemonteerd (dashboardvak en schopplaat), lampje vergeten aan te sluiten.. Stom stom.. Maar dat komt vanavond wel even.. Kan gelukkig weer genieten van een goed werkende kachel em zonder beslagen ramen !! :D

Ondertussen nog wat van de Nokia carkit tegen gekomen, die ligt er nu ook weer volledig uit.. Want daar doen we toch niks meer mee.. Maar 1 bestemming daarvoor.. De kliko..

Toen verder gegaan met nieuwe remschijven.. Stelt niet zoveel voor.. Wielen eraf, klauwen eraf, schijven eraf.. Nieuwe schijven erop.. Alles weer gemonteerd en klaar.. Heb gekozen voor Brembo schijven aangezien ik daar goede ervaringen mee heb op andere auto's..

Voor de fotogeile menschen onder ons.. ;-)

Dat was het weer ff.. Binnenkort aan de voorbumper beginnen..

Hilgert

Zou het de kachelmotor van een 850 zijn geweest???
2012 508 SW Blue Lease Exec 1.6-16V HDi 115pk FAP
1998 Volvo V70R AWD
1991 205 3.0-24V V6 ; 1990 205 Speedster 2.0 turbo ; 1989 205 Cabrio T16

leons850

Citaat van: Sander Swinkels op 27-01-2014 12:27:07

Toen verder gegaan met nieuwe remschijven.. Stelt niet zoveel voor.. Wielen eraf, klauwen eraf, schijven eraf.. Nieuwe schijven erop.. Alles weer gemonteerd en klaar.. Heb gekozen voor Brembo schijven aangezien ik daar goede ervaringen mee heb op andere auto's..

Voor de fotogeile menschen onder ons.. ;-)

http://www.swinkelsracing.com/gallery/albums/Updates/Schijven_01.jpg

http://www.swinkelsracing.com/gallery/albums/Updates/Schijven_02.jpg

http://www.swinkelsracing.com/gallery/albums/Updates/Schijven_03.jpg

http://www.swinkelsracing.com/gallery/albums/Updates/Schijven_04.jpg

Dat was het weer ff.. Binnenkort aan de voorbumper beginnen..

Die schijven heb ik momenteel rond om op de auto zitten, wat voor blokken heb jij er bij zitten?
Ik heb zelf Ferodo's gemonteerd en dat bevalt uitstekend! In Duitsland hebben ze voor al een keer een goeie proef doorstaan mompelt iets over mensen die niet in hun spiegel kijken voor het inhalen :eusa_wall:.
Succes met je mooie C!  :eusa_clap:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein