De 422R gaat hier verder...

Gestart door CorB, 24-12-2013 22:01:57

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Hier zat ie nog vast:

Geen idee hoe het is gekomen en zonder iemand te veroordelen: Blij dat je het hebt ontdekt!

Hans

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 30-06-2014 16:15:17
Ik kan me niet voorstellen dat dit een oplossing van Marco is.....

Dat zal de midden gordel wel zijn ?!

Die is bij mij nooit in gebruik geweest (lag achter de rug leuning, teruggeslagen over de tank) omdat ie mij steeds in de weg zat zijn met bepaald materiaal op de neergeklapte achterbankleuning zetten. Passagiers heb ik er in mijn bezit nooit in gehad op de achterbank.  Ik vermoed eigenlijk dat hij voor de APK "vast" gezet is, er vanuit gaand dat ik hem toch weer  direct los zou nemen  :eusa_wall: (assumption is the mother of all fuck-ups ?!) Ik had (eind december 2013) al een andere auto en de 422R was stilgezet. Heb er niet bij stilgestaan hoe hij vastgezet zou zijn, al had ik dat van andere jaren eigenlijk wel kunnen weten.
Enfin, APK of niet, ik ben het vergeten na te zien, en nee... Erg tof vind ik dat niet van mijzelf.
Een welgemeend "Sorry"  :-[ daarvoor vind ik dan ook zeker op zijn plaats. Bij deze.
Ben blij dat er niks ernstigs gebeurd is.

De intercooler en slangen die ik er ooit afgehaald heb, heb ik weer terug gemonteerd. Kennelijk staat de tand des tijds (lees inwerking van olie) niet stil als slangen in een bak op de stelling staan. Mooi dat je het stationairloop euvel gevonden hebt, hoewel ik er eigenlijk nooit last van gehad heb. :eusa_clap: :eusa_clap: Was een beste puzzel. Misschien kan je een x70 luchtfilterbak ergens scoren, dan kan je de TCV vastzetten waar ie hoort te zitten.

Citaat van: Wout309t op 30-06-2014 14:53:57
Jongejongejonge, deze was toch van die meneer die alles zo goed weet?

:eusa_clap:  ;D

kulk

Toffe en eerlijke reactie!

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

classicT5

Wow, waarmee heb je die stoelen gedaan? Geeft inspiratie :-)

peteRRR

Marco is toch ook gewoon een mens. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

CorB

Citaat van: 855T5+ op 30-06-2014 18:20:25
Man, wat ziet die bestuurderstoel er prachtig uit!!! Echt super gedaan.

Dank je. In het echt is het wel zichtbaar dat het niet 'nieuw' is, maar het ziet er goed verzorgd uit nou.
Ik heb nog wat dingen te doen in het interieur, maar ik denk dat het er straks erg mooi en net even anders als standaard uit ziet als het klaar is.

Citaat van: classicT5 op 30-06-2014 22:19:39
Wow, waarmee heb je die stoelen gedaan? Geeft inspiratie :-)

www.colourlock.nl in mijn geval. De Leerlooier in Den Haag schijnt ook positief ervaren te worden en dit is volgens mij een ander soort leerverf.
Mocht je dit ook gaan doen, het is wat mij betreft wel wat meer als een setje kopen en er op smeren, enige kennis is wel handig. Zoals kennis van de materialen waarvan de stoelen gemaakt zijn, wat wel en wat niet geverfd kan worden met leerverf, overwegingen m.b.t. de kleur die je gebruikt (originele kleur van destijds of een kleur die past bij hoe het nu is), welke delen je wel en niet verft omdat het overige leer nou eenmaal verkleurd is in de loop der jaren, wat het beste te gebruiken om schoon te maken, hoe het beste om te gaan met de plamuur e.d...
Ik heb met die man van Colourlock een praatje gemaakt ter plaatse en daar kwam een boel nuttige info naar voren.

Citaat van: elianmars op 30-06-2014 16:15:17
Ik kan me niet voorstellen dat dit een oplossing van Marco is.....

Het was mij ook wel duidelijk dat dit een situatie was die niet zo bedoeld was. sjips happens nou eenmaal.
Netjes Marco dat je je excuses aanbiedt, hoewel het niet mijn idee was om via dit forum een soort genoegdoening te krijgen.

Ik heb er zelf veel waarde aan gehecht dat alles omtrent de auto beschreven is op het forum. Ik zet dit (op mijn manier) voort zodat een eventuele volgende eigenaar alles terug kan lezen wat er met deze auto is gebeurd. Daar zitten positieve dingen tussen en ook dingen die wat anders uitpakken dan verwacht of gehoopt.
Ik vindt dat ik een goede deal heb aan deze 850 en ben er heel content mee.

Cor

classicT5

Bedankt voor de info Cor! Ga daar informeren. Lastigste lijkt me dat plamuren van die scheurtjes, heb niet veel geduld en dat schijn je wel nodig te hebben? Ik heb volleder en wil hele interieur doen, zowel voor als achter, dan heb je geen kleurverschil hoop ik :-)

Je blog is erg informatief!

Jeroen

CorB

Jeroen,

Dank je.

Het verven gaat aardig rap, vooral omdat je het direct droog föhnt en snel meerdere lagen achter elkaar kan doen.
Plamuren is een werkje waar je meer geduld voor nodig hebt, vooral omdat het langer duurt voordat het droog is en je meerdere laagjes moet doen, maar ook weer niet zoveel dat het te hoog ligt. Verder moet je niet alles proberen helemaal vlak te plamuren, want dan raakt het leer de textuur kwijt en ziet het er nep uit.
Het plamuren van de stoelen ging bij mij wel stukken sneller als het stuur en de deurpanelen, daar kwam bijna geen einde aan.
Gewoon de stoelen erin laten staan, heel goed schoonmaken eerst (wellicht beginnen met Poor Boys APC, haalde een stuk meer vuil weg dan het reinigingsmiddel van Colourlock zelf) en dan elke keer een laagje doen als het lekker weer is. Je kan er gerust mee blijven rijden als je voor het plamuren elke keer maar even reinigt en ontvet. Zo doe ik het ook, elke keer een beetje en stoel voor stoel.
Als je alles gaat verven heb je inderdaad geen kleurverschil.
In het Blog van MaartendeB staat ook e.e.a. over het leerverven met Colourlock.

Cor

elianmars

Citaat van: CorB op 01-07-2014 22:53:02
heel goed schoonmaken eerst (wellicht beginnen met Poor Boys APC, haalde een stuk meer vuil weg dan het reinigingsmiddel van Colourlock zelf)

Ik heb toevallig vandaag een fles APC binnen gekregen. Ik heb er het interieur van de cabrio mee gereinigd. Het water wat overbleef was echt zwart  :o

CorB

In de categorie kleine klusjes, heb ik vandaag eens gepiekerd over de zijkant van het dashboard en hoe deze fatsoenlijk te krijgen is.
Ik denk aan goede niet te snel drogende lijm erachter smeren en maar op zijn plek blijven drukken terwijl het droogt...

Verder met gewone zwarte plaktape even een testje gedaan hoe het ongeveer lijkt als ik het bovenste deel hout zwart maak. Let niet op de belabberde fotokwaliteit.

Nu:

Impressie van toekomst?:

CorB

Vanmiddag hoog bezoek uit Noorwegen, van wie ik 2 koplampen uit een inmiddels gesloopte DOP TDI heb overgenomen :)
Dank voor deze soepele transactie tijdens jullie reis naar sud france.

Gelijk maar de geplande 'downgrade' gedaan:

Voor:

Na:

Voor:

Na:

The Volvoboy

Veel beter! :eusa_clap: Misschien dat ik het al een keer heb gezegd, maar nu nog je kentekenplaat recht en een stukje hoger :eusa_shifty:

Edit: ongeveer zo: (slechte fotoshop ;D )

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

CorB

Dank u heren.

Citaat van: The Volvoboy op 07-07-2014 22:20:56
Veel beter! :eusa_clap: Misschien dat ik het al een keer heb gezegd, maar nu nog je kentekenplaat recht en een stukje hoger :eusa_shifty:

Ja Koen, dat had je al een keer gezegd :) Hij hangt ietsje scheef inderdaad en moet ik aanpassen. Maar hoger doe ik hem denk ik niet, kentekenplaat hoeft niet zo prominent. Ik zie liever een goede rand 422 van de bumper, dan die lelijke plaat met zwart plastic eromheen. :)