Probleem Guard (2) 850R

Gestart door EricL, 07-01-2014 16:24:15

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Hallo.

Mijn alarmsysteem in mijn 850R is niet volledig aangesloten. Ik wilde mijn handzender opnieuw inleren maar hij deed niets (handzender piept overigens wel).

Nu zag ik dat er een kabel van het alarmsysteem (sirene) loshangt, te zien op onderstaande foto's.
Wie weet waar deze stekker op moet worden aangesloten?

De kabel komt uit dit kastje:

Ter illustratie: http://www.ebay.de/itm/Volvo-960-940-850-V90-Sirene-Alarmanlage-siren-guard-alarm-genuine-neu-NOS-/221194659502?pt=DE_Autoteile&hash=item33803aa6ae

Verder heb ik ook nog een knipperend ledje op het dashboard waarvan ik niet weet of deze origineel is en wat de functie ervan is.

De bijbehorende sleutes...

Groet,
Eric

KIM

Dit zijn twee alarmsystemen door elkaar.
De glasbreuksensor is van het originele Volvo alarm systeem (Guard 2). Dat systeem is uitgerust met een claxon tegen het schutbord en sommigen hebben een sirene achter het rechter voorscherm zitten. De afstanbediening hoort bij dat systeem inclusief de portiervergrendeling.

Het andere alarm met een slotje is een aftermarket alarmsysteem waar het LEDje bij hoort. Het is een compactsysteem waar regeleenheid en sirene in 1 behuizing zit.

Ik zou er voor kiezen om dit systeem uit te bouwen; voor de verzekering biedt het in ieder geval geen meerwaarde.
Ik zal het nummer in Vida even opzoeken om wat meer info te verkrijgen.

The Demon

Die glassbreaksensor is niet van een Guard 2.

Groet,
The Demon.

maruska

glasbreuk is een aanvulling voor iig guard 1
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Ik dacht toch dat ik guard 2 in mijn R had zitten. Daar zit wel een glasbreuksensor in.
Ik heb het nummer nagetrokken en het nummer geeft aan dat het een extraset met sirene is. Uit Vida kan ik niet opmaken dat daar zo'n dikke kabel aanzit als op de foto van de link. De sirene met dat nummer lijkt de sirene te zijn die dan achter het rechter voorscherm gemonteerd zit.

Spin!

Ik had een zelfde glasbreuk sensor op mijn 855R met guard II. Alarm werkte prima.

www.vm-parts.nl

Sbv

Ik hou het erop dat er nog een aftermarket systeem in de auto gezet is.

EricL

Bedankt voor de reacties en KIM voor het natrekken van het nummer.

Kan ik beide systemen door elkaar gebruiken of gaat dit problemen opleveren? Anders bouw ik de aftermarket versie uit.

Morgen ga ik in iedergeval kijken of er evt alarmrelais ontbreken, de diode bovenop het dashboard doet ook niets.

Is GuardII niet standaard geleverd op een R? Ik heb wel een italiaanse handleiding van een GuardII bij de auto gekregen....

Groeten,
Eric

Sbv

In mijn R zat wel een Guard 2 destijds, zonder glasbreuk sensor, maar die kan er wel op

KIM

Ik zou het gedeelte met de sirene uitbouwen, alhoewel het goed bij een dealer zou kunnen zijn ingebouwd.
Je zou een inbouwhandleiding van dat andere systeem op de kop moeten zien te tikken.

EricL

Ik heb zowel achter de schopplaat als achter het dashboardkastje gekeken en helaas ontbreken er een aantal relais.
Achter het dashboardkastje ontbreekt de 'remote ontvanger' (art nr. 9148645).

Zie hier:

Verder vraag ik me af waar deze kabel voor is:

Achter de schopplaat ontbreekt in iedergeval relais 210-211.

Als ik de ontbrekende relais aanschaf moet het mogelijk zijn het alarm + handzenders bij de dealer te kunnen inleren, of mis ik nog iets?

Kim, ik ga ook opzoek naar een inbouwhandleiding.

Sbv

remote ontvangen hoeft niet, die hoort bij mijn weten bij basic alarm als set.

Kabel ziet eruit als een oude carkit kabel

triton

Lijkt inderdaad op een oude carkit kabel.
Mijn advies is alle kabels waarvan je zeker weet deze niet nodig te hebben , zoals oude audio ,carkit en alarmkabels eruit te  halen .
En zo de kabelboom terug te brengen naar origineel .
Als je dit zelf niet kunt , misschien hulp van een forummer vragen bij jouw in de buurt ?
Professioneel raddraaier

cornelis-b

Relais 210-211 heb ik hier nog liggen Eric, doe er niks mee en ligt dus doelloos op de plank ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

snix

Kastje met dat sleuteltje kan ook heel goed een guard I sirene zijn. Hij lijkt heel erg op de mijne.