Re: N dendert door

Gestart door kulk, 14-01-2014 09:13:05

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Leuk ding om te zien Remco  :eusa_clap:

The Volvoboy

Lekker bezig, leuk ding! :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Lekker hoor een 10-klepper, veel plezier ermee :)

kulk

En alweer te koop voor de liefhebber, iets met een RRRRRRRR :)

elianmars

Citaat van: kulk op 24-01-2018 08:34:05
En alweer te koop voor de liefhebber, iets met een RRRRRRRR :)

Ja, je was net te snel met deze, hè? ;D

kulk

Ja voor het mooie wel, maar ach, misschien verdien ik er nog iets op

kulk

Ik ga wel gewoon door met kleine klusjes zolang er geen koper is, net nog even netjes uit laten lijnen

kulk

Nog geen gegadigde voor mijn tienkleppert dus gisteren maar wat aan het rommelen geweest, ik rijd er zelf gewoon nog in rond dus ergernissen worden zo mogelijk  gelijk aangepakt.

Dus; temperatuurmeter werd pas laat wakker en hing er ook wat lafjes bij  ;D. Hop, nieuwe wahler thermostaat erin gezet en de temperatuursensor ook gelijk gedaan (Hella). Torxjes werkten goed mee, ik hengste ze er zo uit zonder kruipolie. Dit komt natuurlijk ook door mijn high-tech Lidl doppenset die ik laatst aangeschaft heb, werkt lekker met verse torx bitjes. Voor nu even prima zo'n setje voor de beginnende sleutelaar zoals ik. Als het iets stuk gaat uit deze doppenset vervang ik het wel door merk-spul.

Andere ergernis was dat ik elke keer mijn achterklep terug mocht koppen als ik iets moest pakken uit de achterbak, werd ook wat vervelend na een keer of twintig, dus gasveertjes vervangen. Dit keer gekozen voor imitatie, werkt op zich wel, maar niet zo mooi als de originele Stabilus variant. Klep blijft in ieder geval wel netjes open staan maar veert niet zo mooi omhoog als bij de originele veren, je moet hem echt een handje helpen.

Verder nog een mooi setje 'privacy shades' gescoort hier op het forum dus die er ook gelijk maar ingehangen, dat ziet er toch altijd weer netjes uit zo die donkere ramen 8)

Al met al in korte tijd wat dankbare klusjes kunnen doen. Voor de rest is deze auto gewoon goed, ik twijfel alleen over de werking van de airco maar dat zien we wel weer als het wat warmer wordt  ;D.

Nog steeds te koop dus sla je slag:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86749.0.html

kulk

Citaat van: kulk op 24-01-2018 18:24:55
Ik ga wel gewoon door met kleine klusjes zolang er geen koper is, net nog even netjes uit laten lijnen

Zo gezegd zo gedaan: gisteren linker buitenspiegel vervangen dus dat werkt ook weer netjes allemaal. Verder aan de rechterkant  maar gelijk even het deurpaneel los gemaakt en de raamgeleider wat gesmeerd zodat het raam ook weer netjes werkt.

kulk

Zo, tienkleppertje weer verkocht aan een aardige dame en haar dochter.
240 liefhebster maar er ging een wereld voor haar open toen ze in de V70 ging rijden, leuk om te zien is dat.

Blijft toch leuk dit; af en toe wat kopen en weer doorverkopen, het is een soort ziekte  ;D

Het begint nu al weer te jeuken om wat anders leuks te kopen weer, gewoon omdat het kan.

Eerst maar eens een deel van de opbrengst investeren in nieuwe bandjes voor de N.

Geen winst gemaakt dit keer maar iemand wel blij gemaakt met volgens mij een prima auto en ik heb zelf weer wat ervaring opgedaan in het zelf opknappen van kleine mankementen aan onze roffels.

RemkoT5

Top.
Succes met je volgende project.  ;D

The Volvoboy

Citaat van: kulk op 02-03-2018 09:32:29
Blijft toch leuk dit; af en toe wat kopen en weer doorverkopen, het is een soort ziekte  ;D

Het begint nu al weer te jeuken om wat anders leuks te kopen weer, gewoon omdat het kan.

Herkenbaar.... ;D
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

kulk

Ja he, ik zag dat jij wat duurdere auto's te koop hebt /had ( ik zeg niet dat de prijs onterecht is ofzo hoor), loopt dat nog een beetje?

The Volvoboy

Uiteindelijk wel. :) Marktplaats is populair en daar staan ze nog niet (omdat ze nog niet naar m'n zin zijn). Ik vind het gewoon leuk om zo'n ding perfect te maken. Mensen die van zichzelf niet handig zijn of gewoon een betrouwbare auto zoeken waarmee ze zorgeloos kilometers kunnen maken zijn bereid daar wat meer voor te betalen. Als je alles wat aan die auto's gedaan is zelf moet laten doen ben je veel meer geld kwijt.

kulk

Zeker waar, je moet alleen wat meer geduld hebben als je in een hogere prijsklasse zit. Tussen de 1000-1500 ben je ze binnen een paar dagen kwijt is mijn ervaring.

Nieuwe eigenaar van de tienklepper nog gesproken, ze is er blij mee. Het is ook een prima auto volgens mij maar ik miste er een bepaald gevoel bij om de auto zelf te houden, soms heb  je dat. Ik denk dat ik het turbo gevoel ook mis vooral :)

Inmiddels is de N ook ingereden, afgelopen weekend 2,5 ton op de teller gezet. Gisteravond laat voor het eerst het ding eens over de 200 km/u getrapt na goed warm gereden te hebben. Dat ging toch best makkelijk, dan merk je wel dat de nieuwe katalysator + lambdasondes wel werkt.

Binnenkort maar eens een oliebeurtje en een setje nieuwe bougies, spannender kan ik het ook niet maken ;)

O ja, hij lijkt wat olie te lekken onderaan de oliepeilstok, nieuw rubber daar zal wel helpen. Dank nog Adriaan dat je dit ontdekt heb, dat zou echt een goedkope oplossing zijn om van die vette bende aan de onderkant van de auto af te komen.