winterbanden

Gestart door rikrik, 14-01-2014 22:20:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rikrik

Dus ik neem de afslag Emmerich, miss you van de stones lekker hard op de radio, en halverwege de afrit denk Ik " hè slipt ie nou ? "
en voor ik het weet kijk ik weer naar de snelweg waar ik vanaf kwam.

270 graden gedraaid, zonder geluid van de banden. Het wegdek (asfalt) was wel slecht, maar nauwelijks nat.

Gelukkig bleef de 850 op de rijstrook. Voor hetzelfde geld was ik van de weg gevlogen, of de vangrail ingegaan.

Winterbanden kunnen behoorlijk gevaarlijk zijn bij te warm weer.

Pas op met winterbanden bij te warm weer.

grijzev70tdi

Vraag me af hou oud je winterbanden zijn... Ed is vorig jaar ook met winterbanden uit de bocht gegleden omdat de banden te oud waren.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hertogjan6

#2
profiel is ook belangrijk + goede sporing !

gelukkig is het goed gegaan.. voor het zelfde geld rijd er iemand kort achter je..  :angel:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

kulk

Dus je hebt ze eraf gehaald nu?

Spin!

Hangt ook van het type/merk winterband af. Er zijn varianten die met nat wegdek en hogere temperaturen totaal het tegenovergestelde doel halen als het om grip gaat. In dat specifieke geval zal leeftijd geen rol spelen maar is het de eigenschap van de band.

Evengoed laten controleren, verschaf jezelf desnoods van onafhankelijk advies door je te verdiepen in verschillende rijtesten. Ben je de Duitse taal machtig, zoek dan naar een test over de grens waar er wetten zijn mbt het voeren van winterbanden.

www.vm-parts.nl

kulk

Ik denk trouwens dat je met de huidige weeromstandigheden beter af bent met goede zomerbanden

Rob850turbo

of een setje goede allweathers

Martijn84

Heb nu 1,5 maand winterbanden erop liggen, ze slijten flink met dit weer.
Vooral de voorste :D

-D©©©L-

Citaat van: rikrik op 14-01-2014 22:20:31
Dus ik neem de afslag Emmerich, miss you van de stones lekker hard op de radio, en halverwege de afrit denk Ik " hè slipt ie nou ? "
en voor ik het weet kijk ik weer naar de snelweg waar ik vanaf kwam.

270 graden gedraaid, zonder geluid van de banden. Het wegdek (asfalt) was wel slecht, maar nauwelijks nat.

Gelukkig bleef de 850 op de rijstrook. Voor hetzelfde geld was ik van de weg gevlogen, of de vangrail ingegaan.

Winterbanden kunnen behoorlijk gevaarlijk zijn bij te warm weer.

Pas op met winterbanden bij te warm weer.

Gas losgelaten ?

)()()sT

"Warm weer."
Is 9 graden dan warm?  :eusa_think:

glenfiddich1983

#10
Winterbanden zijn niet optimaal met warmer weer, maar gevaarlijk zou ik het niet willen noemen. En het huidige weer is echt niet warm te noemen. Afgelopen zomer ben ik met winterbanden op vakantie geweest, temperaturen ruim over de 30 graden. Had de auto toen nét, en geen tijd gehad ze te vervangen. De winterbanden waren bepaald niet optimaal, maar nergens uit de bocht gevlogen en ik rij echt niet als een oma.

Als jij uit de bocht vloog dan reed je veel te hard, of je banden zijn véél te oud (maar dan had je er eerder ook wel iets van gemerkt), of er lag iets op de weg.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Broabander

Of je schokbrekers zijn niet jofel meer. Die van mij gleed van de zomer ook over de voorkant op een droge rotonde, nu met nieuwe schokbrekers en minder profiel kan ik met 40 over een natte rotonde.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

kulk

Citaat van: Broabander op 15-01-2014 10:18:04
Of je schokbrekers zijn niet jofel meer. Die van mij gleed van de zomer ook over de voorkant op een droge rotonde, nu met nieuwe schokbrekers en minder profiel kan ik met 40 over een natte rotonde.

Ja natuurlijk, gewoon rechtdoor zeker ;)

cornelis-b

Citaat van: kulk op 15-01-2014 10:25:03
Citaat van: Broabander op 15-01-2014 10:18:04
Of je schokbrekers zijn niet jofel meer. Die van mij gleed van de zomer ook over de voorkant op een droge rotonde, nu met nieuwe schokbrekers en minder profiel kan ik met 40 over een natte rotonde.

Ja natuurlijk, gewoon rechtdoor zeker ;)

Je lijkt TomTom wel: Ga rechtdoor over de rotonde ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

JoopS

Bekent probleem: winterbanden waarschuwen niet. Die gaan gewoon.
Winterbanden hebben alleen nut als er sneeuw ligt, verder is t voornamelijk een commercie verhaal 😉
Een paar jaar terug heeft de KLPD uitgebreid getest met winterbanden omdat er nogal wat V70 en V50's de klaverbladen afgingen. Men schrok van de resultaten........
Tja........