netvoeding voor electrische stoelen?????

Gestart door 850 R, 19-01-2014 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

850 R

ik heb een extra interieursetje staan, deze wil ik als meubels gaan gebruiken. de bestuurdersstoel is electrisch verstelbaar en heeft stoelverwarming, de bijrijdersstoel heeft alleen stoelverwarming. ik wil al deze functies graag behouden, en ze via een adapter aansluiten. nou snap ik dat de adapter 12v moet zijn, maar voor hoeveel watt of ampere moeten ze zijn? ik kan namenlijk nergens enige info over de verbruik specs van de matjes vinden.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850 R

een complete variable power supply lijkt me wel een beetje overdreven. denk met een 12v voeding van een paar ampere toch ook wel voldoende moet zijn
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

Jan_D.

Kijk eens naar de zekeringen die in de auto de stoelen resp de achterruit verwarming beveiligen (en wat er evt nog meer op zo'n zekering zit). Dan heb je ongeveer een idee hoeveel Ampere het maximaal kan zijn.

cornelis-b

Dat deze voeding regelbaar is tussen 9 en 15 volt met een vaste stand op 13,8 volt is geen probleem. Zekering van de stoelverwarming is volgens mij 25 amp en de verstelling ook zo iets. dus 40 tot 50 amp voeding is volgens mij wel een goede. Met 12 volt 10 amp ga je het zeker niet redden volgens mij, beter over capaciteit dan te weinig.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850 R

naja het complete interieur is 200 euro, dat betekend dat ik aan de voeding net zoveel kwijt ben als aan de voorstoelen zelf. sowiso hoeft de spanning niet variabel te zijn, dus een voeding zonder die mogelijkheden zou denk ik goedkoper zijn. maar sowiso als de zekering 25 amp is, geloof ik niet dat het normaal gebruik  boven de 20A zal komen. dan lijkt mij een 40/50 amp voeding wel zwaar overdreven

vincen tdi

Is het niet handiger om er een accu en een (druppel)lader op te plaatsen ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

UserID6342

U=IxV dus 12V * 25 A = 300 W voeding zul je moeten hebben.....

reneetje

Citaat van: Dirk342 op 20-01-2014 19:01:38

Wat ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

850 R

Citaat van: reneetje op 20-01-2014 19:05:49
Citaat van: Dirk342 op 20-01-2014 19:01:38

Wat ?

haha het is idd P=U*I , je hebt spanning nu 2 keer in de formule staan. maar zoals ik zei denk ik dat als de zekering 25 is, dat het normaal gebruik niet boven de 20A komt, anders zou de zekering er continu uitklappen, zeker als de contactjes ouder worden en de weerstand hoger word. dus 240W zou denk ik ook wel voldoen. accu met druppellader is idd best een goede, had ik nog niet aan gedacht.