Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

CarolineB

Ernest heeft fanmail voor mij ontvangen. Een bon van 41 euro voor 6km te hard op de A27 om 5u 's ochtends.

BBS

Citaat van: CarolineB op 25-06-2014 20:56:45
Ernest heeft fanmail voor mij ontvangen. Een bon van 41 euro voor 6km te hard op de A27 om 5u 's ochtends.
Sneu voor jou, maar de diender was er wel verdomd op tijd bij >:(

Maar dan heb je wel bijna 10km te hard gereden :o ;D Gaat toch nergens meer over.....
Volvoloos....

rpakuypers

Citaat van: BBS op 25-06-2014 20:59:46
Citaat van: CarolineB op 25-06-2014 20:56:45
Sneu voor jou, maar de diender was er wel verdomd op tijd bij >:(

Maar dan heb je wel bijna 10km te hard gereden :o ;D Gaat toch nergens meer over.....

Tuurlijk wel, da's voor de veiligheid ................................................................. van de staatskas  :eusa_naughty:

Groet,
Roger die na jaren weer eens 30 euro mag aftikken voor 5 km te hard  :P

Vulk

Als je pas beboet vanaf 11km/u te hard, dan gaat iedereen 10km/u te hard rijden.
Dat is hetzelfde als de snelheidslimiet met 10km/u te verhogen. :)

Ter hard = te hard.

Maar zuur is het wel.

CarolineB

Citaat van: Vulk op 25-06-2014 21:12:16
Als je pas beboet vanaf 11km/u te hard, dan gaat iedereen 10km/u te hard rijden.

Ter hard = te hard.

Maar zuur is het wel.

Het boeit mij niet echt, zuur vind ik het ook niet. Te hard is te hard.
Het is na jaren weer is een bon voor mij voor te hard rijden.
Alleen om 5u 's ochtends en de snelweg nagenoeg voor mezelf, ja, dan denk ik ga wat nuttigers doen.

Marc O.

Ter hard = te hard.

Maar zuur is het wel.

Je hebt wel gelijk hoor, maar ik zou het wat sympathieker vinden als je bij de eerste overtreding binnen een jaar onder de 10 km/u eerst een waarschuwing krijgt en bij de tweede pas een bon. Maar ja, 90% van de bekeuringen is voor dat soort kleine overtredingen, dus dan zouden ze een groot deel van de inkomsten mislopen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

En de inkomsten uit boetes vallen al enorm tegen  :eusa_wall: :eusa_wall:
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: Marc O. op 25-06-2014 21:34:50

Ter hard = te hard.

Maar zuur is het wel.

Je hebt wel gelijk hoor, maar ik zou het wat sympathieker vinden als je bij de eerste overtreding binnen een jaar onder de 10 km/u eerst een waarschuwing krijgt en bij de tweede pas een bon. Maar ja, 90% van de bekeuringen is voor dat soort kleine overtredingen, dus dan zouden ze een groot deel van de inkomsten mislopen.
En gaan we met zijn allen nog meer betalen aan belastingen/accijnzen omdat het huishoudboekje van de overheid nu eenmaal moet kloppen.

SvK

Wel een cent teveel overgemaakt zoals Cornelis B me geleerd heeft, gaat het niet door het systeem en betaal je die administratiekosten toch nog ergens voor ;D

haasje

Van mij mogen de mensen die dit doen een extra boete betalen.

UserID25761

Citaat van: haasje op 26-06-2014 23:24:28

+ 1  :angel:

cornelis-b

Ik vind het als je terecht een boete krijgt voor een overtreding hoe onnozel sommige boetes ook zijn geen probleem. Maar administratie kosten in rekening brengen voor iets waar niets voor gedaan wordt is niet correct. Toen ze net met de administratie kosten begonnen zijn er een hoop bezwaren ingediend tegen deze kosten en een rechter bepaalde in het voordeel van de bezwaarmakers. Er zijn namelijk geen administratie kosten, het systeem is volledig geautomatiseerd en er komt geen mensenhand meer aan te pas. Door 1 cent of een euro te veel over te maken is de betaling niet automatisch leesbaar voor het systeem en moet deze handmatig worden verwerkt. Hierdoor betaal je dan terecht voor administratie kosten.

Je kan ook een euro te veel over maken die het CJIB op persoonlijk verzoek terug stort.
Je controleert je administratie en belt ze op en zegt dat je een euro te veel hebt betaald en verzoekt deze inclusief JOU administratie kosten terug te storten, kan je vergeten maar de euro krijg je weer terug.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

SvK

Citaat van: haasje op 26-06-2014 23:24:28

Wordt al genoeg uitgemolken met m'n auto...

Mag ik ook eens een lolletje hebben..?

Marc O.

Citaat van: cornelis-b op 26-06-2014 23:36:57
Je controleert je administratie en belt ze op en zegt dat je een euro te veel hebt betaald en verzoekt deze inclusief JOU administratie kosten terug te storten, kan je vergeten maar de euro krijg je weer terug.

Beetje rare houding hoor. Je maakt zelf een 'fout' door teveel te betalen. Waarom zou je dan administratiekosten in rekening willen brengen? Ik denk dat die mensen je vierkant uitlachen. En terecht ook nog. En wat mij betreft zouden ze joú nogmaals administratiekosten in rekening mogen brengen  ::)
...The Nile isn't just a river in Africa...

cornelis-b

Zo raar is het niet, je kan toch een fout in je eigen administratie maken.

Het gaat mij puur om de onzin van de administratie kosten, een rechter besliste dat deze onterecht waren maar de heren van de roverheid in Den Haag maakte snel een wetje om deze kosten legitiem te maken. Met andere woorden ze hadden schijt aan de beslissing van de rechter.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien