Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Hier gelukkig ook ;D
Volgens mij heeft het te maken met m'n leeftijd en inzicht dat veiligheid belangrijker is dan 10 seconden plezier.
Te hard rijden doe ik eigenlijk alleen nog op stukken autoweg als het rustig is, dan laat ik de Coupe eens zijn beetjes strekken.
Als m'n vriendin dan vraagt waarom ik nou zo hard moest rijden, zeg ik altijd bloedserieus; ik moet even de benzineleiding door spoelen ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

marc-850

Onze planner drukte mij vandaag een Belgische bekeuring in de handen. Met de vrachtwagen 94 gereden (gecorrigeerd 88), waar 70 was toegestaan  :'( (naar beneden een tunnel in).
Moet nu een bijgevoegd formulier invullen, dus de hoogte van de boete weet ik nog niet.

Iemand een idee wat dat ongeveer gaat kosten?

Voorlopig maar weer even creatief zijn met de urenverantwoording  :eusa_whistle:

Ludo

NinaPaul

Citaat van: marc-850 op 14-07-2014 21:15:18
Onze planner drukte mij vandaag een Belgische bekeuring in de handen. Met de vrachtwagen 94 gereden (gecorrigeerd 88), waar 70 was toegestaan  :'( (naar beneden een tunnel in).
Moet nu een bijgevoegd formulier invullen, dus de hoogte van de boete weet ik nog niet.

Voorlopig maar weer even creatief zijn met de urenverantwoording  :eusa_whistle:

70 toegestaan? Normaal is het in België 60 (waar de auto's 70 mogen).

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Citaat van: NinaPaul op 15-07-2014 20:06:12
Citaat van: marc-850 op 14-07-2014 21:15:18

70 toegestaan? Normaal is het in België 60 (waar de auto's 70 mogen).

Op de snelweg waar je een tunnel in moet staat ook vaak een snelheidsbeperking.... (Kennedy - Kraaibeck tunnel)
Volvoloos....

marc-850

Citaat van: Ludo op 14-07-2014 21:58:20
Kijk even hier Marc: http://www.wegcode.be/boeteberekening

90 Euro. Zijn tenminste nog normale bedragen in vergelijking met Nederland.

Hier gold inderdaad een limiet van 70 km/h, voor voertuigen boven de 3,5 ton. (autosnelweg)

cornelis-b

Citaat van: Ludo op 14-07-2014 21:58:20
Kijk even hier Marc: http://www.wegcode.be/boeteberekening

Leuke tool vul maar eens in dat 100 was toegestaan en dat je 650km per uur hebt gereden ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Marc, zit er een overschrijvingsformulier bij dan?.
Zo ja, moet je het bijgeleverde formulier niet invullen.

Invullen (en opsturen) moet je enkel doen als je niet akkoord gaat.
Dan gaat het gevalletje naar de procureur, die beslist of er een rechtszaak van gemaakt word.

elianmars

Citaat van: Ludo op 16-07-2014 18:58:12

Dan gaat het gevalletje naar de procureur, die beslist of er een rechtszaak van gemaakt word.

Zit waarschijnlijk geen overschrijvingsformulier bij. Ik heb ook al twee keer zo'n brief gekregen. Dat moet ingevuld en opgestuurd worden. Ook als je toegeeft dat je te snel hebt gereden.
Van de laatste heb ik trouwens nooit meer iets gehoord  :eusa_think:

marc-850

Citaat van: elianmars op 16-07-2014 20:04:44
Citaat van: Ludo op 16-07-2014 18:58:12

Zit waarschijnlijk geen overschrijvingsformulier bij. Ik heb ook al twee keer zo'n brief gekregen. Dat moet ingevuld en opgestuurd worden. Ook als je toegeeft dat je te snel hebt gereden.
Van de laatste heb ik trouwens nooit meer iets gehoord  :eusa_think:

Klopt. Je moet je persoonsgegevens invullen en aankruisen of je inderdaad de overtreding hebt begaan.
En ook of een eventuele vervolgprocedure voortgezet moet worden in het Nederlands, Duits of Frans.  ;D

cornelis-b

Ik heb ook fanmail uit België ontvangen. Max. toegelaten snelheid 70 en gemeten snelheid 78 en ook een invul formulier er bij en de volgende tekst :eusa_shifty: :eusa_shifty:

Overtreding(en)

Bestuurder van bovenvermeld voertuig bevond zich in overtreding met:

KB 01.12.1975 Art. 11.2.1-b) + 5 + 68.3 - C43 - 70 km
Art. 11.2.1 -b). Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 120 km per uur [...] op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er tenminste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn [...]. De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing. Art. 5. De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van [...] [het algemeen] reglement [op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg]  zijn aangebracht. Art. 68.3. [...] Bord C43 [met de vermelding 70]: Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt [of verkeersbord C45], verbod te rijden met een grotere snelheid dan [70 km per uur] [...]

Nu moet ik een formulier invullen en terug sturen, hoe omslachtig kan het zijn. De bovenstaande tekst is ook alzo iets [...] wat betekend dit [...]  ??? ???

Waarom niet gewoon een brief met boete bedrag en een IBAN rekening dat scheelt een hoop gedoe.
Dit is nog moeilijker dan de Belasting dienst in Nederland: De belasting dienst makkelijker kunnen we het niet maken.

Maar eens zien wat dit mag gaan kosten :)

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Zal ook 50 euro zijn denk ik. :)

The Demon

En als je nu invult dat jij niet de bestuurder was op dat moment? Laat zij maar bewijzen dat jij het wel was.  :P

In DLD moet je als bestuurder herkenbaar op de foto staan, vandaar dat ik altijd een pet en zonnebril op heb en de zonneklep naar beneden.  :evil:

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 02-08-2014 18:44:15

Thomas,

Toegestaan 70 en gemeten 78 gaat daar geen correctie van af dan in België?
Snap ook niet waarom ik dat formulier moet terug sturen?

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 02-08-2014 19:09:07
Citaat van: Vulk op 02-08-2014 18:44:15

Thomas,

Toegestaan 70 en gemeten 78 gaat daar geen correctie van af dan in België?
Snap ook niet waarom ik dat formulier moet terug sturen?

Normaal staat de gecorrigeerde snelheid erbij. :) Mocht het nog niet gecorrigeerd zijn, dan is het iets va 73km/u, zelfde tarief.

En waarom moet je het terugsturen, ... Welkom in België.