Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 02-08-2014 19:11:30
Citaat van: cornelis-b op 02-08-2014 19:09:07
Citaat van: Vulk op 02-08-2014 18:44:15
Zal ook 50 euro zijn denk ik. :)

Thomas,

Toegestaan 70 en gemeten 78 gaat daar geen correctie van af dan in België?
Snap ook niet waarom ik dat formulier moet terug sturen?

Normaal staat de gecorrigeerde snelheid erbij. :) Mocht het nog niet gecorrigeerd zijn, dan is het iets va 73km/u, zelfde tarief.

En waarom moet je het terugsturen, ... Welkom in België.

Ja zeg dat welkom in België ;D

Het meest leuke aan alles is de tekst:
Onbemande camera geïnstalleerd en gebruikt conform Art. 62 KB 16/03/1968

En dan de laatste regel van dit stukje:

De verbalisant werd specifiek gevormd voor de hantering van het gebruikte apparaat.

Het was toch een onbemande camera ;D ;D

Maar stel nou dat ik dit niet terug stuur wat dan, het kan immers zoek geraakt zijn bij de post.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Je komt er vast niet onderuit. Ik denk niet dat het goedkoper wordt als je niet reageert. :)

Ludo

Citaat van: cornelis-b op 02-08-2014 19:09:07
Toegestaan 70 en gemeten 78 gaat daar geen correctie van af dan in België?

6km voor snelheid onder 100km/u.
6% voor snelheden boven 100km/u.

Ludo

Citaat van: Vulk op 02-08-2014 20:28:23
Je komt er vast niet onderuit. Ik denk niet dat het goedkoper wordt als je niet reageert. :)

En onmiddelijke inning als men je staande houd.
Niet betalen is auto in beslag.
Takel, stalling en gerechtskosten erbovenop...

cornelis-b

Het gaat mij er niet om dat ik er onderuit wil of zo maar begrijp gewoon niet dat je als niet ingezetene van België geen schikking krijgt waarop het boete bedrag staat en naar welk rekening nummer je het kan over maken.

Hoe gaat dit nu verder ik stuur dit in en wat dan, meet correctie staat er niet op behalve 70 ter plaatse en gemeten 78?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

elianmars

Citaat van: Ludo op 02-08-2014 21:59:04
Citaat van: Vulk op 02-08-2014 20:28:23

En onmiddelijke inning als men je staande houd.
Niet betalen is auto in beslag.
Takel, stalling en gerechtskosten erbovenop...

Ik heb in februari zo'n formulier ingevuld en terug gestuurd. Daarna niks meer gehoord. Stel nou dat het door mij ingevulde formulier, of de door hun opgestuurde reactie is zoek geraakt bij de post?
Dan ben ik straks de pineut als ik weer in België ben  :eusa_think:

Ludo

Citaat van: cornelis-b op 02-08-2014 22:22:23
begrijp gewoon niet dat je als niet ingezetene van België geen schikking krijgt waarop het boete bedrag staat en naar welk rekening nummer je het kan over maken.

Dat snap ik ook niet, vroeger was dat zo, je moest enkel het formulier opsturen indien je niet akkoord ging.

@Marcel, geen nood, ik kom je wel opzoeken als ze je opsluiten.  ;)
:evil:

cornelis-b

Citaat van: Ludo op 02-08-2014 22:50:46
Citaat van: cornelis-b op 02-08-2014 22:22:23
begrijp gewoon niet dat je als niet ingezetene van België geen schikking krijgt waarop het boete bedrag staat en naar welk rekening nummer je het kan over maken.

Dat snap ik ook niet, vroeger was dat zo, je moest enkel het formulier opsturen indien je niet akkoord ging.

@Marcel, geen nood, ik kom je wel opzoeken als ze je opsluiten.  ;)
:evil:

Zal maandag eens bellen met de heren in Turnhout.

Zeg maar Henk tegen mij

Ludo

Ik vind er niet zo meteen een antwoord op, waarom het nu omgekeerd is.

Vond wel nog dit:

CiteerGierig, onbeschoft en altijd een grote mond. Dat is het imago dat Nederlanders in België hebben en het ziet er niet naar uit dat het snel beter wordt. Volgens minister van Justitie Laurette Onkelinx, zijn Nederlanders van alle buitenlanders de grootste wanbetalers van verkeersboetes.
;D

cornelis-b

Citaat van: Ludo op 02-08-2014 23:04:54
Ik vind er niet zo meteen een antwoord op, waarom het nu omgekeerd is.

Vond wel nog dit:

CiteerGierig, onbeschoft en altijd een grote mond. Dat is het imago dat Nederlanders in België hebben en het ziet er niet naar uit dat het snel beter wordt. Volgens minister van Justitie Laurette Onkelinx, zijn Nederlanders van alle buitenlanders de grootste wanbetalers van verkeersboetes.
;D

Whahahahahaha

Zeg maar Henk tegen mij

Laurent

Spreek je Fries of ken je iemand die dat kent. Volgens EU regelgeving heb je recht om in je moerstaal aangesproken te worden (vandaar ook dat Frankrijk brieven in het Nederlands stuurt, net als Duitsland zo nu en dan). Ik meen dat Fries onder je moerstaal valt, dus zou men de briefwisseling daarin moeten kunnen voldoen. In Duitsland helpt het terugsturen van een Nederlands briefje dat je geen interesse hebt in een foto van je auto voor 35 euro om binnen no time een Nederlandstalige brief terug te krijgen.

Verder, even terugkomend op de discussie omtrent flitsagent of normale agent: een flitsagent in zo'n VW bussie o.i.d. is geen volwaardige agent, maar slechts controleur/boa. Deze mag dus niet eens staande houden en dergelijke, zoals een echte agent dat mag.

cornelis-b

Citaat van: Laurent op 06-08-2014 23:55:23
Spreek je Fries of ken je iemand die dat kent. Volgens EU regelgeving heb je recht om in je moerstaal aangesproken te worden (vandaar ook dat Frankrijk brieven in het Nederlands stuurt, net als Duitsland zo nu en dan). Ik meen dat Fries onder je moerstaal valt, dus zou men de briefwisseling daarin moeten kunnen voldoen. In Duitsland helpt het terugsturen van een Nederlands briefje dat je geen interesse hebt in een foto van je auto voor 35 euro om binnen no time een Nederlandstalige brief terug te krijgen.

Verder, even terugkomend op de discussie omtrent flitsagent of normale agent: een flitsagent in zo'n VW bussie o.i.d. is geen volwaardige agent, maar slechts controleur/boa. Deze mag dus niet eens staande houden en dergelijke, zoals een echte agent dat mag.

Wat zijn de bevoegdheden van een BOA?

Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven. Sinds 1 april 2010 zijn BOA's landelijk opsporingsbevoegd.

Zeg maar Henk tegen mij

BBS

Citaat van: cornelis-b op 07-08-2014 10:02:40
Citaat van: Laurent op 06-08-2014 23:55:23

Wat zijn de bevoegdheden van een BOA?

Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven. Sinds 1 april 2010 zijn BOA's landelijk opsporingsbevoegd.

BOA, Buitengewoon Onnozele Azijnpisser >:(

Altijd als ik zulks volk hoor praten tegen een "overtreder" gaan de haren mij rechtop staan...
Het praatje gaat altijd op zo'n belerende toon alsof de BOA tegen een kleuter staat te lullen >:( >:( :eusa_sick:
Volvoloos....

henry classic v70

...zijn van die wannabee's :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

knoertS70

Hier in Hoorn staan ze bekend als de Eftelingpolitie.  ;)
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.