Boetepot 2014

Gestart door grijzev70tdi, 24-01-2014 15:51:27

Vorige topic - Volgende topic

Laurent

Citaat van: cornelis-b op 07-08-2014 10:02:40
Citaat van: Laurent op 06-08-2014 23:55:23
Spreek je Fries of ken je iemand die dat kent. Volgens EU regelgeving heb je recht om in je moerstaal aangesproken te worden (vandaar ook dat Frankrijk brieven in het Nederlands stuurt, net als Duitsland zo nu en dan). Ik meen dat Fries onder je moerstaal valt, dus zou men de briefwisseling daarin moeten kunnen voldoen. In Duitsland helpt het terugsturen van een Nederlands briefje dat je geen interesse hebt in een foto van je auto voor 35 euro om binnen no time een Nederlandstalige brief terug te krijgen.

Verder, even terugkomend op de discussie omtrent flitsagent of normale agent: een flitsagent in zo'n VW bussie o.i.d. is geen volwaardige agent, maar slechts controleur/boa. Deze mag dus niet eens staande houden en dergelijke, zoals een echte agent dat mag.

Wat zijn de bevoegdheden van een BOA?

Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven. Sinds 1 april 2010 zijn BOA's landelijk opsporingsbevoegd.
En dus geen volwaardig agent. Een agent mag geweld gebruiken om jou tegen te houden, een BOA normaal gesproken niet (tenzij geweldsbevoegd). Een agent draagt wapens en boeien. En er zit een "subtiel" verschil tussen staande houden en aanhouden (aanhouden is mee naar het bureau).

cornelis-b

Citaat van: Laurent op 08-08-2014 00:37:24
Citaat van: cornelis-b op 07-08-2014 10:02:40
Citaat van: Laurent op 06-08-2014 23:55:23
Spreek je Fries of ken je iemand die dat kent. Volgens EU regelgeving heb je recht om in je moerstaal aangesproken te worden (vandaar ook dat Frankrijk brieven in het Nederlands stuurt, net als Duitsland zo nu en dan). Ik meen dat Fries onder je moerstaal valt, dus zou men de briefwisseling daarin moeten kunnen voldoen. In Duitsland helpt het terugsturen van een Nederlands briefje dat je geen interesse hebt in een foto van je auto voor 35 euro om binnen no time een Nederlandstalige brief terug te krijgen.

Verder, even terugkomend op de discussie omtrent flitsagent of normale agent: een flitsagent in zo'n VW bussie o.i.d. is geen volwaardige agent, maar slechts controleur/boa. Deze mag dus niet eens staande houden en dergelijke, zoals een echte agent dat mag.

Wat zijn de bevoegdheden van een BOA?

Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven. Sinds 1 april 2010 zijn BOA's landelijk opsporingsbevoegd.
En dus geen volwaardig agent. Een agent mag geweld gebruiken om jou tegen te houden, een BOA normaal gesproken niet (tenzij geweldsbevoegd). Een agent draagt wapens en boeien. En er zit een "subtiel" verschil tussen staande houden en aanhouden (aanhouden is mee naar het bureau).

Ze mogen je wel degelijk aanhouden en je meenemen naar het bureau net als oom :police:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

10klepper

€33,- voor 4km te hard op de Meerssenerweg in Maastricht...  :police: :eusa_wall:

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

Snellebaksteen

60 euro voor een gemeten snelheid van 141 waar je 120 mocht.
België.
Altijd vriendelijk, zelf als ze boos doen.

;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

cas

Citaat van: knoertS70 op 07-08-2014 11:10:55
Hier in Hoorn staan ze bekend als de Eftelingpolitie.  ;)

:eusa_clap:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Lunadust

Welkomst cadeautje van het Cjib na een heerlijke vakantie.
131 voor correctie waar 100 max is.
A2 zuid naar noord.
Net NA Vianen..
234 incl administratie kosten.

Techneut, geen dichter.

StefanCJ

Post uit Duitsland. Foto is niet zo mooi, 118 gereden waar 100 toegestaan. Boete 30,-. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

V70R^2

Citaat van: StefanCJ op 12-11-2014 20:36:53
Post uit Duitsland. Foto is niet zo mooi, 118 gereden waar 100 toegestaan. Boete 30,-. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

Precies, ben je in nederland al snel 150 euro kwijt...

Vorige week op de A2, 100 meter na het eind van de traject controle  ??? , 48 euro voor 105km/h dacht ik

elianmars

Citaat van: V70R^2 op 12-11-2014 22:13:25
100 meter na het eind van de traject controle  ???

Jaaa....... Daar gaan ze juist expres staan. Ze weten dat sommigen zich bij trajectcontrole netjes gedragen en daarna weer op het gas gaan.....

The Demon

Ben je herkenbaar op de foto?
Als nee, dan hebben ze geen zaak volgens de duitse wetgeving.

Is voor mij de reden dat ik altijd een pet en zonnebril op heb en de zonneklep naar beneden in Duitsland.

Thys

Hier vorige week ook een bezoek om schuldbekentenis vanuit Duitsland. 22 Km te snel, zal iets van 75 euro worden. Liever daar dan thuis in elk geval 8)

V70R^2

Citaat van: The Demon op 12-11-2014 22:33:00
Ben je herkenbaar op de foto?
Als nee, dan hebben ze geen zaak volgens de duitse wetgeving.

Is voor mij de reden dat ik altijd een pet en zonnebril op heb en de zonneklep naar beneden in Duitsland.

Echt waar  :D :D ? Dat ga ik onthouden dan voor als ik weer eens duitse biertjes ga inkopen  ;D

leons850

Ohwja deze post kon ik ook nog even aanvullen.
Bekeuring van 637euro voor 46 te hard (na correctie :-X ) op een 70 weg.
Heel erg stom, rijd (bijna) altijd op de cc besloot iets anders naar huis te rijden vanwege de drukte waar ik via een 80 weg op de betreffende 70 weg kwam (waar ik en meerdere met mij dachten dat je ook 80 mocht). auto voor mij slaat de enige afslag in dus ff snel naar 80 en de cc op resume. Laat die laatste nou net nog op 120 staan van de a27...  :eusa_wall:
Niet in de gaten gehad gezien ik met m'n kop bij m'n werk was ivm wel of geen contract verlenging (wat ik nog steeds niet weet).
Lasergun mannetje loopt de weg op ik kijk verschrikt in m'n teller en dacht k*t! dat had ik niet in de gaten.
Totaal niet in de gaten gehad dat ik zo hard reed gezien er letterlijk niemand op die weg reed behalve ik dus, geen fiets/voetpad geen bomen helemaal niets....
Rechts een taluut links weiland dus echt heel gevaarlijk was het niet.
Heel erg stom, helaas is de boete wel heul erg hoog vind ik zelf...

Ga het vast niet redden maar toch maar bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de bekeuring.
Fout zat ik in ieder geval wel... :'(
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Snellebaksteen

Ik heb het hele jaar nog niks ontvangen.
:eusa_dance:

Edit, in Nederland dan. In buitenland kost haast niks dus tel ik niet mee...
:eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Lunadust

Ik had dit jaar voor 5 gekentekende en streetlegal voertuigen nog niks.

Nu in tijd van 2 weken al 2 binnen.
Allebei met ToKKie. Bij elkaar toch weer €260.00

Techneut, geen dichter.