Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

he, verd*mme..... hier zit je niet op te wachten, wat een gekloot weer. Ben je weer lekker mee, pfff....

RoelNL

#241
Wow dat is mooi klote Pim, hopelijk gaat het lukken met de garantie.

Het is toch op een RN blok waar standaard zo'n turbo bij hoort  te zitten? Hoeveel vermogen draaide je blok, want als het gewoon licht getuned is zou het toch niet zo heelveel moeten uitmaken. Ik denk dat het anders word als je zou zeggen dat je meer dan 350pk hebt.

Succes in iedergeval.

Zie titel blog ;)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

leons850

Niet om vervelend te doen maar het is een NT5 motor.
Gewoon een 2.3 alleen met vaste stoters.
De auto van Pim is ooit geleverd als zijnde 20v 170PK.
Word dus een lastig verhaal.

Mijn oude 16T ligt nu bij Pim, mocht het nodig zijn dan kan hij daar even mee rond rijden. Wel heel houden he Pim.  :-*
Pim was zaterdag redelijk bescheiden over het vermogen van de auto, maar overspeed klinkt wel erg aannemelijk.
350pk lukt je trouwens ook niet met een 16T. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

#243
Ooh dat kan goed. Ik weet alleen dat pim heel zijn auto omgebouwd heeft naar het nieuwe type blok maar welke precies wist ik niet. Vandaar ook het vraagteken ;-)

Hopelijk maakt het voor de garantie niks uit want als de turbo standaard bij zo'n blok hoort dan is er mijn inziens niks aan de hand ondanks dat het blok een beetje tuned is.


Edit zie titel van Pim  ;)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Johann

Citaat van: classicT5 op 17-04-2016 20:13:49
Tuningsfout zou m.i. leiden tot overspeed, dwz turbo draait meer toeren dan die aankan. Bij zon td04hl, zit je dan dacht boven de 200k. Standaard draaien ze 180k.

Zal wel neerkomen op een unidentified destructive object oid. Pim sleuteld nog wel eens.  ;)

Heb hier een cartridge van APS turbo liggen voor een 15G. Zit een balanceer rapport bij maar wat ik er zo van snap gaan ze tot 125K toeren en niet verder.

Johann

Hier nog een link voor een 16T cartridge, volgens mij rechte flens,

https://turboonderdelen.nl/MITSUBISHI_TD025S2-06T4_49173-07506

remeeus

Citaat van: Johann op 18-04-2016 18:11:16
Citaat van: classicT5 op 17-04-2016 20:13:49
Tuningsfout zou m.i. leiden tot overspeed, dwz turbo draait meer toeren dan die aankan. Bij zon td04hl, zit je dan dacht boven de 200k. Standaard draaien ze 180k.

Zal wel neerkomen op een unidentified destructive object oid. Pim sleuteld nog wel eens.  ;)

Heb hier een cartridge van APS turbo liggen voor een 15G. Zit een balanceer rapport bij maar wat ik er zo van snap gaan ze tot 125K toeren en niet verder.

Nee Johann er is echt niks in de turbo gevlogen! Ik ben zaterdag nog heen en weer naar Stramproy geweest en op de A2 na tien uur kun je de wagen best even uitlaten.

De TD04 serie van MHI kan maximaal 190.000 rpm hebben, de TD05 serie 160.000 rpm en ik geloof nooi dat ik dat gehaald heb. :eusa_snooty:

Dan zou er op 1,5 bar een slang moeten springen dat de turbo ineens al z'n druk kwijt is en dus ongecontroleerd kan gaan spinnen.

Maar goed zoals ik al zei, hij is stuk en we moeten door.


Volgende hoofdstuk.


Zondag middag al even contact gehad met Leon over zijn oude 16T of deze nog beschikbaar was. De turbo lag op de plank als reserve voor de N maar ik kon hem tijdelijk wel gebruiken. Dus savonds stond Leon voor de deur met de 16T :eusa_clap: ;D

Gisteren bij Joost (Ditmar) een nette intercooler kunnen kopen. Deze is door Henk opgehaald en gisteravond nog gebracht zelfs :-* :eusa_clap:

Rond acht uur stonden Henk en Anton voor de deur met intercooler en toen maar begonnen met het schoonmaken van de buizen. Het inlaatspruitstuk eraf en door de ontvetterbak heen. Nog een gebroken vacuüm slangetje gevonden (lees: versteend) nou had ik nog wat nylon slang liggen maar deze was er met geen mogelijkheid op te krijgen en na wat zoekwerk uiteindelijk een stuk vialle gasslang misbruikt en deze paste perfect.

De intercooler en de turbo nog even opgepoetst en ook deze zitten weer op hun plek.
Het liep in inmiddels tegen 1 uur dus er maar een eind aan gemaakt, vanavond de rest.

classicT5

Doet die het alweer Pim?

Verwacht van wel ;)

leons850

Ik heb begrepen dat mijn oude turbo het nog keurig doet.
Best knap voor bijna 4ton ervaring. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

joeryvaneck

Ik heb begrepen dat hij weer keurig loopt. De update zal wel volgen :)

cornelis-b

Citaat van: joeryvaneck op 20-04-2016 13:07:41
Ik heb begrepen dat hij weer keurig loopt. De update zal wel volgen :)

Ook ik heb dit vernomen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

remeeus

Ja hoor, de vrouw heeft weer heerlijk rond kunnen roffelen vandaag ;D

Ik heb gisteravond toch nog even de olieleiding van de turbo gehaal omdat ik me bedacht dat ik hier nog geen olie in had gespoten (doe ik altijd even met een injectienaald). De wastegate nog even op halve maan gezet.

En na nog wat gesleutel en het bijvullen van sapjes kon de sleutel weer worden omgedraaid :eusa_dance:

Je raad het al, lopen als een t**t :eusa_dance: ;D het spul even rustig warm laten draaien en nog wat koelvloeistof bijgevuld. Toen maar eens een stukje rijden. Dit ging prima geen rare bijgeluiden (ook niet van de turbo Leon ;) )
Toen de laptop er maar eens aangehangen en weer een stukje rijden, voorzichtig steeds iets meer gas en toen zat ik ineens op de bodum :o Het zal deels aan de wastegate afstelling liggen maar ik mis een beste renstal zullen we maar zeggen :eusa_think: :eusa_whistle: TunerPro kwam op een piek van 0,7 bar als ik me niet vergis (laptop even niet binnen bereik) en eigenlijk over het geheel genomen niet veel boven de 0,5 bar uit.

Dit verklaard de missende paarden en vind ik voorlopig wel prima. Het is immers de bedoeling dat deze turbo weer veilig bij Leon op de plank mag gaan liggen.


Ik heb de laatste dagen veel over turbo's gelezen en ook veel op eBay gestruind. Ik kon de nieuwe 16t van de Boeing overnemen maar heb toch besloten om een stap hoger te zetten nu de kans zich voordoet. Had de turbo niet kapot gelopen dan had ik ook geen grotere hoeven hebben. Maar nu er toch iets anders moet komen maakt die honderd euro ook niet meer uit :eusa_whistle:

Ik heb vanmiddag besteld een Kinugawa TD04HL-19T met billet compressor wiel (gefreesd ipv gegoten) en een 9 blads tubine wiel (spoelt sneller) :eusa_dance: ;D

Lunadust

Goed bezig, snel voor elkaar ook.

Ik ben wel (beroepsmatig) benieuwd naar het hoe en wat mbt eventuele garantie.
Techneut, geen dichter.

remeeus

Ik wil daar na volgende week even achteraan, dan ben ik vrij

triton

Mooi dat hij weer rijdt Pim. En ja als je dan toch een andere turbo moet aanschaffen dan kan je net zo goed het nuttige met het aangename verenigen. ;D ;D
Professioneel raddraaier