stationair regelaar

Gestart door olaf ovlov, 12-04-2014 16:47:57

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Toch zou ik eerst eens codes uitlezen. Er zijn vast wel mensen die je er mee kunnen helpen.

De rest van je lijstje klinkt als het al te vaak aanwezige achterstallig (opgestapeld) onderhoud.
Heb het idee dat hij verzuipt in de brandstof bij gasgeven ?

Ludo

Citaat van: olaf ovlov op 13-04-2014 14:31:24
stekker eraf geen respons met toerental ook niet als ik die van de gasklep het stekkertje eraf haal??????

Dan is de gasklepsensor stuk.
Vanaf dat je de stekker los haalt moet het toerental omhoog gaan, én hoog blijven.

olaf ovlov

oke, Als ik die van de nullastmotor/stappenmotorlos haal gebeurt er niks, met erop zetten hoor ik hem slurpen! slang los op het luchtfilter huis en duim erop slaat de motor uit. gasklepsensor los gaat het toerental eerst naar beneden en gelijk weer omhoog en blijft zo. luchtmassameter los en geen reactie! Dit heb ik net geprobeert. Ga nog wel rond bellen of er moet een forumlid in de buurt wonen met een uitlezer die voor mijn ovlov geschikt is? Zoals je al aangeeft D@@@L lijkt het heel veel achterstallig. Wilde niet lullig overkomen, maar was het heel erg zat.... Lijkt op verzuipen, kan het zijn dat de inlaatpakking kapot is gegaan met monteren en dat dit het resultaat is?

gr Olaf

-D©©©L-

Ja, dat kan zeker. mag aannemen dat je een nieuwe pakking gebruikt hebt ?

olaf ovlov

Nee, oude pakking was nog goed, recht en niet beschadigd. Kwam los zonder moeite. Leek wel koper???? Met wat kopervet, erop gezet. En de bouten kruislings aangedraaid. Heb vanmiddag ook nog met een spiegel gekeken of ik lekken zag.

PimR

Even met wat remreiniger over/ langs de pakking spuiten als de motor loopt, vliegt je toerental omhoog dan is je pakking lek

-D©©©L-

Citaat van: olaf ovlov op 14-04-2014 22:09:32
Nee, oude pakking was nog goed, recht en niet beschadigd. Kwam los zonder moeite. Leek wel koper???? Met wat kopervet, erop gezet. En de bouten kruislings aangedraaid. Heb vanmiddag ook nog met een spiegel gekeken of ik lekken zag.

Het is een papierpakking, die ik zeker zou vervangen. Kost een paar cent. nog andere delen losgehad ?
Ik zie dat je aan het meten bent geweest, misschien inderdaad de gasklep potmeter toch maar eens nameten en/of vervangen.

olaf ovlov

:eusa_wall: :eusa_wall: ughughughugh 2 :angel: :angel: :angel: vacuumslangetjes FOUT aangesloten :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: Was vanavond weer aan het kijken bij alles wat ik gedaan had en nalopen wat en hoe ik het gedaan had...... Dacht kan misschien zijn dat ik de slangetjes die witgele en gele heb omgedraaid. 1 komt van het torentje af naar een "potje" boven de radiator, de ander komt onderaan de inlaat vandaan ook naar dat "potje". starten en veel beter lopen, warm bleef ze ook goed lopen zonder hikken, rondje rijden bleef goed. dus foutje bedankt.... grote dank je wel aan jullie om mee te denken!!!!! Voel me wel een **&^%%&^$%#

gr Olaf

PimR

fijn dat je het gevonden hebt :eusa_clap:

olaf ovlov

Ik hoop dat anderen er wat aan hebben dit soort *&^*&%...  Wat zoiets "kleins" voor gevolgen heeft!!!!

Ludo

Zit er dan verschil in binnendiameter van de slangetjes?.
Ik zie anders geen enkel verschil.  ???

olaf ovlov

Nee Ludo geen verschil, is eigenlijk op de kleur na hetzelfde. Vanaf boven de rad en het torentje etc harde slangetjes met rubberen "kopjes" om makkelijk over de "pikjes" te schuiven....

Ludo

Dan stel ik me de vraag wat het verschil maakt.
Het omkeren van de slangetjes blijft hetzelfde, beide onderdelen worden door vacuum voorzien..

Ludo

O wacht effe.
Dat 'potje' boven de radiator, je bedoeld vast de evapklep.

;D

olaf ovlov

Deze bedoel ik met de witte en gele slang