stationair regelaar

Gestart door olaf ovlov, 12-04-2014 16:47:57

Vorige topic - Volgende topic

olaf ovlov

Deze zaten erin,liep er goed op. Nieuwe gehaald bij  Rijsbergen stond in de computer dat deze ervoor waren.

olaf ovlov

Naar alle waarschijnlijkheid  :eusa_clap: OPGELOST!!!! Vandaag een nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor  ;)  (scrabble woord pur sang)  erin gezet, ook de thermostaat getest. Bij warm :eusa_clap:  zijn deed ze het gewoon even een ritje gemaakt en geen probleem meer...... Dus afwachten of ze het blijft  :eusa_whistle: doen!!!!       

Oja, bijna vergeten dank jullie :eusa_dance:  wel voor het meedenken en de  ;D suggesties.....

olaf ovlov

Nu na een langere rit weer hetzelfde pppfffttt. weet het niet meer!!!!!

olaf ovlov

air pump relay, eraf gehaald. contacten schoongemaakt..... Maar hoe test ik deze en met welke waardes???? Staat trouwens fan-relay op nr 9442932?

gr olaf

jeroen74

Hoe oud is de Lambda sensor?

olaf ovlov

geen idee, cooling fan relay (9442933) erop geen verbetering (wordt op sommige volvos gedaan) ontstekingverdeler schoongemaakt.

olaf ovlov

Gisteren en vandaag  bezig geweest. de inlaat en de pcv weer  eraf gehaald, div slangklemmen en knietjes etc  vervangen. Alles weer op de juiste wijze gemonteerd. Ze blijft wel draaien maar nog niet van harte.......
Wordt vervolgd!!!!!! O ja, relais 103 is ook rip, had er 2 dus nu doorverbonden.

olaf ovlov

Geklooi is weer volledig terug...... beslissing gemaakt dat ^^%$#ding gaat naar de sloop KLAAR!!!!

jeroen74

Nou ja, als ie toch naar de sloop gaat, probeer eens een ritje met de stekker van de Lambda sensor losgekoppeld...

The Volvoboy

Citaat van: olaf ovlov op 01-06-2014 14:48:00
Geklooi is weer volledig terug...... beslissing gemaakt dat ^^%$#ding gaat naar de sloop KLAAR!!!!

Lijkt me toch een beetje rigoureus. Zou er toch eens iemand anders naar laten kijken, frisse blik kan helpen.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

olaf ovlov

IK heb gedaan wat jeroen74 schreef, was hetzelfde. jeroen pb gestuurd.

jeroen74

Als je een code hebt die aangeeft dat het verwarmingselement van de HEGO kapot is, moet je die HEGO vervangen. Een HEGO kan niet goed werken zonder verwarming, en zeker bij lage belasting van de motor waarbij de uitlaatgassen de sensor niet voldoende opwarmen kan de sensor geen juiste signalen doorgeven.

Dat de het probleem blijf bestaan is, denk ik, dat de ECU nog met fueltrims werkt op basis van een slechte HEGO; misschien dat resetten van de ECU werkt.

Overigens hoeft het niet de HEGO zelf te zijn, misschien een brak draadje.

Maarten-t5

Ik weet niet of iemand het al had gezegd, maar een defect / slecht contact makend cooling fan relay kan ook voor dit soort problemen zorgen.

jeroen74

Die heeft ie al vervangen... Sluit niet uit dat er mogelijk ook ergens een brakke massa aansluiting bijvoorbeeld kan zitten.

Meten op de draden van de Lambda sensor is het beste; ik weet echter niet zo welke je moet hebben om de heater door te meten.

olaf ovlov

Bij lambdasonde.nl kan ik er een kopen ,plam1-4906. Is dit wat? aansluitingen kloppen.