Het grote GSM topic

Gestart door Esveldt, 24-12-2004 15:35:02

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Heb vandaag een iPhone gekregen van de baas, als vervanger voor m'n BB 9780 Bold.
Nu zit ik alleen met een probleem om m'n kontakten over te zetten, of beter: hoe moet dat.....

Op internet kom ik alleen tips tegen mbt overzetten op sim en dan sim omplaatsen, alleen dat gaat niet want iPhone is een micro-sim (en de oude is locked).

Iemand een idee?

NinaPaul

Citaat van: Kingfisher op 19-07-2012 22:26:32
Heb vandaag een iPhone gekregen van de baas, als vervanger voor m'n BB 9780 Bold.
Nu zit ik alleen met een probleem om m'n kontakten over te zetten, of beter: hoe moet dat.....

Op internet kom ik alleen tips tegen mbt overzetten op sim en dan sim omplaatsen, alleen dat gaat niet want iPhone is een micro-sim (en de oude is locked).

Iemand een idee?

Simkaart knippen!

Google voor DIY ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Ik ben ook nog een beetje aan het kijken voor andere telefoon. Heb nu een nokia 5530 xpressmusic. Bevalt mij goed, alleen het interne geheugen is me te klein. Internetten wil niet meer en loopt regelmatig vast. Verder vind ik hem sterk, want hij valt wel eens op de grond. Of word gebruikt al bieropener  :eusa_shifty: Internet en whattsapp gaat prima.

Ik heb geen abbo, en was eigelijk nog niet te bedoeling. Goedkoper dan nu kan bijna niet, all in voor 20 euro in de maand.
Mijn budget is rond de 250 a 300 euro. Liefst beetje stevig en moet er toch wel 2 jaar me ekunnen doen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Iemand een idee?
Heb je het in zakelijke omgeving ? Indien ja, dan netjes in outlook zetten, dan heb je ook gelijk een backup

Taranis

Citaat van: Sbv op 19-07-2012 20:38:51
Kwa functioneren werkt het eender aan de BB9700. Menu is wat anders, maar dat is door de versie 7 software die erop zit. reden waarom ik het toestel niet gehouden heb is eigenlijk 2 ledig. Geen hoesje erbij standaard en ik wou een collega niet opschepen met een oud toestel(mijn oude BB9700). Laatste overigens belangrijkste reden.

Dat hoesje mag je wel van mijn 9700 hebben hoor, ik gebruik dat condoom niet.

Citaat van: Sbv op 19-07-2012 20:38:51
Ander groot voordeel van de BB is dat het tenminste een beetje compact is. Vroeger werd je uitgelachen met een koelkast. Nu niet mee, want alles voor een groot scherm.

Dat is inderdaad wel handig, mijn telefoon zit eigenlijk altijd in m'n broekzak.

Citaat van: Sbv op 19-07-2012 20:47:02
Koop een bril als een TomTom/Garmin te klein is

Of als je altijd loopt te zeuren dat de lettertjes te klein zijn? :P

Reitse

Heb nu bijna 2 jaar m'n BB en die is in die tijd 1 keer vastgelopen door een updatefout van de facebook-app. Maar goed, net als Taranis tijd voor een nieuwe en die touch-screens vind ik ook kansloos. Buiten de facebook- en LinkedIn app gebruik ik geen apps, internetten heb ik een laptop of pc voor ;)

Walter

Citaat van: grijzev70tdi op 19-07-2012 22:36:33
Ik ben ook nog een beetje aan het kijken voor andere telefoon. Heb nu een nokia 5530 xpressmusic. Bevalt mij goed, alleen het interne geheugen is me te klein. Internetten wil niet meer en loopt regelmatig vast. Verder vind ik hem sterk, want hij valt wel eens op de grond. Of word gebruikt al bieropener  :eusa_shifty: Internet en whattsapp gaat prima.

Ik heb geen abbo, en was eigelijk nog niet te bedoeling. Goedkoper dan nu kan bijna niet, all in voor 20 euro in de maand.
Mijn budget is rond de 250 a 300 euro. Liefst beetje stevig en moet er toch wel 2 jaar me ekunnen doen

er komt een zeer voordelige Lumia aan, of 169 of 269 eu met prepay.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70geRwin

Citaat van: Walter op 20-07-2012 10:21:13
Citaat van: grijzev70tdi op 19-07-2012 22:36:33
Ik ben ook nog een beetje aan het kijken voor andere telefoon. Heb nu een nokia 5530 xpressmusic. Bevalt mij goed, alleen het interne geheugen is me te klein. Internetten wil niet meer en loopt regelmatig vast. Verder vind ik hem sterk, want hij valt wel eens op de grond. Of word gebruikt al bieropener  :eusa_shifty: Internet en whattsapp gaat prima.

er komt een zeer voordelige Lumia aan, of 169 of 269 eu met prepay.

de lumia 610 van Vodafone voor 169 idd.
heb al gezocht of deze gesimlocked is of niet maar nog niets kunnen vinden..

Chris

Heeft dat ding ook Android of een eigen besturingssysteem? Opzich ben ik namelijk wel te spreken over de kwaliteit van Nokia. Het enige is dat ik de gebruiksvriendelijkheid qua instellingen totaal niks vind, het is niet logisch.

Sbv

Citaat van: Chris op 20-07-2012 10:59:25
Heeft dat ding ook Android of een eigen besturingssysteem? Opzich ben ik namelijk wel te spreken over de kwaliteit van Nokia. Het enige is dat ik de gebruiksvriendelijkheid qua instellingen totaal niks vind, het is niet logisch.
Windows Mobile dacht ik. Gezien de frustraties uit het verleden met Windows mobile zou het nu wel veel beter moeten werken

Chris

Citaat van: Sbv op 20-07-2012 11:02:03
Windows Mobile dacht ik. Gezien de frustraties uit het verleden met Windows mobile zou het nu wel veel beter moeten werken

Was gelijk maar even gaan Googelen, en wat ik zo snel vind is het inderdaad Windows mobile.

V70geRwin

De lumia's draaien op windows mobile, zelf geen ervaring mee maar schijnt erg lekker te werken.

Sbv

De huidige versie Windows Mobile schijnt wel goed te zijn.

Eerst zien dan geloven, maar de berichten hierover zijn positief

Walter

Windows Mobile inderdaad, heb zelf ook een Lumia en ben er erg happy mee. Super snel, overzichtelijk en prettig in het gebruik. Als ik dat vergelijk met de Samsung van mijn vrouw...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Kingfisher

Citaat van: Sbv op 19-07-2012 22:56:09

Iemand een idee?
Heb je het in zakelijke omgeving ? Indien ja, dan netjes in outlook zetten, dan heb je ook gelijk een backup

Wel zakelijk maar wij werken met Lotus Notes :(
@NinaPaul; heb er al een microsim in zitten, wij mogen hem niet verknippen, op straffe van 1000 zweepslagen van de facilitair manager (mijn baas dus) ;)