Het grote GSM topic

Gestart door Esveldt, 24-12-2004 15:35:02

Vorige topic - Volgende topic

katuut

Gewoon een apple, kost wat meer, maar levert ook meer op 2e hands.

Ik bel 1000-1500 minuten per maand, 2x per dag laden uiteraard incl navigatie gebruik.

Noooooit wat mee
Chronisch last van detaildiarree

Taranis

Wie heeft er hier ervaring met een Blackberry Q10 (of Z10)?

Hiervoor had ik een Blackberry 9900 waar je keurig in kon stellen welke e-mails (bijvoorbeeld verzonden vanaf een specifiek e-mailadres of met een bepaalde tekst in het onderwerp) je niet gesynchroniseerd wilde hebben met je mobiel. Ik heb er uren naar gezocht maar ook internet geeft het antwoord niet.

Ik ontvang een aantal nieuwsbrieven, die hoef ik echt niet op m'n telefoon te hebben. Hetzelfde geldt voor forumnotificaties via e-mail: handig, maar niet op m'n telefoon. Op die wijze had ik op m'n vorige telefoon alleen de echt interessante e-mails en de rest werd niet gedownload.

Hoe werkt dat op zo'n Q10? Ik krijg het niet voor elkaar...

FGG

Citaat van: Taranis op 11-08-2014 12:21:11
Wie heeft er hier ervaring met een Blackberry Q10 (of Z10)?

Hiervoor had ik een Blackberry 9900 waar je keurig in kon stellen welke e-mails (bijvoorbeeld verzonden vanaf een specifiek e-mailadres of met een bepaalde tekst in het onderwerp) je niet gesynchroniseerd wilde hebben met je mobiel. Ik heb er uren naar gezocht maar ook internet geeft het antwoord niet.

Ik ontvang een aantal nieuwsbrieven, die hoef ik echt niet op m'n telefoon te hebben. Hetzelfde geldt voor forumnotificaties via e-mail: handig, maar niet op m'n telefoon. Op die wijze had ik op m'n vorige telefoon alleen de echt interessante e-mails en de rest werd niet gedownload.

Hoe werkt dat op zo'n Q10? Ik krijg het niet voor elkaar...

Heb je hier iets aan?:

https://supportforums.blackberry.com/t5/BlackBerry-Q10/Q10-how-to-filter-emails/td-p/2361619

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

Dat is inderdaad precies wat ook mijn probleem is, jammer dat ze ook daar niet met een echte oplossing komen: die app krijgt amper 1 ster in de beoordelingen ;D

Jammer dat Blackberry zo'n steek laat vallen. Dan maar een andere telefoon uitzoeken die dat wél kan...

CarolineB

Mijn sim only van mijn BB loopt af, bij Tele2 wil ik absoluut niet blijven en de BB (3 jaar oud) heeft na zijn zwemles soms wat haperingen.
Wat is wijs, de amper gebruikte Galaxy Note (geen 4G) die over is op kantoor gaan gebruiken met een sim only van Hi of toch gaan voor een wat nieuwer model zoals een Samsung S4?
Ik vind de Note wel erg groot, voordeel formaat is wel om hem ook als Ereader te gebruiken.

:eusa_think:

Sbv

het zal dan wennen voor je worden om opeens geen BB meer te hebben

CarolineB

Citaat van: Sbv op 14-08-2014 19:08:18
het zal dan wennen voor je worden om opeens geen BB meer te hebben

Ik ben vooral bang dat ik het toetsenbord ga missen.
Maar soms mis ik ook de touchscreen, die heeft de Q5 en Q10 wel gelukkig.
Heb jij ervaring met de Q10?
Rick (mijn zoon) wordt gek, die had het bijna voor elkaar dat ik een apple zou nemen.....

Misschien dat ik evengoed tegen inlevering van overuren die note van kantoor overneem, maar dan als een tablet/ereader.

Edit:
Als ik kijk naar het prijsverschil tussen KPN en Hi, zit 6 euro per maand verschil in. Alleen als ik KPN neem, krijgt Rick voortaan 10 euro korting. Daadwerkelijke 'winst' 4 euro. Maar mocht hij het huis uit gaan: voordeel weer weg. :eusa_think:
Denk dat ik toch maar voor Hi ga.
Fleur blijft nog maar bij Tele2 met sim only. Ook voor Eline nog is een betaalbaar sim only met internet opzoeken.

Sbv

Ronald(Taranis) heeft een Q10. Ik ben helaas tegenwoordig zonder BB. Ik had een werkgever die ze had, maar daar ben ik gestopt en nu enkel nog een appel. BB werkt naar mijn idee fijner met toetsenbord alleen met internet etc is de appel handiger

CarolineB

Ok, uitgebreid internetten doe ik toch niet op mijn mobiel. Even snel de koppen lezen op nu.nl etc.
Het gaat mij om de mail en whatsapp en daarvoor vind ik een 'normaal' toetsenbord wel zo fijn.
Ik neig toch weer naar een BB, ik ga morgen wel even bij de phonehouse kijken hoe zo'n geval in je hand ligt.
En is toch weer een stuk goedkoper per maand dan een samsung of apple ook wel zo fijn.
Net even die note vastgehouden, die is mij echt te groot.
Die gaat het niet worden dat is zeker.

En nu gaat mijn gezellige werkdag beginnen met een riante bezetting: me, myself and I  :-\ :eusa_shifty:

Taranis

Ik heb sinds een week zo'n Q10-ding. Ik moet zeggen dat ik er na een 9900 heel erg aan moet wennen.

Internetten gaat wel een stuk beter dan op de vorige (heel goed zelfs) en de telefoon is bloedsnel. Mocht overigens ook wel, de vorige was zo traag als dikke str*nt....

Het nadeel van de Q10 vind ik dat er geen cursortoets meer op zit, dat moet allemaal op het touchscreen. Je gebruikt het toetsenbord echt alleen om je bericht te tikken. Nu gaat dat op een fysiek toetsenbord altijd nog veel beter dan op een touch screen (ik heb daarnaast nog een Lumia 925 van 't werk) maar het is wel jammer dat verder echt alles met het touch screen moet.

Verder heeft Blackberry naar mijn mening iets teveel naar Apple gekeken en autocorrect toegevoegd. Dat levert soms toch wat rare berichten op.

Als je alleen mailt en whatsappt is het een fijne telefoon en ik begin eraan te wennen maar sommige dingen zitten gewoon onlogisch in elkaar. Je kunt geen e-mails meer filteren (wat wil ik wel en wat wil ik niet op m'n telefoon zien), de flitser van de camera aan of uit zetten is ongeveer onmogelijk omdat het scherm dan gewoon niet reageert (ik heb 'm na 3 minuten proberen al bijna stuk gegooid) en die Blackberry Hub waar al je berichten in komen vind ik onhandig omdat je alles door elkaar hebt tenzij je apart een filtering toe gaat voegen op bijvoorbeeld alleen Whatsapp berichten. Wat was er mis met de oude methode: e-mails bij e-mails onder een apart icoon, whatsappberichten onder een whatsappicoon, enzovoorts.

Voor mij was de prijs en het fysieke toetsenbord de doorslaggevende reden om voor een Q10 te kiezen. Nu ik helaas regelmatig een bericht op een Lumia moet tikken ben ik erg blij dat ik voor een fysiek toetsenbord heb gekozen want een touch screen wordt 'm voor mij echt niet. Neemt niet weg dat Blackberry in mijn ogen wat rare keuzes gemaakt heeft voor de Q10 waardoor de telefoon net niet af is.

Zou ik 'm aanraden voor alleen mail en whatsapp? Ja.

CarolineB

Ok, dus voor wat ik wil een prima ding.
Alleen die autocorrectie is die niet uit te zetten, daar heb ik namelijk een enorme hekel aan.

Taranis

Ja hoor :) Ik heb nu alleen spellingscorrectie aan staan (dus er komt een rood lijntje onder) en hij corrigeert niets meer.

CarolineB

gelukkig  ;D
Straks stuur ik ook vis wijf ipv via wifi aan iemand, zoals een vriend pas aan zijn vrouw stuurde  ;D

Taranis

Ik was er gisteren klaar mee nadat ik het over een 'opgeblazen blok' had ipv een geblazen blok.

Snellebaksteen

Wat zijn jouw ervaringen met de Lumia? Ik kan slecht vergelijken aangezien ik nooit een andere smartfone heb gehad dan Lumia's..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.