Het grote GSM topic

Gestart door Esveldt, 24-12-2004 15:35:02

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Citaat van: cornelis-b op 04-02-2017 10:33:48
Citaat van: Woger op 04-02-2017 08:49:37
https://www.gsmweb.nl/t-mobile/huawei/huawei-p9-lite/28812136
28,50 * 24 maanden = €684

https://www.gsmweb.nl/t-mobile/simonly/31420801
sim only kost €24 per maand *24 maanden= €576

Dus je betaald voor de Huawei P9 €108 verspreid over 2 jaar

Tweakers prijzen huawei P9
https://tweakers.net/product/503867/huawei-p9-lite-(2gb)/

vanaf €250

Roger je gaat hier uit van de P9 Lite ipv de Mate9

http://consumer.huawei.com/en/mobile-phones/mate9/index.htm

Klopt, maar ik wilde even duidelijk maken dat het vaak goedkoper is om een telefoon met abonnement te nemen dan een sim-only met losse telefoon.  ;)

Citaat van: V70geRwin op 04-02-2017 12:04:41
Télécom bedrijven betalen veel minder voor de telefoons, kopen groot in.

Klopt, en ze willen geen winst maken op de telefoon, maar het abonnement. En stiekem hopen ze natuurlijk dat je na 24 maanden vergeet over te sluiten.

Vulk

De eerste vraag zou moeten zijn: welk abonnement zou ik kiezen als er geen telefoo aan vast hing.
Met andere woorden: welk abonnement heb ik nodig?

Snellebaksteen

Na 4 jaar zeer intensief gebruik merk ik dat mijn Nokia Lumia 925 minder wordt.
De batterij gaat steeds minder lang mee en bij de navigatie duurt het steeds langer voordat hij gevonden heeft waar ik ben.
Verder is het nog steeds een uitermate betrouwbaar en storingsvrij apparaat waar ik bijzonder blij mee ben.

Ik heb dus vandaag een nieuwe Microsoft Lumia 950 besteld.

En direct een hele berg USB C snoertjes, want dat is een wijziging tussen de 925 en de 950.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

henry classic v70

Had een Wolfgang 5.5 inch (Aldi), best een goeie telefoon alleen jammer dat deze niet meer worden gerepareerd. Had geen geluid meer en bleek het chipje te zijn. Vervangen kost meer dan een ander toestel... nu een LG K10 met 5.3 inch beeldscherm, kostte €161,= (los toestel)
Fijn toestel en makkelijk in gebruik  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

v0lv0freak

Citaat van: Vulk op 04-02-2017 12:46:15
De eerste vraag zou moeten zijn: welk abonnement zou ik kiezen als er geen telefoo aan vast hing.

Inderdaad. Ik heb geen abbonement, nog altijd prepaid. Op het werk is wifi, thuis is wifi, in de stad is wifi.. En tijdens het autorijden heb ik geen internet nodig. Dus met 20 euro beltegoed doe ik een heel jaar :P

jellejas

Citaat van: v0lv0freak op 06-02-2017 13:03:44
Citaat van: Vulk op 04-02-2017 12:46:15

Inderdaad. Ik heb geen abbonement, nog altijd prepaid. Op het werk is wifi, thuis is wifi, in de stad is wifi.. En tijdens het autorijden heb ik geen internet nodig. Dus met 20 euro beltegoed doe ik een heel jaar :P
20 euro voor een jaar? Wow! daar doe ik een maand mee... Maar ik moet een keer in de zoveel tijd ff 3g gebruiken en dat vreet door je prepaid. Maar het lijkt met kpn prepaid dat je er echt supersnel doorheen gaat, aantal sms'sjes en je bent al een aantal euro armer lijkt het wel.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Hans Duiven

Citaat van: Woger op 04-02-2017 08:49:37
https://www.gsmweb.nl/t-mobile/huawei/huawei-p9-lite/28812136
28,50 * 24 maanden = €684

https://www.gsmweb.nl/t-mobile/simonly/31420801
sim only kost €24 per maand *24 maanden= €576

Dus je betaald voor de Huawei P9 €108 verspreid over 2 jaar

Tweakers prijzen huawei P9
https://tweakers.net/product/503867/huawei-p9-lite-(2gb)/

vanaf €250

Ik heb een bruto netto verrekening in de WKR door aanschaf via de werkgever :D
Misschien had ik dat er even bij moeten zetten  ;)

cornelis-b

Ik ben er uit en hij werkt echt super, met het Huawei tooltje waren al mijn app's van de Note3 in no time overgezet op de Mate9

Ik was eigenlijk een Samsung freak maar dit is toch wel een heel smakelijk Chinees gerecht: Tau Fu Poh, Cha Sieuw, Moen Koe Yuk, Kon Po Ngau.

Ooo nee het is Hu A Wei ;D ;D

http://consumer.huawei.com/en/mobile-phones/mate9/index.htm
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Domaso

Voor mijn dochter, die brugpieper is, ben ik op zoek naar een gebruikte smartphone. Haar Samsung Galaxy S3 is op sterven na dood. Heb jij nog een smartphone zonder gebreken die in een la ligt te verstoffen en die voor weinig weg mag dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt,

Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Emiel

Citaat van: Snellebaksteen op 05-02-2017 01:16:20
Na 4 jaar zeer intensief gebruik merk ik dat mijn Nokia Lumia 925 minder wordt.
De batterij gaat steeds minder lang mee en bij de navigatie duurt het steeds langer voordat hij gevonden heeft waar ik ben.
Verder is het nog steeds een uitermate betrouwbaar en storingsvrij apparaat waar ik bijzonder blij mee ben.

Na 5 jaar iets minder intensief gebruik is het einde van m'n Lumia 920 nabij. Wilde hem aan de wilgen hangen maar dat heeft de wilg niet overleeft....Nokia he...
Hele sterke telefoon, onwijs veel gevallen en op m'n paar krasjes na als nieuw.
De tijd gaat door en veel apps worden niet meer ondersteund. ING app stopt halverwege April, mobiele sites worden zwaarder en zwaarder (veelal door de advertenties).

Vond het een fijn platform, veel dingen die bij andere platforms een app benodigde had WP standaard, draadloos laden was super. Jammer dat het nooit echt goed van de grond gekomen is.

We gaan de iPhone proberen, Android vind ik niet fijn werken.

The Volvoboy

Na twee jaar met een Galaxy S6, nu een Galaxy S8. De S6 beviel uitstekend en is mijn eerste Android apparaat geweest waarbij het niet noodzakelijk is geweest om binnen die twee jaar een reset te doen naar fabrieksinstellingen ;D De S9 vond ik zodanig weinig verschillen van de S8 dat ik geen zin had om daar extra geld aan uit te geven. Ding bevalt uitstekend! Camera is waanzinnig goed, gaat een stukje zuiniger met stroom om dan de S6 (maar dat is misschien ook omdat die twee jaar oud was). Zit ook face unlock op, wat boven verwachting goed werkt. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Snellebaksteen

Ik zit met een stevig dilemma.
Mijn Microsoft Lumia 950 is echt een ideaal ding. Superstabiel, snel, extreem lange batterij standtijd (2 dagen!!) perfecte navigatie, nooit zoeken naar files, probleemloos Office bestanden bewerken, PDFjes draaien, Powerpoint presentaties draaien naar ieder willekeurig scherm, je kunt het zo gek niet bedenken. Ik gebruik hem op reis veel in combinatie met een Continuum docking station, echt een uitkomst, ieder beeldscherm wordt een computerscherm. In combinatie met Onedrive heb je altijd echt alles bij je.

Het Windows platform werkt echt goed en probleemloos. Het beperkte aanbod in apps heb ik nooit als een gebrek ervaren, de meeste benodigdheden zitten standaard op de telefoon.

De laatste tijd merk ik dat de ondersteuning heel snel veel minder wordt. Zoals Emiel ook aangeeft: de ING stopt met de bank-app, sommige andere apps werken ineens niet meer, facebook brengs geen nieuwe updates meer uit en Windows eigen updates komen ook niet meer.

Ik wil het niet maar ik wordt gewoon gedwongen naar een ander besturingsysteem over te stappen.

Ik denk dat ik nog heel even wacht en dan een Nokia 9 met Android aanschaf. Blijf ik toch een beetje trouw voor m'n gevoel..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

De nieuwe nokia's spreken mij ook aan, hopelijk net zo degelijk en stock android!
De nokia 6 lijkt leuk qua prijs/prestatie.

Mijn half jaar oude Samsung A5 had al een haperende home knop, op internet te lezen was ik niet de enige.
Na enig gezeur gratis gerepareerd (net als de back cover, schade door vallen) want als de telefoon gevallen is dan vervalt in principe de garantie  :eusa_wall:
Hij bevalt op zich prima qua accuduur en prestaties maar kan niet wennen aan het Samsung sausje.

Maestro12

Heb je al eens gekeken naar Motorola/Lenovo, zeker de Z serie zijn leuke dingen.
Kale android versie erop, lange accuduur, geschikt (te maken)als beamer enz.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

V70geRwin

Citaat van: Maestro12 op 29-03-2018 12:19:15
Heb je al eens gekeken naar Motorola/Lenovo, zeker de Z serie zijn leuke dingen.
Kale android versie erop, lange accuduur, geschikt (te maken)als beamer enz.

Ook leuk idd, mijn vrouw heeft een poosje goed gedaan met een Motorola G.