Re: Martijns 855 T5 en T-5R

Gestart door Mvh, 18-05-2014 22:11:57

Vorige topic - Volgende topic

Mike H.

Citaat van: Mvh op 13-02-2015 00:35:17
Aha. Dat ga ik dan ff proberen. Die van de sedan zijn al weg helaas. Even andere zoeken dus.

heb nog wel setje veren van een sedan liggen.

petrolhead2.5

Citaat van: The Volvoboy op 12-02-2015 22:29:47
Heb je wel andere veren gemonteerd? ;) Nivomats zijn gemonteerd icm hele slappe veren (omdat de nivomat dempers de auto op hoogte houden). Wellicht is je probleem dat de auto nog wat laag hangt met aanhanger erachter dan opgelost.
koen dat is scherp opgemerkt en ook dé oplossing. De veren van de nivomats zijn heel erg slap en ongeschikt voor ieder ander type schokbreker, dus direct ff paar gewone of misschien nog wel verzwaarde veren bestellen?

V70 400K+

Citaat van: petrolhead2.5 op 14-02-2015 20:06:45
Citaat van: The Volvoboy op 12-02-2015 22:29:47
Heb je wel andere veren gemonteerd? ;) Nivomats zijn gemonteerd icm hele slappe veren (omdat de nivomat dempers de auto op hoogte houden). Wellicht is je probleem dat de auto nog wat laag hangt met aanhanger erachter dan opgelost.
koen dat is scherp opgemerkt en ook dé oplossing. De veren van de nivomats zijn heel erg slap en ongeschikt voor ieder ander type schokbreker, dus direct ff paar gewone of misschien nog wel verzwaarde veren bestellen?
Als de wens verzwaarde veren zijn dan heb ik nog wel een setje liggen. Tenminste als de veren van een V70 geschikt zijn?
Laat maar weten.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Mvh

Blauweroffel komt maandag bij mij. Hij leent mijn aanhanger. Die heeft nog een setje veren liggen. Dus die komen er waarschijnlijk onder. Als dat nog niet goed is wil ik er verzwaarde veren onder hebben.

In ieder geval bedankt voor het aanbod!
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

Vanmiddag nog even de draaibank aangeslingerd en 2 schakelbussen gedraaid. Heb het uit een gewone as gedraaid om te proberen. Het schakelt erg strak nu! Rubbers zijn wel erg op. Bussen zitten er wel superstrak in. Gebeurd niks mee. Maar ga ze nog een keer van messing draaien icm nieuwe rubbers.

Ruud nog bedankt voor de maten!

En de oprit stond weer mooi vol van het weekend ;D

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

volvobug

Citaat van: Mvh op 16-02-2015 21:57:14
Vanmiddag nog even de draaibank aangeslingerd en 2 schakelbussen gedraaid. Heb het uit een gewone as gedraaid om te proberen. Het schakelt erg strak nu! Rubbers zijn wel erg op. Bussen zitten er wel superstrak in. Gebeurd niks mee. Maar ga ze nog een keer van messing draaien icm nieuwe rubbers.

Ruud nog bedankt voor de maten!
http://i889.photobucket.com/albums/ac100/mvh-tuning/9E0ED02F-B4D5-448D-A339-B4C55F2FC4E6.jpg

Graag gedaan, bussen zien er goed uit. En als je al een tijdje met versleten rubbers rijdt is het verschil idd duidelijk met schakelen  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Mvh

Vanmorgen van blauweroffel achterveren en v70 dakrails ontvangen.

Veren zitten er nu onder. Monroe's staan op 2 bar en het rijdt prima. Vind het nu wel wat aan de hoge kant. Misschien nog wat verlaginsbussen maken van 1,5 cm ofzo.

En de dakrails gemonteerd. Op de sloop nog een nette set afdekstrips/ruitstrips gevonden. De oude zaten scheef en waren niet echt mooi meer.

En ook de zomerbanden er maar weer onder geknooid. In m'n winterset zit in zowat alle banden hoogteslag. Deze dus een keer opnieuw erop leggen of nieuwe banden bestellen.

En ook maar eens een forumsticker geplakt:

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Mvh

Setje werkt naar behoren :eusa_clap:

4 bar erin en hij rijdt en staat perfect!
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

grijzev70tdi

Heb je nou 2 verschillende soorten dakrails erop zitten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Mvh

Nee volgorde van de foto's kloppen niet haha ;D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

grijzev70tdi

Mike H.

vind je dat mooier die grotere dakrails?
Ik heb ze er helemaal afgehaald vind spuuglelijk. uiteraard ieder zn smaak :D

En ga zo door goed bezig!

The Volvoboy

Eensch, het is geen handtas. Blij dat ze er bij mij niet op zaten :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Mvh

Bij een volvo horen dakrails;d

Ga nu zo een T5 sedan bekijken. Waarschijnlijk dezelfde kleur als die van maar dat kon ik noet goed zien op de foto.

En de 940 station die we nog hebben gaat pa waarschijnlijk in rijden ;)

Top updates!
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

grijzev70tdi

Ga je Sanne in de T-5 laten rijden? :eusa_shifty: