Eindelijk: Volvo 855 T-5R gevonden na jarenlang zoeken

Gestart door wwart, 29-05-2014 20:29:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maruska

Citaat van: Spin! op 30-05-2014 08:22:16
Wauw, wat een eng mooie Banaan. Hou je het laatste weekend van augustus vrij, dan staat er een mooi evenement op de agenda. Past die van jou mooi bij in het rijtje.

Ik zie trouwens een Guard 2 glasbreuk sensor. Heb je een afstandsbediening met lock unlock naast- of boven elkaar? Of een grijze met één knopje?

@Nicojjr32: T-5R RayBan? Grapje of werd deze destijds bijgeleverd? Als dat zo is heb ik weer een uitdaging.


Guard 2 kwam pas later op de markt toch ? Glasbreuksensor is wel exotischer op een CY, die zie je niet vaak..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

nicojrr32

Die Werd er toen de tijd bijgeleverd Google maar van de bril rayban t-5r kan zijn dat het alleen in Zweden er bij geleverd is

Spin!

#32
Citaat van: nicojrr32 op 30-05-2014 08:44:26
Die Werd er toen de tijd bijgeleverd Google maar van de bril rayban t-5r kan zijn dat het alleen in Zweden er bij geleverd is

Sjips...hebbe hebbe



Edit: kort onderzoek levert op dat deze nog geleverd zijn met Bausch+Lomb glazen. Jullie raden nooit waar ik maandag begin met werken...voorbestemd?

www.vm-parts.nl

Volvoforlife78

Citaat van: Spin! op 30-05-2014 08:22:16
Hou je het laatste weekend van augustus vrij, dan staat er een mooi evenement op de agenda. Past die van jou mooi bij in het rijtje.
Off, welk evenement bedoel je? Ik weet dat dit forum voor de 850/V70classic is of zijn V70N rijders ook welkom

peteRRR

Citaat van: elianmars op 29-05-2014 22:35:48
Mooi!!!  :eusa_clap:

Brutale vraag: Wat betaal je nou voor zo'n nieuwe CY?

Mee eens. :eusa_shifty:

Je hoeft het niet in cijfers uit te drukken ,...het kan ook in het abc.  ;D 
Zeldzaam dit!

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

wwart

[
CiteerIk zie trouwens een Guard 2 glasbreuk sensor. Heb je een afstandsbediening met lock unlock naast- of boven elkaar? Of een grijze met één knopje?

Grijs met een knopje.

Iedereen bedankt trouwens voor het leuke commentaar.

De auto moet nu eerst op kenteken en dan wil ik nog een paar zaken aanpakken. Technisch is alles oke, heel recent zijn nog een paar dingen gedaan (oa. distributie, alle olien, filters etc.).
Cosmetisch. Een paar kleine steenslag plekjes, ik wil de remklauwen achter netjes laten maken (zijn wat roestig) en ik wil voor het ''smoelen'' er toch wel graag een spoiler op.

Daarna een Dinitrol beurt en -bijna- alle bereikbare schroeven er uit en met vet er weer in.
Dat laatste heb ik met mijn 780 ook gedaan en dat is me prima bevallen. Scheelt ook bij een eventuele reparatie weer werk.

FGG

Citaat van: wwart op 31-05-2014 19:43:52
De auto moet nu eerst op kenteken en dan wil ik nog een paar zaken aanpakken. Technisch is alles oke, heel recent zijn nog een paar dingen gedaan (oa. distributie, alle olien, filters etc.).
Cosmetisch.

Waarom is de distributie gedaan met die km-stand? ???

Erg mooi exemplaar! :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jan_D.

Distributieriem van 10 jaar oud zou ik -ongeacht het aantal km's- niet riskeren, laat staan een van bijna bijna 20 jaar. Stel je voor dat je een bijna nieuw motorblok verknoeid.

Prachtige auto en als nieuw! Wel goed dat die spoiler erop komt! Een veerpootbrug is ook niet verkeerd; daarmee rijdt hij echt lekkerder.

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 31-05-2014 20:23:17
Citaat van: wwart op 31-05-2014 19:43:52
De auto moet nu eerst op kenteken en dan wil ik nog een paar zaken aanpakken. Technisch is alles oke, heel recent zijn nog een paar dingen gedaan (oa. distributie, alle olien, filters etc.).
Cosmetisch.

Waarom is de distributie gedaan met die km-stand? ???

Erg mooi exemplaar! :eusa_clap:

Leeftijd, een riem heeft een maximaal aantal km's en een maximaal aantal jaar.

De riem van mijn V40 is ook eerder gedaan dan het maximaal aantal km's (160K). De 10 jaar kwam eerder.

Prachtige auto!!

Jan was me voor ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jeroentjuh

Riem voor deze 850 is om de 120.000km of 8 jaar, welke het eerste bereikt word....

wwart

#40
Zul je altijd zien....net een nieuwe auto, geen ervaring met guard 1 alarm en een probleem.

Ik heb de auto de laatste dagen een aantal malen verplaatst zonder problemen. Vanmorgen wilde ik de auto iets van het looppad afzetten.....heb ik een probleem met het alarm.

De auto ging keurig van het slot met het alarm. Toen ik vervolgens de auto wilde starten gingen alle deursloten op slot en weigerde de auto te starten. Een aantal keren geprobeerd, maar zonder resultaat.
Als ik de deuren open met de sleutel werkt de centrale vergrendeling oke en zijn alle deuren geopend. Als ik dan vervolgens wil starten gebeurt hetzelfde. Vergrendeling reageert, alle deuren gaan op slot en auto weigert de starten...doe ik iets verkeerd?
Weet iemand een oplossing?

Opgelost! Heb de accupolen los gehaald en een aantal minuten gewacht. Alles nu weer als normaal.
Les: misschien iets minder snel een bericht posten. Aan de andere kant, heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Hengeveld

Knopje van afstandsbediening ingedrukt bij het omdraaien van de sleutel?  ;D

wwart



CiteerKnopje van afstandsbediening ingedrukt bij het omdraaien van de sleutel?  Grin

Yep, ik had eerst geen flauw idee, maar dat is het geweest. Dank.

hertogjan6

Citaat van: peteRRR op 30-05-2014 14:42:05
Citaat van: elianmars op 29-05-2014 22:35:48
Mooi!!!  :eusa_clap:

Brutale vraag: Wat betaal je nou voor zo'n nieuwe CY?

Mee eens. :eusa_shifty:

Je hoeft het niet in cijfers uit te drukken ,...het kan ook in het abc.  ;D 
Zeldzaam dit!

Groet.
uiteraard zeer benieuwd   :eusa_clap: :eusa_think:  :eusa_think:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

dielie850

Nog wat bekend met deze auto?
Het zou zo es kunnen zijn dat ik de grootste ruzie heb gehad met onze duitse volvo onderdelen leverancier ;D
Die had een oproep gekregen over een CY met een kmstand gelijkwaardig aan deze die zsm weg moest.
De outo was van een ouder echtpaar die hem nieuw gekocht hebben maar er maar zeer weinig mee reden.
Toen de oudere man was overleden mocht de auto weg voor een bedrag van rond de €2500 :o
Onze duitse vriend mocht niet voor de auto gaan want hij had al te veel op en om de hof staan en dat zou uitdraaien op een echtscheiding :eusa_wall:
Hij was vergeten mij te bellen en heeft de auto dus laten schieten :'(