Eindelijk: Volvo 855 T-5R gevonden na jarenlang zoeken

Gestart door wwart, 29-05-2014 20:29:36

Vorige topic - Volgende topic

wwart

Dag,

Ik ben hier al eens eerder geweest, maar dat is lang geleden. Ik ben een liefhebber van vooral achterwiel aangedreven Volvo's. Heb van de meeste modellen (tot aan de 444) ook wel ooit een exemplaar gehad en/of er in ieder geval enige tijd in gereden. Van de voorwiel aangedreven Volvo moest en moet ik eigenlijk ook niet zoveel hebben.

Op een uitzondering na. Ik viel altijd al als een blok voor de 850 estate T-5R in cream yellow. Gewoon voor de auto zelf en vooral ook voor de geschiedenis rond de introductie en wat deze auto voor Volvo heeft betekend.

Jarenlang ben ik al op zoek naar die ene, niet verprutste en nog helemaal originele auto. Als het even kan van eerste eigenaar en met zo weinig mogelijk kilometers. Veel auto's zijn de revue gepasseerd, maar een enkele voldeed of leek te voldoen aan mijn ideale plaatje. Steeds was het toch net niet....of wel, maar was het prijskaartje echt onhaalbaar.

Tot, nog maar enkele weken geleden ''mijn auto'' opdook. Van eerste eigenaar, met volledige onderhoudsgeschiedenis en met maar 34000 kilometer op de teller.
Om een lang verhaal, vele emails, foto's etc, kort te houden, ik heb hem gekocht.

Ik meld me nu weer hier op het forum in de hoop dat alle kennis hier verzameld mij in staat zal stellen de auto ook voor de toekomst in een zo mooi mogelijke staat te houden.

Willem

Volvoforlife78

geeft een extra lekker gevoel als je hem dan gevonden hebt na zo'n lange tijd!
maar 34.000 km, goeie genade... de motor of de hele auto?

wwart

hertogjan6

WOW!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Dit vraagt om plaatjes  8)

Welkom op forum trouwens ben.zeer benieuwd  :eusa_dance:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

34000 kilometer is bijna ongelofelijk en daar zien we graag foto's van.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

bijna zonde om er mee te gaan rijden. Ik denk dat je een van de laagste, zo niet de laagste km stand hebt van alle cream yellows die bekend zijn...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

origineel Nederlandse auto of uit buitenland afkomstig ?

Volvoforlife78

wwart

wwart

Foto's volgen. Maar.....ik ben nieuw, dus dat wordt even zoeken.

Spin!

Hey Willem, hoop dat je met deze CY meer geluk hebt. Je hebt toch ook die 780 Bertone en V70R?

www.vm-parts.nl

wwart

Ha, ja hoop ik ook. Volvo 780 klopt, V70R niet meer, wel V90.

hertogjan6

hertogjan6