Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Laatst, voor iets heel gezelligs van Diemen naar Doorn en vervolgens naar Rheenen gereden.

Schrik niet stukje Diemen Naar Doorn, ongeveer 35 minuten snelweg, daarna een kwartiertje dorpsverkeer:
6,9 liter/100km (ongecorrigeerd voor LPi).
Moet wel zeggen dat het een keurig 100km/h 120km/h ritje was.

Wat de BC betreft, vergeet niet dat een MAP nauwkeuriger meet dan een MAF. Toepassing van een MAP heeft andere redenen (snellere response en zo).

Oorzaak net verbruik: Ontsteking compleet vers, essentieel qua verbruik maar er is meer.
Lamda sensor vervangen, speelt matig mee in dit verhaal, meer qua gevoel van de auto.
MAP sensor vervangen, oef! Verschil.
Rubbertjes/vacuum verhaal was al OK.

Ik heb voor de gein een aantal MAP's getest van verschillende leeftijden. Conclusie ze degraderen, langzaam aan.
Oorzaak: erger wordende lekkage tussen voor en achterdruk.
Hier wat theorie over de werking:

MAP sensors and how they work(word document)

Het gaat me hier overigens niet om de MAP of MAF, maar dat je roffel een reële kans krijgt. De gegevens die de ECU krijgt moeten immers kloppen om het motormanagement goed te laten werken:
Nieuwe of goed werkende sensors(MAF/MAP AIT, lambda), goede ontsteking, goede stationnairregeling, gasklep OK, merk je dat je roffel heel aanvaardbaar zuinig is.

Succes in uw Queste naar normaal verbruik!
Het kan.
Houd er wel rekening mee dat het verbruik bij een hogere buiten termperatuur per definitie lager is .

Groeten van Yits.

Enno

10V rijdt meestal zuiniger dan 20V neem ik aan...

Als ik jouw verhaal zo lees....is een MAP sensor nauwkeuringer dan een MAF.

razorx

Citaat van: Enno op 08-06-2008 15:16:48
Klopt, maar wel langzamer.

Enno

Citaat van: razorx op 08-06-2008 01:31:44
Toepassing van een MAP heeft andere redenen (snellere response en zo).

Citaat van: razorx op 08-06-2008 19:38:24

Dan zul je wel bedoelen Toepassing van een MAP heeft andere redenen (snellere response en zo).

Misha

Citaat van: Enno op 08-06-2008 20:16:51
Citaat van: razorx op 08-06-2008 01:31:44
Toepassing van een MAP heeft andere redenen (snellere response en zo).

Citaat van: razorx op 08-06-2008 19:38:24

Dan zul je wel bedoelen Toepassing van een MAP heeft andere redenen (snellere response en zo).

Nee, hij bedoelt denk ik dat een MAP trager reageert dan een MAF maar wel nauwkeurig waarden afgeeft.
Bovendien kun je met een MAP alleen niet doen wat een MAF kan bij bijv. turbodruk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Polarbär

Ik rij nu gemiddeld 1:11 (V70 2.5 20V). Tot nu toe één keer 1:12,1 gehaald.
Met die 1:11 kun je prima doorrijden, zeker op de snelweg. Alleen korte ritjes zijn funest voor het verbruik (zeker met koude motor). Die probeer ik wel bewust te vermijden.

Antonie

Volvo 850R automaat in sport stand
1 op 8,5 wel veel stadsverkeer.

barrel

Hoeveel is het meerverbruik met AWD. Gerekend vanaf een V70 R FWD
Menno
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...

hpkevertje

LPG-G3:  ca. 1 op 8.
Met een literprijs van ca. € 0,61.  ;D

Enno

Over ruim 5850 KM  heb ik 736 Liter LPG verstookt. Een gemiddelde van 1 op 7,99 / KM.

Over diezelfde afstand heb ik met +/- 120 KM op benzine gereden te hebben zo rond de 30 liter aan benzine verbruikt.

Dit zou er op neer komen dat ik zo'n 70 liter aan benzine nodig zou hebben voor een jaar kilometrage van 24000 KM.

Het valt me in ieder geval niet tegen zoals de auto nu rijdt. Het mag nog ietsje zuiniger. .....

Ludo

Citaat van: Enno op 10-06-2008 21:09:04
Dit zou er op neer komen dat ik zo'n 70 liter aan benzine nodig zou hebben voor een jaar kilometrage van 24000 KM.

Het mag nog ietsje zuiniger. .....

het duurt niet lang meer Enno, en ze trekken je zo'n omgekeerde witte jas aan...  :evil:

-D©©©L-

Vandaag met groot plezier 32 liter LPG weg gestookt op 166 km.  ;D Wat is een lege A37 toch een mooi stukje weg.  :eusa_clap:

Marc O.

Sinds de airco weer fulltime aanstaat: 1 : 8. Was 1 : 9 à 1 : 10.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Enno

Aico en stad + automaat is niet echt bevorderlijk.

Alleen maar stadsritjes levert al gauw 1 op 6 op (op LPG/LPi). Langere ritjes in de avond uren compenseert het gebruik van airco weer enigszins....al gauw richting 1 op 9 - 9.5.....

Wout309t

Laatste tanks waren 1:10,6 met de gesjiptjoende t-5.... Morgen naar Mesman voor gaz, dan zal het wel een ander verhaal worden!!!!

:D
2011 V70 2.0T R-Design MT