855, bouwjaar '95

Gestart door iskander, 30-12-2004 20:20:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iskander

Heb vanochtend een proefrit gemaakt met een 855 uit 1995, 215.000 km op de teller. Was de eerste keer dat ik uberhaupt met een Volvo reed en ik heb nauwelijks verstand van autotechniek.
We reden in de door de verkoper gestarte auto weg, bij Van Aarle in Nuland/Geffen. Na 5 minuten zette mijn vrouw de motor af om de auto eens goed te verkennen. Daarna kregen we de motor niet meer gestart. Volgens de monteur zat er wat vocht in de verdeelkap, achtergebleven na een schoonmaakbeurt.
We hebben een afspraak gemaakt voor een volgende proefrit, maar afgesproken dat de verdeelkap, bougies en bougiekabels zullen worden vervangen op aangeven van de monteur.
Wat zijn jullie ervaringen met dit bedrijf en het starten bij koud en nat weer van een 855?

Spin!

al 5 volvo's gekocht, nooit echt problemen gehad zowel met het bedrijf als met het met koud/nat weer starten. Volvo is starten en rijden!

www.vm-parts.nl

whachamacollit

erg veel volvo's gehad,nu een 855 t5 en nooit startprobs gehad,kan een kleinigheid zijn.

"Is het sap het knijpen waard"

Jur

Vroegâh, toen ik mijn 850 2.5 20V had gekocht, is mij precies hetzelfde overkomen. Na droogmaken van de hele handel geen last meer gehad.

RRRRR_Ramon

Je hoeft maar naar de sleutel te kijken en hij loopt bij de koude en warme starts.

Gedoe met de verdelerkap en bougiekabels hebben we wel een keer gehad onderweg, er lag een gigantische plas op de weg, water sloeg over de auto en op de motor, na de plas sloeg de Roffel af en ging nooit meer aan. Afgesleept door ANWB wegenwacht naar de garage, nieuwe verdelerkap en bougiekabels erop en nooit meer last gehad.

Verdelerkap en bougiekabels zijn zowiezo onderdelen waarmee je bij elke benzineauto ooit een keer mee te maken krijgt. Het zijn geen storingen die speciaal bij een Volvo 850/x70 horen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

toycar

 ???

Vocht na een schoonmaakbeurt? Kan betekenen dat de motor is gereinigd. Waarom? Als ik jou was zou ik voor en na een volgende proefrit effe onder de motorkap en onder de auto kijken of er ergens olie vandaan komt (eventuele reparatie kun je bij de koop afdwingen).
Suk6

Walter

Citaat van: Jur op 31-12-2004 02:45:12
Vroegâh...


Jij verloochend je afkomst niet hè  ;D Krèg nâh nix...

Niet starten heb ik alleen meegemaakt door een kapotte accu. Verder... Weinig. En van Aarle heeft een naam hoog te houden, die zal wel niet rommelen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

daytonawim

#7
ik adviseer zowieso bij elke aankoop van een 2e hands auto de verdeler, rotor, kabels en bougie's te vervangen, tenzij er een rekening van de delaer is waarop het e.a. recent is vervangen.

Nou moet ik wel zeggen,dat als ik naar een auto ga kijken en hij dan niet lekker of mooi loopt, ik die auto beslist niet ga kopen :-) en vrolijk verder ga kijken.

Als het echt de eerste ervaring met een volvo is zou ik even bij een andere garage even een proefrit maken met een vergelijkend model en motor, dan krijg je een beter beeld van de auto's

IK heb zelf met 3 verschillende 20 kleppers gereden, en diegene die ik gekocht heb loopt mooier dan elke andere die ik gezien en gereden heb!!

Volvomarnix

Van Aarle in Nuland is een prima bedrijf. Verkopen geen rotzooi en ze doen wat ze beloven.

Succes trouwens met onderhandelen, want ik geloof dat niemand er ene knaak vanaf krijgt daar...

Supersonic

De prijzen bij van Aarle vindt ik als je met grote beurt en 3 maanden garantie neemt een middenprijs, alleen staan er heel vaak 850 die net aan een grote beurt toezijn waarbij de distributieriem vervangen moet worden.  

850fan

Wij hebben ook een aantal Volvo's bij van Aarle vandaan, auto's die je er koopt zijn best in orde. En de prijzen liggen over het algemeen (stukken) lager dan bij de merkdealers.
Maar de aflevering vind ik niet al te best. Bijvoorbeeld een APK afgeven, met op de aangedreven voorwielen een band die tot de draad toe is afgesleten en de andere splinternieuw is en ook nog gare blokken en schijven voor heeft.... :-\