betere remmen

Gestart door micha, 23-01-2003 21:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rudi

#15
CiteerIk heb die remschijven ook gezien op de Eurosport tuning site.Best wel een redelijke prijs t.o.v AP en Brembo.Toch?

Het zijn Brembo,s met schijven van zimmerman,elektronica is van Bosch[ABS]maar de onderdelen zijn wel ontwikkeld in het Porsche onderzoeks centrum.
Dr.Go-Fast...

Jans Duiven

#16
CiteerZoiets zit ook standaard op de RS6,mag ook wel met een gewicht van 2000kg en 450PK,lekker hoor :D


Vandaag bij de Porschegarage geweest:
Een komplete set van de 911 (993) biturbo kost slechts incl. BTW €1395.78! Dat zijn dus de klauwen, schijven, blokken bouten trilplaten. En wat ziet dat spul er gaaf uit! Kwaliteit straalt er van af.

Wel zonder montagekosten, maar dat kan een beetje klusser zelf ook. De schijven gaan onder de biturbo ongeveer 40.000 km mee.

Nou ga ik daar eens even heel stevig over na zitten denken!
Elke 5000 km nieuwe schijven en blokken kost ook nog al wat bij 20000 km per jaar.

Ik houd jullie op de hoogte.

Greetings,

Hans

Jans Duiven

#17
Citeerik ben benieuwd wat dit dan geeft, want als je telkens na 5000 km moet vernieuwen zoals je schrijft klopt er volgens mij iets anders niet.

Laat ik het zo zeggen: Ik geef de schijven en blokken 500 km om aan elkaar te wennen en dan belast ik ze volop.
En ja, ik rij nou eenmaal snoeihard en ga ultralaat in de ankers. Daar kunnen ze slecht tegen. Mijn laatste setje originele volvo schijven zagen er na 4800 km uit als gebarsten spiegels. Vol met scheuren. Gerben Brouwer zat er met verbazing naar te kijken..., ik ook by the way.

Tijd voor wat anders dus.

Hans

Jans Duiven

#18
Voor de sceptici:

993351.42610 remklauw rechts:   €342
993351.42510 remklauw links:      €342
Bij de sloop nntn bedrijf, moest ik voor de klauwen € 750 betalen, maar dan wel gebruikt ??? Oplichters dus.

993351.04610 remschijf rechts:   €170.60              
993351.04510 remschijf links:      €170.60

993351.94900: set remblokken:    €134.70
             bouten en dempplaten:   €28.00

Totaal € 1187.90 exclusief btw. inclusief € 1395.78

Hans

Dreamer

#19
CiteerVoor de sceptici:

993351.42610 remklauw rechts:   €342
993351.42510 remklauw links:      €342
Bij de sloop nntn bedrijf, moest ik voor de klauwen € 750 betalen, maar dan wel gebruikt ??? Oplichters dus.

993351.04610 remschijf rechts:   €170.60              
993351.04510 remschijf links:      €170.60

993351.94900: set remblokken:    €134.70
             bouten en dempplaten:   €28.00

Totaal € 1187.90 exclusief btw. inclusief € 1395.78

Hans

Da's een modaal maandloon  :-[ :-[

Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Rudi

#20
@Hans;dat is idd niet duur.AP,s zijn 1000€ duurder.Bedoel jij dezelfde remmen als die onder die RS6 zitten?Wel merkwaardig,of niet :-/ ;D
Dr.Go-Fast...

PieT111

#21
CiteerVandaag bij de Porschegarage geweest:
Een komplete set van de 911 (993) biturbo kost slechts incl. BTW €1395.78! Dat zijn dus de klauwen, schijven, blokken bouten trilplaten. En wat ziet dat spul er gaaf uit! Kwaliteit straalt er van af.

Hans,

Dit klinkt interessant, ik ben zeer benieuwd naar meer informatie.

IK heb volgende week een paar afspraken over andere remmen voor mijn auto, maar deze optie klinkt ook heel goed!!

Groet,
Pieter


Busje komt zo!

Mellow_yellow

#22
Past niet, klauwen zijn te dik en komen dan tegen de velgen....

PieT111

#23
Dacht al zoiets ja, klonk te mooi om waar te zijn :(

Er zal dieper in de buidel getast moeten worden! ;D
Busje komt zo!

Jans Duiven

#24
CiteerPast niet, klauwen zijn te dik en komen dan tegen de velgen....


Fout Marc, ze passen wel. De gewone klauwen van de 911 zijn te dik, maar die van de 911 biturbo zijn behoorlijk plat en passen blijkbaar wel.

Nou nog wat: Zie ik zo'n gele banaan rijden hier in mijn woonwijk met Porsche remmen!
Gerben Brouwer kent hem als klant en moest net nieuwe Porsche remblokken bestellen voor hem. Gerben zegt ook dat het dus kan.

Het heeft dus alles te maken met het type Porscheremklauw.

Je hoort er nog van en als ze erop zitten zet ik hier foto's neer.

Greetings,

Hans

Johann

#25
Er zit een 10 mm spacer in de schijf montage flens.
Wiel komt dan ongeveer 4 mm verder naar buiten.
Ook zit er verschil tussen de Titan en de andere wielen.
De Titan heeft volgens mij de meeste ruimte.

PieT111

#26
Johann,

Kun je dit in een voor iedereen begrijpelijk advies formuleren. :D

gr.
Pieter
Busje komt zo!

Johann

#27
CiteerJohann,

Kun je dit in een voor iedereen begrijpelijk advies formuleren. :D

gr.
Pieter

Poging 1.. ;)

De Porsche schijven zijn net als de AP's gewoon een platte schijf zonder montage deel in 't hart zoals bij de standaard Volvo schijven.
Er zit een groot gat in het hart van de schijf met allemaal kleine bout gaatjes.
Op deze gaatjes komt een aparte montage verloop flens die voor elk type auto aangepast kan worden.
Ik dacht, of gok eigenlijk, dat de standaard dikte van de standaard Volvo montage flens 6 mm is.
Bij de verloop flens voor de Porsche schijf is dit 10 mm.
Resultaat is dat het wiel dus 4 mm (10-6 =?) verder naar buiten komt.
In theorie maakt men de ET waarde van de velg kleiner om ruimte voor de klauw te creeren.(heel moeilijk maar waar  ::) )
Ik dacht dat de meeste Volvo velgen een ET waarde hebben van 43 mm en sommige 48 of 49 mm.
De ET waarde is de afstand van het velg montage vlak tot het midden van de velg breedte.
Hoe kleiner deze ET waarde, in mm, hoe verder de velg naar buiten komt en uiteindelijk buiten het spatbord zal uitsteken.
De remklauw komt echter verder naar de voorkant van de velg en zit buiten het montage vlak op een grotere diameter omdat hij immers om de schijf zit.
Hij steekt eigenlijk onder de ET waarde van de velg en heeft daar dus ruimte nodig.
Deze ruimte kan wel per wiel verschillen en van wat ik er allemaal van heb begrepen heeft de Titan velg achter de spaken meer ruimte voor een brede remklauw dan bijvoorbeeld een Volan velg omdat bij de Volan de spaken binnen in de velg ronder naar binnen weg lopen.



PieT111

#28
Dus met een Titan velg is het mogelijk om Porsche-remmen te monteren. Bij ander velgen met een hogere ET waarde wordt het moeilijker omdat de velgen dan buiten de wielkasten steken?
Busje komt zo!

micha

#29
Als dat echt past met Titans, waar kan ik zo'n set kopen?