betere remmen

Gestart door micha, 23-01-2003 21:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Reitse

#45
Worden die stalen remslangen dan niet sneller warm dan de rubberen uitvoeringen?

PieT111

#46
CiteerMaakt het nog veel verschil of je rubberen of stalen remslangen hebt?

Die zijn niet vervangen. Ik vind het prima zo!
Busje komt zo!

Reitse

#47
Ik vroeg het omdat ik ergens gelezen heb dat het gevoel in je pedaal veel harder wordt, minder sponzig...

PieT111

#48
CiteerIk vroeg het omdat ik ergens gelezen heb dat het gevoel in je pedaal veel harder wordt, minder sponzig...

Dat is nu al zo
Busje komt zo!

Mellow_yellow

#49
Hij zal steeds slechter gaan remmen...... lijkt me logisch; alles wat aan slijtage onderhevig is gaat uiteindelijk minder presteren  ;)  :P Maar gelukkig zal dat nog wel 40.000 km op zich laten wachten  ;D

Reitse

#50
Hè dat valt me nou tegen, ik hopen dat de remmen het alleen maar beter gingen doen...  ;) :D Ben meer benieuwd naar de "hardheid" van het pedaal...

Johann

#51
CiteerMaar gelukkig zal dat nog wel 40.000 km op zich laten wachten  ;D

SLIK  :o
Gebruik je ze dan wel?

martijn.

#52
Hoi,

Ik heb de high preformence remmen van Volvo gemonteerd,
en ik kan zeggen dat ik tot nu erug tevreden ben.
Heb al een paar keer hard achter elkaar geblokt en heb veel minder fading en ik heb geen last van trillen.
Dit remt echt geweldig
Mvrg

Walter

#53
CiteerSLIK  :o
Gebruik je ze dan wel?

Hoe bevallen jouw nieuwe remmen?? Volgens mij moet je nog niet denken aan de aanschaf van een setje nieuwe blokjes... Of valt dat wel mee.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

#54
Ze doen 't wel lekker, alleen achter is 't een zootje.
Ik heb nieuwe schijven liggen maar de handrem schoenen zijn nog niet binnen, komen vandaag als 't goed is.
Blokken ben ik ook nog niet uit.
Voor zit PAGID op, achter weet ik niet of ik wel orgineel Volvo moet doen.
EBC ben ik helemaal niet kapot van, alle schijven met EBC blokken die ik tot op heden gezien heb zagen er echt verschrikkelijk vergald uit alsof de blokken de schijf op eten.

Jans Duiven

#55
CiteerZe doen 't wel lekker, alleen
EBC ben ik helemaal niet kapot van, alle schijven met EBC blokken die ik tot op heden gezien heb zagen er echt verschrikkelijk vergald uit alsof de blokken de schijf op eten.

Die groene blokken van hun zorgden ervoor dat de originele volvoschijven binnen 4000 km er uitzagen als een gebarsten spiegel. Voor de stevige remmers geens succes dus.

Hans

Mellow_yellow

#56
Klopt. Vandaar dat wij meestal Red-stuff aanbevelen. Deze doen het op mijn AP-set ook prima! Green-stuff wordt gewoon te warm en geeft teveel warmte door aan de remschijven. De EBC schijven voor de Volvo leveren wij alleen de TGD-versie, deze hebben een speciale warmtebehandeling gehad en zijn beter beschermd tegen extreme hitte. De 'normale' EBC schijven hebben dat niet. De TGD is ook niet voor ieder type te krijgen.

patje

Citaat van: micha op 23-01-2003 21:29:31
Hallo allemaal. Weet er iemand een adres dat een gebruikte Remmen-kit verkoopt. Van AP-racing of brembo of volvo 16"of tarox? Ik ben die standaard remmen namelijk echt zat en ik heb geen 2500 euro of meer over betere remmen.

Ik heb al veel gezocht, maar steeds niks gevonden. Help.

Neem EBC Greenstuff remschijven (gegroefd) en blokken. Zeer goed spul en ook betaalbaar.
Ben er zelf erg tevreden over. Kan het iedereen aanbevelen die zijn standaard remmen niet goed genoeg vind

Joris_Scholte

Citaat van: patje op 15-05-2003 10:37:25
Neem EBC Greenstuff remschijven (gegroefd) en blokken. Zeer goed spul en ook betaalbaar.
Ben er zelf erg tevreden over. Kan het iedereen aanbevelen die zijn standaard remmen niet goed genoeg vind

Kostdatdan?
Het hele jaar de R in de maand