betere remmen

Gestart door micha, 23-01-2003 21:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

s©ub@

Citaat van: patje op 15-05-2003 10:37:25
Neem EBC Greenstuff remschijven (gegroefd) en blokken. Zeer goed spul en ook betaalbaar.
Ben er zelf erg tevreden over. Kan het iedereen aanbevelen die zijn standaard remmen niet goed genoeg vind

HOHOHO!!! ff w88 jongens; gegroefde schijven en greenstuff is dus geen optie... (waarom zie ik Marc nu al lachen  ;D)

Ik heb er (als pilot van mijn leverancier) brembo max schijven (gegroefd) en EBC Greenstuff blokken opzitten. Deze zitten er nu een dikke 2000km op en de schijven beginnen NU AL(!!!!!) verbrandings verschijnselen te vertonen... morgen ff terug naar de leverancier en dan mag ie het zaakje eens lekker bekijken en nieuw spul bestellen :) zal hem iig adviseren om Redstuff te leveren; qua schijven wacht ik nog ff op sugesties van dit forum...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

micdee

ik ben zeer tevree met de gegroefde schijven en redstuff blokken van EBC bij mij uit Almere... alleen zo jammer dat ik ze niet gelijk bij hen mag ophalen...  ben geen leverancier :-\

Johann

Citaat van: scub@ op 16-05-2003 00:27:58Ik heb er (als pilot van mijn leverancier) brembo max schijven (gegroefd) en EBC Greenstuff blokken opzitten. Deze zitten er nu een dikke 2000km op en de schijven beginnen NU AL(!!!!!) verbrandings verschijnselen te vertonen... morgen ff terug naar de leverancier en dan mag ie het zaakje eens lekker bekijken en nieuw spul bestellen :) zal hem iig adviseren om Redstuff te leveren; qua schijven wacht ik nog ff op sugesties van dit forum...

Je kunt niet zeggen dat.... ;)

patje

Citaat van: scub@ op 16-05-2003 00:27:58
Citaat van: patje op 15-05-2003 10:37:25
Neem EBC Greenstuff remschijven (gegroefd) en blokken. Zeer goed spul en ook betaalbaar.
Ben er zelf erg tevreden over. Kan het iedereen aanbevelen die zijn standaard remmen niet goed genoeg vind

HOHOHO!!! ff w88 jongens; gegroefde schijven en greenstuff is dus geen optie... (waarom zie ik Marc nu al lachen  ;D)


EBC schijfen en blokken gaan goed samen, uiteraard beter dan de combi van brembo en EBC.
Is dus zeker een optie!

nadeel van Red Stuff is dat deze blokken eerst flink op temperatuur moeten komen voordat ze goed remmen. Minder geschikt voor straatgebruik dus !

Mellow_yellow

Citaat van: patje op 16-05-2003 09:33:34
Citaat van: scub@ op 16-05-2003 00:27:58
Citaat van: patje op 15-05-2003 10:37:25
Neem EBC Greenstuff remschijven (gegroefd) en blokken. Zeer goed spul en ook betaalbaar.
Ben er zelf erg tevreden over. Kan het iedereen aanbevelen die zijn standaard remmen niet goed genoeg vind

HOHOHO!!! ff w88 jongens; gegroefde schijven en greenstuff is dus geen optie... (waarom zie ik Marc nu al lachen  ;D)


EBC schijfen en blokken gaan goed samen, uiteraard beter dan de combi van brembo en EBC.
Is dus zeker een optie!

nadeel van Red Stuff is dat deze blokken eerst flink op temperatuur moeten komen voordat ze goed remmen. Minder geschikt voor straatgebruik dus !

Dat opwarmen duurt maar een fractie van een seconde. Red-stuff is veel vriendelijker voor de remschijven en blijft remmen ook na meerdere noodstops achter elkaar.

Joris_Scholte

Dus al met al, Greenstuff is niet zo goed? Ik heb dus geen verstand van dit soort zaken, dus je kunt me van alles wijsmaken. Wat zijn nou goede, betaalbare remen voor een GLE met viergaatsvelgen?  ???
Het hele jaar de R in de maand

patje

#66
Citaat van: Joris_Scholte op 16-05-2003 10:28:37
Dus al met al, Greenstuff is niet zo goed? Ik heb dus geen verstand van dit soort zaken, dus je kunt me van alles wijsmaken. Wat zijn nou goede, betaalbare remen voor een GLE met viergaatsvelgen?  ???

ik gebruik JUIST greenstuff omdat die blokken zachter zijn en het kevlar de lichtmetalen wielen niet aantast.

Bij mij is GREENstuff schijfvriendelijk en beiden slijten. Op een schijfleven gaan bij mij 2 setjes blokken. Daarna zijn de groeven en dots weg en wordt de schijf al gauw te dun.

Met RED heb ik geen ervaring, vooral omdat Green prima voldoet. Zou bij jou ook zeker naar tevredenheid moeten zijn !
Maar ga zeker af op het advies van EBC of de monteur. Die heeft wellicht meer ervaring met jouw type auto.

HaRdCoRe-WeZ

#67
Hmmm, ik zou voor RED gaan. GREEN is te z8, veelste happerig op je schijf, het materiaal van de schijven zelf speelt ook een hele grote rol. Ik zou gewoon de standaard Volvo schijven nemen, met RED STUFF blokken. Het moet ffies opwarmen, maar erna remt het prima.

Daarnaast is het misschien ook wel zinvol om andere remleidingen te gebruiken? Van Goodridge ofzo, t kost wel wat geld, maar altijd goedkoper dan een aanrijding.

Johann

Raarrr, ik had toch echt begrepen dat de Green blokken harder zijn...

Ik heb zelf helemaal geen ervaring met dit spul maar ik heb bij de diverse meetingen wel de nodige vergalde schijven bij greenstuff blokken gezien om te kunnen constateren dat het niet je van het is.

s©ub@

patje; heb hier nog 4 (bijna) nieuwe greenstuff blokken voor je liggen (3 weken oud en 900km gelopen) kun je voor € 50,- wel meenemen hoor
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

gelebanaan

Ik heb er ook nog een paar liggen....  ;D

Danny

Citaat van: Marc 0101.001 op 20-03-2003 17:47:34
Klopt. Vandaar dat wij meestal Red-stuff aanbevelen. Deze doen het op mijn AP-set ook prima! Green-stuff wordt gewoon te warm en geeft teveel warmte door aan de remschijven. De EBC schijven voor de Volvo leveren wij alleen de TGD-versie, deze hebben een speciale warmtebehandeling gehad en zijn beter beschermd tegen extreme hitte. De 'normale' EBC schijven hebben dat niet. De TGD is ook niet voor ieder type te krijgen.

Waar zijn die Green Stuff blokken dan wel goed voor, en waarom worden ze dan nog verkocht ???

Raf

dat vraag ik me ook af.
ze moeten wel echt slecht zijn als iedereen ze nog ergens heeft liggen!

Raf
De gustibus non disputandum est!

Danny

Citaat van: Ludo op 17-05-2003 00:16:02
als je nooit harder dan 100 gaat rijden en geen stevige remmer bent zullen ze wel goed zijn, maar dan voldoen de originele ook wel.
ebc en formel gegroefde schijven met rode blokken zijn een betaalbaar en redelijk alternatief maar ook verre van perfect.
wil je echt een goed remsysteem zal je moeten investeren in de high performance brakes met grotere klauwen met méér zuigers.
dat is volgens mij de enige optie.

Maar ze worden toch aangeprezen voor 'fast street' en 'light race cars' en die gaan toch wel harder dan 100 km per uur.

micdee

Ligt het ook niet voor een groot gedeelte aan wat voor rijstijl iemand heeft.... Als je je lang en veel gebruik wil maken van het vermogen van de auto en dit tot op het laatste moment wil doen. :D... OFTEWEL veel je remmen gebruikt is het verstandiger om de redstuff te nemen
Heb je een meer gematigde rijstijl dus gas los om uit te rijden enzo en daardoor minder veel je remmen aanspreekt denk ik dat die greenstuff voldoende zullen zijn.... maar ja ik moet toegeven ik heb die greenstuff nooit gebruikt bij mij liggen die rooie rakkers eronder  ;D ;D