betere remmen

Gestart door micha, 23-01-2003 21:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rudi

#30
CiteerDus met een Titan velg is het mogelijk om Porsche-remmen te monteren. Bij ander velgen met een hogere ET waarde wordt het moeilijker omdat de velgen dan buiten de wielkasten steken?

Het heeft te maken met zoals Johann zegt,hoever steken je spaken naar binnen toe en hoe groot zijn de schijven,die spacers kan ik aanraden want dat staat ongelooflijk vet icm verlagen... ;D

En over die Porsche remmen,deze passen in elk geval niet,


Dit zijn 19-inch schijven als het goed is.Vanmiddag een 911 bekeken,remmen zijn in geen enkel opzicht indrukwekkender dan A-P,s,de laatste zullen ook wel beter zijn,gezien het enorme prijsverschil...ook niet te vergelijken met die van een RS6....
Dr.Go-Fast...

Jans Duiven

#31
CiteerDit zijn 19-inch schijven als het goed is.Vanmiddag een 911 bekeken,remmen zijn in geen enkel opzicht indrukwekkender dan A-P,s,de laatste zullen ook wel beter zijn,gezien het enorme prijsverschil...ook niet te vergelijken met die van een RS6....

19 inch schijven? Das 47.5 cm doorsnede... Op welke tractor wil je die plaatsen?

Hans

Johann

#32
Citeer;DVoor 19 inch velgen is beter ;)

Diablo,

Die set op de foto zitten op een 850 T5-R met 17" Titan velgen.
De schijven zijn 325 mm en de klauwen hebben 4 cylinders per klauw.


AP is trouwens op dit moment van Brembo.

Rudi

#33
CiteerDiablo,

Die set op de foto zitten op een 850 T5-R met 17" Titan velgen.
De schijven zijn 325 mm en de klauwen hebben 4 cylinders per klauw.


AP is trouwens op dit moment van Brembo.

Oke, weer wat geleerd.Dit staat  wel heftig iig. Maar zijn deze minder duur dan?Dat kan toch haast niet :(
Nou ja,dat zwart gele staat ook best mooi ::)
Dr.Go-Fast...

Mellow_yellow

#34
CiteerFout Marc, ze passen wel. De gewone klauwen van de 911 zijn te dik, maar die van de 911 biturbo zijn behoorlijk plat en passen blijkbaar wel.

Nou nog wat: Zie ik zo'n gele banaan rijden hier in mijn woonwijk met Porsche remmen!
Gerben Brouwer kent hem als klant en moest net nieuwe Porsche remblokken bestellen voor hem. Gerben zegt ook dat het dus kan.

Het heeft dus alles te maken met het type Porscheremklauw.

Je hoort er nog van en als ze erop zitten zet ik hier foto's neer.

Greetings,

Hans

Okay. Ik had mijn mening gevormd omdat ik van een clublid wist dat ie had geprobeert om een setje Porsche-remmen onder zijn 850 R te krijgen. Maar dat ging dus helaas niet.... Als jij zegt dat die van de Bi-Turbo platter zijn dan kan dat inderdaad wel eens passen. Hoe zit dat dan eigenlijk met de type-goedkeuring? AP en Brembo maken remmensets specifiek voor een bepaalde merk/type auto en hebben dan ook een goedkeuring daarvoor. Maar als je zelf gaat experimenteren? Wat dan als er iets gebeurd?  [smiley=cwm1.gif]

Jans Duiven

#35
CiteerHoe zit dat dan eigenlijk met de type-goedkeuring? AP en Brembo maken remmensets specifiek voor een bepaalde merk/type auto en hebben dan ook een goedkeuring daarvoor. Maar als je zelf gaat experimenteren? Wat dan als er iets gebeurd?  [smiley=cwm1.gif]


Kijk, da's een  goede opmerking.
Maar ik doe er voorlopig nog niets mee. Ik wil gewoon eens even kijken of dat past en hoe dat remt, en of er nog een dubbele rembekrachtiger opmoet. Kan eventueel achteraf proberen een goedkeuring te krijgen via de RWD.

Positief punt van de dag: Ik heb ze net besteld via een oude kennis (Porscherestaurateur) en die via via weer wat goeds uit Duitschland kon regelen voor weinig  ;D

Groeten,

Hans

Jans Duiven

#36
By the way Marc,

Ga je als Josfan nog een F1 bezoeken?
Misschien kan je dan nog een vlag meenemen.
http://www.phtls.nl/forumvlag.html (mijn site)

Greetings,

Hans

850Joris

#37
Ik kan aan deze reeks wellicht nog wat nuttige info toevoegen.  Ik heb met Frank Derks (nederlandse ouders) van EuroSport Tuning (www.eurosporttuning.com) gemaild over de nieuwe set die zij aan het samenstellen zijn (http://www.eurosporttuning.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=EST&Category_Code=estbrkit).  Inderdaad met Porsche klauwen en schijven. De hele set kost nog geen 2000 dollar maar daar komt nog zo'n 350 dollar shipping bij.  Frank is ook bereid aan de special parts te leveren voor 750 dollar ex shipping.  Hier zitten dan de brackets en nog wat spul bij:
The custom parts which you would need to bolt on the Porsche brakes are
the caliper mounting bracket, centre hub of the rotor, and longer wheel
studs.

Wat een wheel stud is weet ik eigenlijk niet ???

De benodigde Porsche onderdelen:
993 351 045 10
993 351 046 10
993 351 425 10
993 351 426 10


Het meest fantastische zou natuurlijk zijn dat we zelf de brackets ed (laten) maken en onder clubleden voor weinig verspreidden. Enne onder mijn 850 zitten Volans dus het is even de vraag of het uberhaupt past.

Joris




850Joris

#38
CiteerDiablo,

Die set op de foto zitten op een 850 T5-R met 17" Titan velgen.
De schijven zijn 325 mm en de klauwen hebben 4 cylinders per klauw.


AP is trouwens op dit moment van Brembo.

en volgens mij komen ook de Porsche spullen ook bij Brembo vandaan.. ;)

Johann

#39
CiteerWat een wheel stud is weet ik eigenlijk niet ???
Joris




Langere wiel bouten i.v.m. de dikkere hub waar dus die 10 MM spacer bij ingebakken zit.

PieT111

#40
Na veel wikken en wegen en kosten tegen elkaar afzetten heb ik toch gekozen voor de EBC grooved remschijven op de vooras met behoud van eigen klauwen en red stuff blokken voor en achter. Kosten totaal ongeveer 550 euro.

De AP's en Brembo's vind ik gewoon te duur voor een negen jaar oude auto die alleen over de openbare weg rijdt. Over de Volvo performance remmen is niet iedereen even enthousiast en de Porsche remmen op een Volvo geven me (nog) niet het goede gevoel (....en ze zijn allebei ook nog steeds een stuk duurder).

Behalve naar de aanschafkosten heb ik ook gekeken naar de vervangingskosten van de schijven en dat gaat aardig in de kosten lopen bij die dure remmen. Kopen is één, vervangen
(en dat moet ook om de 25.000 kilometer gebeuren) is twee.
Alles tegen elkaar afgezet leek me dit de wijste keuze. Het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar kijkend naar de waarde van mijn auto vond ik het absurd om die hele dure remmen erop te zetten. De hobby moet leuk blijven. Ook voor het thuisfront.

Ik denk dat ik een goede keuze gemaakt heb. Begin maart worden ze door ET gemonteerd.

Groet,

Pieter
Busje komt zo!

jan855t5r

#41
Pieter,

Ik ben het wel met je eens, voor verantwoord pittig gebruik een goeie setup.
Je kan nog overwegen om bv bij een remvloeistofverversing nieuwe flexibele slangen met staalgevlochten mantel te laten monteren rondom (proflex, stahlflex) voor het net wat pittigere remgevoel en de net wat hogere effectieve druk in de remklauw. Geen overbodige luxe als daar maar 1 zuigertje in zit.

De kosten hiervan zijn zeer redelijk.

groet
Jan

PieT111

#42
Nieuwe remmen zitten erop en ik heb er nu 500 km meer gereden. Helemaal perfect, ik kan dit iedereen aanbevelen, deze upgrade is wat mij betreft honderd procent zijn geld waard. De auto remt beter en stabieler en voor het gevoel een stuk veiliger, het pedaal blijft mooi hard, hij duikt ook minder heb ik het idee. De remmen zijn nu duidelijk beter berekend op het gewicht van de auto, meer in balans met de snelheid die je kan maken. Ik ben iig zeer tevreden :D
Busje komt zo!

Reitse

#43
Maakt het nog veel verschil of je rubberen of stalen remslangen hebt?

Dreamer2

#44
CiteerMaakt het nog veel verschil of je rubberen of stalen remslangen hebt?

Ik denk het wel. Remmen is energie overbrengen naar je remklauwen. Rubberen slangen zetten uit en absorberen daarmee een deel van de energie.

Je kunt de wet tot behoud van energie op het hele systeem loslaten. Uiteindelijk wordt alle aanwezige energie omgezet in warmte rond de remschijf. Hier wordt de voorwaartse energie van de auto uiteindelijk mee afgevangen.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....