SA's 854 DOP T-5R

Gestart door Silverarrow, 28-06-2014 18:26:39

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Silverarrow

Bedankt voor de suggesties! Helaas heb ik de meeste al geprobeerd zonder succes (en dan niet proberen als in er los op leggen en kijken of het ongeveer past, maar echt met kracht de vpb op z'n plaats proberen te forceren).

De auto staat 100% vlak, de vpb omdraaien zoals Dirk voorstelde hebben we al geprobeerd. Met een priem/schroevendraaier de boel recht proberen te drukken zal ik in de komende 2 weken (het regent nu) voor de zekerheid proberen, maar het is de vraag of dit gaat lukken. Zoals gezegd hebben we met 3 man tegelijk de veerpootbrug op z'n plaats proberen te duwen/rammen, tot het punt dat we dachten dat we de schroefdraad op de veerpootlagers naar de knoppen hielpen, maar dat mocht allemaal niet baten.

@ Marco: Op de foto ligt die beugel er los op, tijdens het monteren duwen we hem uiteraard zo ver mogelijk naar de uiterste stand. De handleiding voor het monteren ken ik natuurlijk, dus dat stappenplan en elke mogelijke variatie hebben we al geprobeerd.

Silverarrow

Citaat van: Dirk342 op 29-06-2014 12:03:37
Draai de hele VPB eens om, maw de linker kant op de rechter leggen en andersom, bouten los in het middenstuk.  Als die dat ook niet red, doe je hetzelfde als op de een na laatste foto, zet de schotels losjes vast met de 3 moeren, pak een grote schroevendraaier, steek deze in het gat zoals op de foto en wring 'm om en zet dan de bout erin.

Zeker weten dat dat ding past, durf zelfs wel te zeggen dat het hier met 10 minuten is opgelost ;D

Ik kom er net achter dat m'n vader nog een werfpuntratel heeft voor steigerbouw, daar zit een pen op die speciaal voor het uilijnen van twee gaten is. Als het daarmee niet lukt, wil ik het jouw graag een keer in 10 minuten zien proberen ;D .

Silverarrow

Hij zit! ;D

Met een waterpomptang, werfpuntratel en een oude beitel met een handdoek erom hebben we hem ertussen weten te wringen. Vanavond een rit vanuit de Achterhoek richting Noord-Brabant, dus dan kan ik 'm gelijk testen. Bedankt!

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Nu de veerpoot er op zit het volgende project: De R bumper

Maurice heeft vandaag zijn R bumper langs gebracht en er zitten over duidelijk twee scheuren in, niet zo heftig dat ik veel fixeer werk heb want de breuken liggen eigenlijk best mooi tegen elkaar aan. Met het plaatsen van één twist kan ik beginnen met het herstel werk waarna de bumper gespoten kan worden, gaat weer helemaal goed komen.

Verder nog even een rondje polder gereden met de S70R look-a-like waar Maurice denk ik beter over kan vertellen wat zijn ervaring was ;D ;D

Het was gezellig vanmiddag en ook mijn vliegmaat Henk kwam nog even aanwaaien en als die begint te vertellen dan kom je niet meer bij.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Nog even een paar foto's bij het praatje,

Binnenkant

Buitenkant

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Silverarrow

Bedankt Henk! Het rondje in de S70 vergeet ik niet snel, dat ging moeiteloos snoeihard en met een serieus mooie soundtrack op de achtergrond. Jammer dat sommige wandelaars het minder konden waarderen :evil:  ;D ;D . Degene die hem van je over neemt heeft er een perfecte auto aan!

cornelis-b

Inderdaad die wandelaar ;D ;D dan rem je netjes af en ga je hem langzaam voorbij en dan weer vol op het gas en krijg je een middelvinger. Ach misschien deed de sound pijn aan zijn oren  :D :D

Morgen begin ik aan je bumper en zal het hier bij houden.

Zeg maar Henk tegen mij

volvobug

Citaat van: cornelis-b op 13-07-2014 19:00:35
Morgen begin ik aan je bumper en zal het hier bij houden.

Maak je hem niet af dan  :eusa_think:
;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Staat inderdaad een beetje vreemd als ik het terug lees ;D

Morgen begin ik aan je bumper en zal zal hier in het topic de vorderingen bij houden.  :D :D

Zeg maar Henk tegen mij

Silverarrow

Gisteren een dag vrij gehad, dus de auto maar 'ns gewassen, het interieur in de gliptone gezet, olie van het stuurhuis een klein beetje aangevuld en een nieuwe groene dop op het expansievat. Vooral dat laatste was nodig, het rubber/ventiel zitten vast in de oude, groene kunststof dop  (prod.datum '98) :eusa_think:. Ook nog gezocht naar een relais 210/211 om m'n CV weer op afstand te kunnen bedienen, maar die is lastig te vinden. Als iemand er nog één heeft liggen dan wil ik 'm graag overnemen :) .

Edit: Welke 210/211 relais zijn trouwens bruikbaar om m'n AB weer werkend te krijgen? D'r staan een hoop rode & grijze op eBay te koop en ik heb er net één gevonden met partnr. 9124972.

maruska

je hebt ook de zwarte versie met groene aansluiting.. afhankelijk wat je in je auto hebt aan sensoren dus ook nog.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Silverarrow

Het gaat me voorlopig eerst om de AB van de CV. Het lijkt erop dat m'n auto een Guard II systeem heeft gehad (geen driehoek op de A-stijl, wel de kleine sensoren boven aan bij de A-stijl + Guard stickers op de nog originele ruiten). Alle componenten zitten er volgens mij nog in, maar in principe gaat het me vooral om de AB van de CV. Welk relais zou ik moeten hebben dat past bij dit systeem?

maruska

sensoren zijn de ultrasoon sensoren. je moet dan dus iig een relais hebben met extra aansluitmogelijkheden bovenop (groene stekker)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R