SA's 854 DOP T-5R

Gestart door Silverarrow, 28-06-2014 18:26:39

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

Vandaag toch met de Volvo en een Alpina naar de autoblog meeting geweest. Het was een leuke dag: perfecte locatie, mooi weer en genoeg moois te zien (waaronder ook nog een S60 Polestar, die erg veel aandacht trok). En uiteraard een mooie rit er naartoe gehad. Wel jammer dat ik telkens via de passagierskant m'n deur moest openen ;D.

Citaat van: cornelis-b op 22-11-2014 17:57:29
Dit is echt zwaar K#T Maurice, wat een verschrikkelijke mafketels lopen er rond tegenwoordig.
Hoop dat de verzekering er wat aan wil doen en anders denk ik dat je beter af bent met een andere deur, die is wel te krijgen voor een redelijk bedrag.

Toen ik het zag, stond ik wel ff op scherp inderdaad. Het probleem is dat je je om dit soort dingen gigantisch kan op winden, je komt er helaas geen steek verder mee. Ik heb gelukkig een WA+ verzekering en schade door diefstal (of poging daartoe) wordt gewoon gedekt, maar je zit er niet op te wachten..

Citaat van: Douwe op 22-11-2014 20:08:03
Enige positieve is dat het gelukkig niet gelukt is, want wie weet hoe de auto dan terug was gevonden.
Veel succes met de afwikkeling.

Bedankt. Ik zal niet te veel uit wijden over hoe en wat (voor het geval het dievengilde mee leest), maar ik weet nu precies hoe ik met een schroevendraaier binnen een minuut in een 850 kom. Maar inderdaad ff afkloppen dat ze hem niet mee genomen hebben, dat zou echt heel zuur zijn.

cornelis-b

Ze kunnen er wel in komen Maurice en met een ruitentikker nog sneller dan met een schroevendraaier maar dan heb je nog je alarm en startonderbreker. Hoever willen die eikels gaan?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marrrcel

Murphy's Law. Net helemaal netjes en gepoetst en dan gebeurt er zoiets. Je kunt het mooi relativeren in ieder geval. Gelukkig is het verzekerd!

Silverarrow

De schade is inmiddels al weer een tijd geleden probleemloos hersteld en er is gelukkig niks meer van te zien, dus ik ben dik tevreden :eusa_dance:.

Gisteren ook een dag bij Dirk en Ronny langs geweest voor een setje siliconen intercooler slangen en om de draagarmen en een set extreem piepende remmen te laten vervangen. Redelijk wat werk en ondanks een paar kleine tegenslagen (vastzittende fuseekogels, stabilisator stangen die al voorbij de houdbaarheidsdatum waren, siliconen slangen die een wel heel strakke pasvorm hadden etc. ;D), hebben Dirk en Ronny de klus perfect geklaard! De Volvo remt weer geluidloos en rijdt weer als op rails, echt klasse!

Een afspraak voor de uitlijning (volgens de instructies :)) is gemaakt, tot die tijd laat ik de auto even staan.

UserID6342

En het was leuk om je hier te hebben Maurice, was een leuke dag zo ;D ;D

Silverarrow

De 850 draait inmiddels al weer een tijdje probleemloos z'n kilometers, best wel saai eigenlijk  :eusa_shifty:.

Zojuist liep ik tegen deze advertentie aan:

link!

Op zich is er niets mis met m'n huidige turbo, maar dit is zo'n mooi aanbod dat het verleidelijk is om preventief onderhoud te overwegen. Wat denken jullie? Goede koop of te mooi om waar te zijn?

Heb al contact met de verkoper, lijkt ok.

Vulk

Preventief onderhoud is altijd goed, maar ben je zeker dat je dan later geen upgrade (grotere turbo) wilt?

Silverarrow

Thanks, dat is in het geval van de turbo 100% zeker. Als er upgrades komen, dan enkel een goede schroefset (en dat is alleen omdat Volvo geen OEM nivomats meer levert voor de R, ervaringen daarover zijn ook welkom :)). De rest wil ik graag zo OEM mogelijk houden.

Jurijn R

Silverarrow

Da's inderdaad de schroefset die ik op het oog heb :) , hoewel een D2 set ook interessant is. Enkel de beperkte garantie van zo'n D2 is minder, dus ik neig nu naar de de bewezen keuze (KW).

De veiling voor de turbo eindigt over een klein uur, alle advies is welkom!

classicT5

Ben bang dat het chinese imitatie is, maar niet zeker

Silverarrow

Verkoper geeft aan dat hij de turbo als onderdeel van een package deal heeft gekocht tijdens een opheffingsuitverkoop. Hij reageert snel, heeft 100% feedback en beantwoord netjes alle vragen. Ik heb ook alle foto's geïnspecteerd en kan niks vreemds vinden dat op imitatie duidt.

Desalnietteplus is het mosterd na de maaltijd, ik heb 'm al gekocht :eusa_dance:. Laat het wel even weten als hij binnen is.

Silverarrow

En hij is binnen :eusa_dance:! Ziet er op zich netjes uit:

Het asje heeft 0,0 axiale speling, maar wel iets radiale speling:

Video!

Hoort dit bij een spiksplinternieuwe turbo? Of is dit niet toegestaan?

classicT5

Dit ziet eruit als een originele. Nrs kloppen allemaal en manier van montage van diverse onderdelen is ook zoals het origineel zit.

Silverarrow

Thanks, ik was na je eerste reactie wel ff bang dat het een Chinese kopie was, maar dat valt gelukkig mee.

Ondertussen heb ik al wel een andere fout in de berekening gevonden :eusa_shifty: :eusa_doh:. Wie het ziet mag het zeggen.

Voor alle duidelijkheid, ik rij in een T-5R uit '95.