SA's 854 DOP T-5R

Gestart door Silverarrow, 28-06-2014 18:26:39

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Vanmiddag met Maurice naar de spuiter geweest om de bumper op te halen. Riyad had de bumper goed ingepakt voor vervoer en ook had Maurice een slaapzak meegenomen, niet omdat hij wilde blijven pitten maar om de bumper te vervoeren ;D Eenmaal hier voor de deur de krik en blokken gepakt, komt buurvrouw Ria ( 73 ) er aan die een probleempje had met de computer. "Ria ik moet even aan de auto werken maar wat is het probleem?" Was iets met de uitlijning in haar documenten maar ook Maurice wist de oplossing dus hij Ria geholpen en ik ondertussen de auto met de wielen van de grond en alvast de popnagels uit de binnen schermen verwijderd. Daarna ging het snel.

Oude onder bumpper er af en de nieuwe er op geklikt, de 6 torxen onder de bumper er weer in gedraaid en de popnagels in de mudflaps bevestigd. Daarna verplicht pauze want de hemelgoden wilde dat we nat werden, ging mooi even niet door ;D ;D Toen het weer droog was wielen er weer onder en de klus was geklaard. :eusa_dance:

Al met al de spuiter heeft weer geweldig werk geleverd en van een bijna "overleden" bumper weer geweldig mooi exemplaar gemaakt, hij kon het ook weer niet laten te melden dat hij mijn reparatie werk super vond en hij graag een keer wil mee kijken hoe ik de reparaties doe, het hele leven is een school waren zijn woorden.

Genoeg een paar plaatjes bij het praatje, het was super gezellig Maurice.

Potverdikkeme wat een glans, roostertje moet er nog in maar een lipje werkte niet echt mee.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

Henk en Anton, bedankt voor de gastvrijheid! Hopelijk heeft Ria (of moet ik zeggen moeder overste) wat aan m'n hulp gehad :) . De bumper staat er weer retestrak bij en de spuiter was inderdaad wel heel erg nieuwsgierig naar je werkwijze. Ik zou niet teveel informatie delen, voor je het weet heb je er een concurrent bij  ;D. 'T scheelde trouwens niet veel of ik was de bumper al weer kwijt geweest, ik werd op de A10 ff vakkundig afgesneden door iemand die z'n afslag nog probeerde te halen  :eusa_doh: . Morgen ga ik proberen wat extra foto's te schieten.

De volgende keer laat ik je trouwens niet meer zo gemakkelijk winnen tijdens een sprintje :eusa_whistle: ;D ;D .

SvK

Ziet er fantastisch uit Henk!

EricL

Weer netjes strak! Ten opzichte van de oude situatie glanst die nu weer!  ;D

cornelis-b

Citaat van: Silverarrow op 23-08-2014 21:56:31
Henk en Anton, bedankt voor de gastvrijheid! Hopelijk heeft Ria (of moet ik zeggen moeder overste) wat aan m'n hulp gehad :) . De bumper staat er weer retestrak bij en de spuiter was inderdaad wel heel erg nieuwsgierig naar je werkwijze. Ik zou niet teveel informatie delen, voor je het weet heb je er een concurrent bij  ;D. 'T scheelde trouwens niet veel of ik was de bumper al weer kwijt geweest, ik werd op de A10 ff vakkundig afgesneden door iemand die z'n afslag nog probeerde te halen  :eusa_doh: . Morgen ga ik proberen wat extra foto's te schieten.

De volgende keer laat ik je trouwens niet meer zo gemakkelijk winnen tijdens een sprintje :eusa_whistle: ;D ;D .

Je liet me niet makkelijk winnen, je kon het gewoon niet bij poten ;D ;D

Gastvrijheid? zit wel goed man het was een top dag ondanks wat hemel water. Binnen kort pakken we de rest van je T-5R aan  :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

@EricL: Glanst behoorlijk, die oude bumper deed inderdaad afbreuk aan de auto :). Heb je die foto's zelf gemaakt of van een site af gehaald? Ik heb een tijd gezocht naar de historie van de auto maar kon er op het forum niks over terug vinden. Als iemand nog extra informatie heeft zou dat zeker welkom zijn!

@Henk: De bumper springt er nu wel uit ;D. Eerst maar eens wat diepere krassen plus hagelschade laten wegwerken.

Langzaam maar zeker gaat het in de goede richting. De beloofde extra foto's:

elianmars

Died850

Ziet er erg mooi uit!

jas

Netjes hoor!

Weer strak werk van Henk en de spuiter!

Silverarrow

Bedankt!

Nog twee extra foto's:

Silverarrow

Via het forum heb ik een 210/211 relais op de kop kunnen tikken met bijbehorende, ingeleerde AB. Ik weet dat er ooit een alarmsysteem in m'n auto heeft gezeten, maar ik weet niet welke versie dit was. Het was sowieso geen Guard I, omdat ik niet de "driehoek" op m'n A-stijl heb zitten. Dan blijven er volgens mij twee opties over, Guard II of een basis alarminstallatie?

Vandaag heb ik deze:

in de auto geplaatst. Er was geen (groene of andere) stekker aanwezig die in de groene aansluiting past. Na het aansluiten heb ik getest of de ingeleerde AB werkte, maar dat was niet het geval. Ik heb nog geprobeerd de AB in te leren door 10x de auto op contact, stand II te zetten en vervolgens de AB gebruiken, maar dat werkte ook niet. Is dit omdat ik niks op de groene aansluiting heb of kan dit ook andere oorzaken hebben? (als er niks in de groene aansluiting hoeft zoek ik verder, anders houdt het op)

UserID6342

In de groene aansluiting zit het driehoekig kastje bij een Guard I, wat op de A-stijl geschroefd zit.  Via dat kastje kun je de AB's programmeren..  Zonder kastje kun je er dus helemaal niets mee en is het waardeloos.

Silverarrow

Juist, dat is minder :eusa_doh:. Wel bedankt voor de input :) . Heeft er iemand een idee wat voor een relais er in mijn geval wel zou kunnen werken om enkel en alleen een AB werkend te krijgen zonder dat ik een compleet Guard I of II systeem moet plaatsen? Als dat niet kan, dan gaat het AB verhaal terug op de to-do lijst. Er zijn andere dingen die nu eerst prioriteit hebben.

Sbv

je kan ook zo een driehoekig kastje zoeken of even lenen en dat eea instellen.

UserID6342

Klopt en is misschien ook wel de meest handige zet om nu te doen...