De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: Taranis op 12-10-2017 20:12:28
Citaat van: Claudia op 12-10-2017 19:27:47
Citaat van: elianmars op 12-10-2017 18:59:17
20 km/uur met Ronald voorop?  :eusa_think:  ;D

Die geloof ik ook niet :eusa_snooty:

Ronald had vooraf even in het boekje gekeken en schijnbaar mag je 'm met de pook in N maximaal 30 kilometer lang slepen met een maximumsnelheid van 20 kilometer per uur. Ik had niet echt zin om te proberen of 6 kilometer dan met 100 kilometer per uur mocht... en straks behalve een gasklephuis ook nog een automaatbak moeten wisselen ;)

Citaat van: StefanCJ op 12-10-2017 20:08:05
C70 stond nog in de P, handrem aangetrokken én voetrem tot de bodem ingetrapt  ;D

;D :-*
De XC had er niet echt moeite mee inderdaad, je rijdt al snel te hard.

Heerlijk die humor. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Die antenne is hier ook wel eens blijven staan. De dag erna ging ie weer omlaag ;D
En nu? De winterstalling in? 8)

Sbv

Nu eens weer een flink eind met het ding rijden om te zien of probleem nu opgelost is.

APK erop en dan de stalling in ?

Marc O.

Mooi zo! En nu maar hopen dat je er veel probleemloze km's mee kunt gaan maken. Wordt eens tijd voor een cabrio meet. @Kor, wanneer is dat groene oranje ding van jou klaar? :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: )()()sT op 13-10-2017 21:18:34
Die antenne is hier ook wel eens blijven staan. De dag erna ging ie weer omlaag ;D
En nu? De winterstalling in? 8)

Dan hoop ik dat ie ergens komend weekend weer een keertje omlaag gaat. Ze geven goed weer af dus de komende dagen nog even lekker met de cabrio toeren 8)

Nog even niet de stalling in. Ik heb achter het huis nog steeds geen garage omdat ik na dik een jaar nog een steeds aan het bakkeleien ben met de gemeente (en ook nog geen ander leuk huis gevonden heb). De cabrio mag nog een winter bij mijn zwager in de loods staan maar dan wel pas na het plukseizoen. Ergens in november zal ie de stalling wel in gaan.

Citaat van: Sbv op 13-10-2017 21:28:18
Nu eens weer een flink eind met het ding rijden om te zien of probleem nu opgelost is.

APK erop en dan de stalling in ?

Dinsdag mag ie opnieuw voor de APK. Diezelfde dag moet ik ook nog even naar Limburg. Ik laat het even van het weer afhangen of dat ik met de C ga doen of toch lekker in de XC stap.

Verder nog eens de olieretourleiding van de turbo aanpakken in de hoop dat het olieverbruik dan iets vermindert.

Citaat van: Marc O. op 13-10-2017 21:47:35
Mooi zo! En nu maar hopen dat je er veel probleemloze km's mee kunt gaan maken. Wordt eens tijd voor een cabrio meet. @Kor, wanneer is dat groene oranje ding van jou klaar? :D

Voordat ik een C70 koop, zei Kornelis ooit :angel:
Marjolein had ons afgelopen zomer een cabrio-tour + picknick beloofd maar die houden we vast tegoed tot volgend jaar :)

KIM

Tsja hij is nog steeds groen...

Met wat extra krassen nu....

Ik wil het deze winter echt proberen... echt...

Marc O.

Citaat van: KIM op 13-10-2017 23:03:41
Ik wil het deze winter echt proberen... echt...

Hulp vragen mag hè ;)

Taranis

Met de hakken over de sloot heeft C vanmorgen een nieuwe APK gekregen en gelukkig geen steekproef. Vreemd genoeg was de uitstoot deze keer echt helemaal perfect, terwijl er vorige keer bij de steekproef een opmerking over werd gemaakt  :eusa_think:
Het lichtbeeld van de koplampen was nog verder achteruit gegaan leek wel dus nieuwe lampjes erin gedraaid en dan kon het net (wel dus, voor de mensen met een raar dialect :P ). Goedkeur dus maar wel de vraag of ik voor volgend jaar wilde zorgen voor nieuwe koplampen, nieuwe stuurkogels, de lekkage van de olieretourleiding wilde verhelpen en de schokdempers vervangen. Mooi boodschappenlijstje dus maar het belangrijkste is dat we weer een jaartje kunnen genieten.

Aangezien ze lekker weer afgeven voor vanmiddag nu met de C naar z'n heimat getuft: Limburg. Ruim 220 kilometer enkele reis vanaf Goes dus een mooi ritje.

Voor wie nog eens een revisie-imitatie-gasklephuis overweegt: doe het niet! Het is niet zo zeer dat de C veel vlotter geworden is (marginaal meer power lijkt het), het is vooral dat de auto er heel veel levendiger van geworden is: de reactie op het gaspedaal is veel directer geworden. Voorheen bleef het toerental vaak zo rond de 2500 toeren hangen bij optrekken en als je het gaspedaal tot net voor de kickdownschakelaar drukte dan trok ie na lang aanhouden uiteindelijk wel door tot ongeveer 4000 toeren. Wilde je meer toeren maken dan was er geen andere optie dan gewoon stampen.
Hoe anders is het nu: nu kun je het gaspedaal 2/3 intrappen en vrijwel meteen wordt er teruggeschakeld naar 4000-4500 toeren om vanaf daar richting de 5500 te sleuren. Ook in stadsverkeer draai je veel makkelijker 3000-3500 toeren en dan is de auto een stuk vlotter dan wanneer ie onderin met 2500 toeren blijft kreunen. Blijkbaar was het oude gasklephuis al behoorlijk ral of het is nooit goed geweest maar 't is een wereld van verschil.

KIM

Bij het vervangen van mijn ETM in de XC gaf mijn zwager ook al aan dat er altijd veel problemen met die imitatie ETM's zijn geweest. Het concept is heel leuk; potmeters vervangen door optische sensoren waardoor geen slijtage meer optreedt. In de praktijk zijn ze niet goed in te leren op een of andere manier.

Je hebt nu trouwens wel een mooi excuus om voor heldere lampen te gaan volgend jaar  8)

Taranis

Citaat van: KIM op 17-10-2017 12:10:00
Je hebt nu trouwens wel een mooi excuus om voor heldere lampen te gaan volgend jaar  8)

Dat zei de garage zelf al toen ze zagen dat ik er facelift achterlichten in had geduwd ;D 2018 wordt een duur jaar voor de cabrio denk ik maar anders wordt dit blog ook zo saai 8)

arjen850

Hou de economie draaiende Ronald ;D

Marc O.

Mooi dat ie door de apk is!

Citaat van: Taranis op 17-10-2017 12:16:30
Citaat van: KIM op 17-10-2017 12:10:00

Dat zei de garage zelf al toen ze zagen dat ik er facelift achterlichten in had geduwd ;D 2018 wordt een duur jaar voor de cabrio denk ik maar anders wordt dit blog ook zo saai 8)

Het staat zooooo veel mooier!

StefanCJ

Heldere koplampen maken een C vele malen mooier.

innocenti

Setje Engelse heldere koplampen en lenzen erin. Heb je ook nog goed licht.

Taranis

Citaat van: arjen850 op 17-10-2017 12:35:42
Hou de economie draaiende Ronald ;D

Volgend jaar dan toch ;D Ik was eigenlijk van plan om dit jaar nog iets aan de airco te (laten) doen, de olieretour te fiksen en mogelijk wat aan het onderstel te doen maar aangezien tijd een beetje problematisch blijkt en ik het voorbeeld-bracket voor de remmen nog niet heb, het ding vandaag naar de stalling gebracht. In een oude fruit-koelcel dus hopelijk iets minder last van condens en dus roestvorming dan vorig jaar. Met wat geluk mag ie volgend jaar in de garage achter m'n huis, deze week gaat versie 7 van de plannen richting de gemeente ::) (ik laat even in het midden of de gemeente zo moeilijk is of ik zo dwars)

Verder dachten we meteen even de winterwielen onder de V40XC te leggen. Ergens vorig jaar een keer de winterwielen van ma's V50 overgenomen om onder de C30 te leggen omdat Arjent5r zo lelijk had gedaan over de Borbet imitatie-wielen onder de C30 dat mijn vriendin ze er niet meer onder durfde te leggen  ;D
Via André en Marc O. nog een setje gebruikte winterbanden gescoord met ruim voldoende profiel (7 mm ofzo) dus eigenlijk zouden we de wielen graag ook op de V40XC gebruiken. Helaas blijkt die vrij grote remmen te hebben :-X :

Dat wordt dus binnenkort opnieuw balanceren maar dan met ouderwetsch slaglood (lelijkkkkk) ipv plaklood.
Ook al klopt de bandenmaat niet precies, het staat nog minder lelijk dan ik had verwacht:

Eigenlijk hoort er 205/60R16 onder ipv 205/55R16. Ik kan alleen nergens in de boordcomputer vinden dat je de bandenmaat aan kunt passen zodat de snelheidsmeter weer de correcte waarde aangeeft. Weet iemand of dat een waarde is die je met Vida aan kunt passen?