Hoe zijn we Volvo gek geworden

Gestart door Volvo comfort, 12-01-2005 15:13:03

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Vanaf het moment dat de 850 op de weg kwam vond ik dit een van de mooiste auto's van dat moment (maar helaas niet passend binnen mijn budget :'(). Op het moment dat ik ging zoeken naar een volwaardige gezinsauto ging mijn eerste keuze uit naar Volvo. Al snel vond ik "mijn" V70 via een kennis. Na een proefrit van een half uur was ik verkocht. Nog geen seconde spijt gehad. De auto november 2008 gekocht, bouwjaar 1998.

Het is de uitstraling van het merk, het ontwerp en de bekende veiligheidskenmerken van de auto die mij aanspreken.

lazyadmin

Citaat van: -D©©©L- op 06-03-2009 18:26:25
Citaat van: lazyadmin op 06-03-2009 18:14:07
...en dat is begin dit jaar een s70 uit '99 geworden. (bigger = saver :P )

Welkom Rudy, Heb je ook foto's van je bolide ?

Nee nog niet... et is nog niet echt mooi weer geweest dat ik even een paar plaatjes kan schieten. En heb daar helaas ook nog niet de tijd voor gehad toen het wel mooi weer was.. Maar de foto's komen binnenkort
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

francois

na 22 jaar aan verschillende volvo s gewerkt te hebben  340 360 480 440 460 s40 en v40
naderhand kwam carisma aan bod en de colt en daar na de outlander had ik genoeg vergelijkings  mariaal dat het gebruik van het materiaal van volvo toch wel degelijk is , niet dat deze auto s slecht zijn maar het gebruik van diverse materiaal heeft volvo toch een andere kijk er op
                         en de veiligheid staan de auto s  toch aan de top  :eusa_whistle:

MichielMaas

Puur op de hoekige vormgeving en het geluid van de 850.
Daarna is betrouwbaarheid een goed reden geweest.

koenne

Mijn vorige baas(bij een kleine universele garage) reed volvo 940 turbo en later een 960. Geweldige auto's, en hij had zijn hele familie al aangestoken met het volvo virus. Zo erg zelfs dat zijn zoontje als een van de eerste woorden "volvo" kon zeggen. We hadden daar veel volvo's in onderhoud. Bijna alle types kwamen er: 144, amazone, 340, 360, 440, 460, 850, 940, 960, s/v 40, s60, v70 en zelfs xc90. Dan ga je toch vanzelf vergelijken met andere merken en ga je nadenken als je je eerste auto gaat zoeken. Toen ik met een 850 2.5 20v voor uit te lezen een wat verder stuk moest rijden was ik verkocht, zo'n roffel moest er komen.

Daarna begon het met een 340, gevolgd door een 360, daarna een 760, toen eindelijk mijn eerste 850, toen kwam ik nog een 440 tegen voor erbij, en uiteindelijk moest mijn 850 plaats maken voor mijn huidige T5.

eau rouge

Mijn eerste Volvo 850, een witte, ergens in de negentiger jaren in noordwest Schotland. Met de Bentley was overigens Berny Ecclestone.

eau rouge

ging iets mis met de foto, nog een keer

A3GLT

Leuk topic dit.
Mijn volvoliefde is begonnen met de 340 van mijn pa. Toen ik 9 was heeft hij 'm nieuw gekocht, toen ik 19 was en net m'n rijbewijs had, was hij er nog steeds en mocht ik 'm vaak gebruiken, mede tot vreugde van mijn vrienden. Paar keer mee op vakantie geweest, met z'n vijven kamperen in Engeland, met een maatje naar Zwitserland. (foto gejat van internet, maar wel identieke auto)
Helaas werd hij toen na een paar jaar afgekeurd en kocht mijn vader een nieuwere auto die hij niet meer zo vaak door mij wilde laten gebruiken (of misbruiken...)  Na een paar jaar toen zelf een auto gekocht, en nog een paar. Achtereenvolgens een 2CV6, suzuki swift,  seat toledo, 2x citroën  AX. Een AX was toch wat te klein en het werd weer tijd voor iets groters op diesel. Ik zocht er een onder de 1050 kg en onder de 1500 euro en kwam uit op een 440. Naar mijn idee heel wat meer auto dan een 306 of een golf 2 of 3. Veel plezier van gehad, maar het was toch een beetje een miskoop. Hij heeft nooit fijn gestart en het verbruik was ook altijd wat hoger dan het hoorde te zijn. Na een jaar en 25000km verder hebben we 'm weer verkocht en kwam de 850 in de plaats. Het koste wat moeite mijn vrouw te overtuigen, (hij was toch wel erg groot) maar hij had wel alles wat we wilden: Airco, Automaat en Lpg G3en voor ons betaalbaar in aanschaf en qua maandelijkse kosten ongeveer net zo duur als de 440. Bovendien was het een volvo. Na de 440 was bij ons de liefde hiervoor wel gegroeid. Mijn vrouw vind 'm nog steeds te groot, maar aangezien andere auto's die voldoen aan ons eisenpakket en budget erg zeldzaam zijn, houden we'm nog maar lekker een tijdje. En natuurlijk werkt het argument veiligheid ook altijd goed mee :D

eau rouge

en dit was mijn laatste, een nautic blauwe die ik in 2004 inruilde voor een nieuw model (en dat was niet slim...) :'(

eau rouge

ik heb alleen de velgen nog van die blauwe, zitten nu mijn winterbanden op..... :'( :'( :'(

Marc O.

Citaat van: eau rouge op 06-03-2009 22:21:17
Mijn Bertoontje

http://i43.tinypic.com/13zq0kg.jpg

http://i39.tinypic.com/ayar04.jpg

Een Volvo roffelaar is voor het comfort en de betrouwbaarheid, maar dit is echte seventies fun!   ;D

Schitterend!  :eusa_drool: :eusa_clap:

(zei hij die 13 jaar geleden, dankzij een Alfa 90, waarschijnlijk voor altijd (of toch niet :eusa_think:) van het Alfa virus is genezen)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Mijn Bertoontje

Een Volvo roffelaar is voor het comfort en de betrouwbaarheid, maar dit is echte seventies fun!   ;D

Schitterende Alfa!   :eusa_clap:

Na een frontaaltje kan je het wel schudden, maar Soit! Cuore Sportivo! Airbags are for sukkeltrutten ;D

eau rouge

ach... er zijn zoveel risico's in het leven.....
enne....
ik probeer frontaaltjes altijd te vermijden. ;)

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Hans Duiven op 07-03-2009 00:12:37
Mijn Bertoontje

Schitterende Alfa!   :eusa_clap:

Na een frontaaltje kan je het wel schudden, maar Soit! Cuore Sportivo! Airbags are for sukkeltrutten ;D

:eusa_clap:

wat een afgrijselijk mooi model alfa is dat... hartkloppingverwekkend