855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Rustig aan doen met het herstel Henk, de rest komt allemaal wel en is bijzaak nu.  Wel fijn dat je weer wat gewoner kunt 'plannen' nu  :eusa_dance: :eusa_dance:

Knappe ontslagbrief trouwens ;D

razorx

Op naar de gewone dagelijkse gang!
Gesmuld van je ontslagbrief.

henry classic v70

...ik weet nog wel zo'n grote stalen slopersbal aan een ketting, kan Anton je zo aanleggen  :evil:
Inderdaad nog even op je tellen passen Henk, spulletje zit nog wel een tijdje in je lichaam
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 11-07-2015 16:54:59
...ik weet nog wel zo'n grote stalen slopersbal aan een ketting, kan Anton je zo aanleggen  :evil:
Inderdaad nog even op je tellen passen Henk, spulletje zit nog wel een tijdje in je lichaam

Ja hoor Henry ga jij die kleine effe op ideeën brengen ;D

Als alles goed gaat zijn de chemo resten na zes dagen me lijf uit. Ik heb vanmiddag iets gedaan wat ik in die vijf weken nog niet eerder heb gedaan, ik heb een uur op me mand gelegen. We waren vandaag even naar Piet en Maarten geweest voor de ECU en op de terugweg een flinke vertraging gehad bij de Brienenoordbrug ik was echt kapot toen ik thuis kwam :-[ :-[
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855T5+

Mooi. Klaor!

Nou je kracht nog terugsprokkelen.

Carpe Diem!
Volvo: Mutatis Mutandis

cornelis-b

Vandaag was het precies een week geleden dat ik de laatste chemo en bestraling heb gehad, een zware week met veel vermoeidheid en slikpijn. Die vermoeidheid is het probleem niet want als ik me moe voel duik ik een uurtje me mand in maar die slikpijn is erg irritant, ik moet al mijn voedsel tot pulp kauwen en dan nog voel ik het soms door me slokdarm passeren, het gaat weer over en binnen nu en 3 weken zou alles weer normaal moeten zijn. Natuurlijk hebben de slikproblemen ook een voordeel, ik heb nog nooit zo lang met een tray bier gedaan. Ik drink de hele week niets anders dan water, de ene keer met een toegevoegd smaakje ( Karvan Cevitam ) en de andere keer puur. Niks mis mee met water de vissen doen het er ook super in ;D ;D
Ik ben een echte pils drinker maar momenteel kan ik het echt niet door mijn strot krijgen, door de koolzuur brand het in me slokdarm dus dan maar bier loos.

Ondanks de kleine probleempjes hierboven toch nog leuke dingen gedaan: Afgelopen zaterdag naar Piet en Maarten geweest voor een ECU upgrade van M4.3 naar M4.4, bumper van Arjan T5 gerepareerd, zalm gerookt en nog even lekker in de tuin bezig geweest en vandaag twee bevestigingspunten van het dashboard gerepareerd, de schopplaat kwam steeds lager dus met Bison snel epoxy en aluminium de ophangpunten weer gemaakt. Morgen ook weer een leuk klusje want het bed loopt langzaam leeg dus dat wordt lek zoeken, spuitfles zeepsop en hopen bubbels te zien. Het slapen op een Supreme Air-Flow luchtbed is eigenlijk gelijk aan een goed gestabiliseerd waterbed alleen is een lek vinden bij de laatste een stuk makkelijker ;D ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Maar een lek geeft dan wel weer minder rommel/wateroverlast.  ;D

razorx

Je weet het Henk. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen op de juiste manier. Maar wat jou overkomt was voor mij de drempel.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 17-07-2015 22:37:43
Je weet het Henk. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen op de juiste manier. Maar wat jou overkomt was voor mij de drempel.

Yits gewoon zeggen wat je denkt dat is het beste ;D

Zeg maar Henk tegen mij

t_w

Citaat van: cornelis-b op 17-07-2015 22:14:16
...zalm gerookt en nog even lekker in de tuin bezig geweest ...

Mooi om te lezen dat je na zo'n ervaring (des te meer) de meest vanzelfsprekende dingen weer gaat waarderen...
En dan laat ik de auto hobby dingen voor het gemak nog maar even achterwege ;)

Vulk

Hoe bevalt de ombouw van Motronic 4.3 naar 4.4?
En heb je foto's van die herstelde bevestigingspunten?

cornelis-b

Thijs ik heb eigenlijk vanaf de eerste dag na de diagnose gewoon mijn ding gedaan en ben dat ook blijven doen. Maar het is waar, juist die dagelijkse dingen doen / blijven doen maakt de dag helemaal goed ;D

Thomas ik kan er nog niets van zeggen, mijn 4.3 is volledig uitgelezen en de 4.4 krijg ik eind van deze week thuis, zodra hij er inzit zal ik daar zeker mijn bevindingen over melden.

Helaas geen foto's van de herstelde bevestigingspunten maar ik heb hier nog een dashboard staan en zal vandaag even een aluminium plaatje knippen om te laten zien hoe ik het heb gerepareerd. Is nog makkelijker ook om foto's van te maken.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Het wil nog wel eens voorkomen dat de bevestigingspunten waarmee de schopplaten aan het dashboard bevestigd zitten aan de binnenkant scheuren, dit is vrij eenvoudig te repareren. De breuk zit meestal ter hoogte van het rode lijntje aan de binnenkant.

De meest simpele manier om dit te repareren is met een plaatje aluminium van ongeveer 0,4mm dik, dit is goed knipbaar en meer dan sterk genoeg. Begin met een rechthoekig plaatje van 55 X 20mm en knip dit op het oog in de juiste vorm. Knip de hoekjes een beetje rond zodat de scherpe puntjes er af zijn.

Dan een beetje het model er in knippen van het dashboard

Als het plaatje in de goede vorm is dan teken je het gaatje af en boor je het er in

Het plaatje is nu bijna klaar, het moet even goed geschuurd worden met een stukje grof schuurpapier en het dash moet even ontvet worden. Maak een hoeveelheid Bison rapide aan en buig het gescheurde bevestigingspunt wat naar beneden en breng wat epoxylijm aan in de breuk aan de binnenzijde van de scheur. Smeer nu op het plaatje ook wat epoxylijn, breng dit op zijn plaats en draai de torx er in zodat het wordt aangedrukt, Het metalen clipje waar de torx normaal in zit blijft dus gewoon zitten, om te voorkomen dat de torx ook verlijmd word draai je deze er na 5 minuten uit. Het plaatje zit dan al goed op zijn plaats. Na een uur is het zo sterk dat de schopplaat weer gemonteerd kan worden en van het plaatje aluminium zie je niets omdat de plaat er over heen valt.

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

cornelis-b

Ik heb er even over zitten denken of ik wel of niet deze foto zou plaatsen maar na alles wat ik al heb geschreven over de behandeling kan dit er ook nog wel bij. De reden dat ik deze foto openbaar zet is omdat ik toch wel wat vragen kreeg wat de bestraling nou doet met je lichaam en of bestraling pijnlijk is.
Bij radiotherapie worden de meeste patiënten bestraald met hoogenergetische röntgenstraling, opgewekt door een lineaire versneller. Afhankelijk van het type kan een medische lineaire versneller fotonenstraling, röntgenstraling dus, genereren met energieën tussen 4 MeV en 25 MeV. Hoe hoger de energie, des te dieper de straling in het lichaam doordringt. Deze in megaelektronvolt opgegeven waardes zijn hoog (1 MeV = 4,45 · 10-20 kWh) Omdat hier een heel brok fisica aan vast zit ga ik daar maar niet verder op in, het gaat me boven mijn pet maar het is heel veel energie.
Nee de bestraling op zich doet geen pijn maar er zijn wel bijwerkingen. In mijn geval intern de slokdarm irritatie die gelukkig wat minder begint te worden maar ook uitwendig. Op mijn rug had ik tot twee weken geleden wat kleine blaasjes maar nu begint zich dat te uiten in een redelijk grote vlek en wel precies op de plaats waar de bestraling heeft plaatsgevonden. Duidelijk is te zien waar de meeste bestraling heeft plaats gevonden, meer huid schade, het begint ook aardig te jeuken. De bestraling gebeurde onder diverse hoeken ( graden ) zowel van onderaf, zijkant, diagonaal en bovenkant. Ik zou niet weten hoe dit er vanbinnen uit ziet en dat wil ik eigenlijk maar zo houden ;D

Ik ben blij dat dit weer weg trekt en dat ik niet de rest van mijn leven met deze tattoo hoef rond te lopen, zo mooi is ie niet :laugh:

Zeg maar Henk tegen mij