855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Dag Henk,

Veruit de meeste mensen denken dat bestralen op het moment zelf werkt, net zoals je een lamp aan en uit doet,
maar de nawerking ijlt een behoorlijke tijd na en kan variëren van enkele weken tot enkele maanden.

Ik neem aan dat je hierover bent ingelicht in het AvL?

Hans

UserID6342

Net wat Hans zegt.  Het geneest erg mooi nu Henk, gaat de goede kant op !

RoelNL

Fijn dat het helemaal goed aan het komen is Henk!

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

cornelis-b

Citaat van: Hans Duiven op 20-07-2015 01:16:44

Dag Henk,

Veruit de meeste mensen denken dat bestralen op het moment zelf werkt, net zoals je een lamp aan en uit doet,
maar de nawerking ijlt een behoorlijke tijd na en kan variëren van enkele weken tot enkele maanden.

Hans

Hans, ze hadden mij verteld dat de bestraling nog enige nawerking zou hebben maar in deze mate hadden ze niet verwacht. Ik heb er nu een crème ( Cetomacrogol ) voor gekregen die drie maal per dag aangebracht moet worden om te voorkomen dat de huid uitdroogt. Het verzacht in elk geval wel ;D   
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Dag Henk,

Hans

Je kunt maanden tot zelfs jaren later nog nieuwe klachten krijgen die dan niet meer aan de bestraling wijdt. Toch kan dat heel geschikt zo zijn.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Hans Duiven

Citaat van: cornelis-b op 20-07-2015 10:21:30

Dag Henk,

Hans

Hans, ze hadden mij verteld dat de bestraling nog enige nawerking zou hebben maar in deze mate hadden ze niet verwacht. Ik heb er nu een crème ( Cetomacrogol ) voor gekregen die drie maal per dag aangebracht moet worden om te voorkomen dat de huid uitdroogt. Het verzacht in elk geval wel ;D   

Wat belangrijk is, is dat je de aangedane huid blijft insmeren met middelen waarin geen allergenen zitten en/of parfums.
En als je veel buiten zit zonder shirt in deze zomer... dan zou ik gaan informeren naar een goede zonnebrand creme specifiek
voor een beschadigde huid.

Hans

cornelis-b

Citaat van: Hans Duiven op 20-07-2015 14:37:40

Dag Henk,

Hans

Wat belangrijk is, is dat je de aangedane huid blijft insmeren met middelen waarin geen allergenen zitten en/of parfums.
En als je veel buiten zit zonder shirt in deze zomer... dan zou ik gaan informeren naar een goede zonnebrand creme specifiek

Hans

Citaat van: Hans Duiven op 20-07-2015 14:37:40

Dag Henk,

Hans

Hans

Klopt helemaal Hans vandaar dat die Cetomacrogol crème is voorgeschreven, in de zon mag ik zo wie zo niet met mijn rug dus dan maar een T-shirtje aan ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 20-07-2015 16:28:55
Klopt helemaal Hans vandaar dat die Cetomacrogol crème is voorgeschreven, in de zon mag ik zo wie zo niet met mijn rug dus dan maar een T-shirtje aan ;D
Is voor de buren ook een prettiger gezicht  :P

Maar zonder gein, ik kan alleen maar concluderen dat het de goede kant op gaat  :eusa_dance: en dat zijn de berichten waar ik, en vele met mij, blij van worden.

cornelis-b

Zoals ik al had geschreven was ik naar Piet en Maarten geweest voor een ECU upgrade van M4.3 naar M4.4 en vandaag heb ik de M4.4 ECU ontvangen, Maarten had hem afgelopen vrijdag al op de post gedaan maar daar schijnen ze een behoorlijke achterstand te hebben. Maar goed ik kon niet wachten om de ECU te plaatsen en dus gelijk aan de gang gegaan ;D

Sleutel in het contact en starten maar, geen probleem. Dus dan maar eens een stukje door de polder, de wagen was nog lekker warm dus even een paar test sprintjes gereden en ik merk geen verschil met de M4.3 ECU dus de tune is perfect in de M4.4 gezet.

Daarna heb ik de ELM327 BT adapter gekoppeld met de Note3 en gekeken of ik verbinding kon maken met Torque Pro en Dash Command, geen probleem :eusa_dance:
Weer een ritje gemaakt en volgens Torque Pro levert de wagen 283PK en volgens Dash Command 281PK, hoe deze app's dit meten geen idee maar ik vind het zeker niet verkeerd. Ik ben erg blij met deze ECU en een groot voordeel is dat ik de wagen nu zonder de laptop kan uitlezen en eventuele foutcodes kan resetten, stap voorwaards dus in de techniek :eusa_clap:

Piet / Maarten bedankt!

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

En merk je nog verschil met starten/hangen in toeren?

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 28-07-2015 19:10:07
En merk je nog verschil met starten/hangen in toeren?

Starten is echt een tik en lopen, hangen in de toeren is met een AT niet echt waarneembaar Thomas.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Leuk nieuws hoor!

Er valt zoveel leuks uit te lezen. OBD diagnose is daarbij vergeleken achterhaald.

cornelis-b

Na een paar dagen rijden kan ik zeggen dat het super goed bevalt met de M4.4 en het life bekijken van de data is ook erg leuk, zelfs zo leuk dat we maar een  Acer Iconia 7 B1-750 tablet hebben aangeschaft ;D Deze is een stuk groter dan de telefoon en ook tomtom draait er geweldig op. Tablet is voorzien van WIFI, BT en GPS en voor de mobile internet verbinding gebruik ik "portable WIFI hotspot" op mijn telefoon zodat ook internet op de tablet in de auto mogelijk is.

Starten gaat beduidend sneller met M4.4 het is echt één tik en lopen en wat de tune betreft merk ik geen verschil met de M4.3 ecu. Echt super dus.

Zeg maar Henk tegen mij

knoertS70

Gaat die hotspot niet buiten je bundel om? Staat mij iets van bij....
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

leons850

Citaat van: knoertS70 op 31-07-2015 11:17:41
Gaat die hotspot niet buiten je bundel om? Staat mij iets van bij....

Nee, althans bij mij niet.
Ik doe het ook altijd zo als ik op tablet ff interwebs nodig heb.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein