855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Mooie diepe roffel!  8)

)()()sT

Citaat van: koen.s op 19-11-2014 21:53:49
Mooi geluid Henk  8)
Laswerk ook erg mooi  :eusa_clap:
Als ik een andere uitlaat moet, ga ik ook naar Jelmar.

Idd zeg! Ik zou ook best een rvs (dubbele) pijp willen, naar absoluut geen extra geluid in de estate.
Hopelijk kan dat.....

cornelis-b

Met deze setup heb ik totaal geen resonantie op de snelweg, ik heb gisteravond diverse snelheden getest en bij alle snelheden en kruissnelheid van 120 geen resonantie/gebrom in de auto. Natuurlijk hoor je de uitlaat bij gasgeven meer dan de standaard uitlaat maar dat was ook de bedoeling  ;D
Bij normaal toeren geen extra herrie :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RyanB

Hallo Henk, zit ik toch net de foto's en het filmpje te bekijken valt me ineens op dat ik sinds afgelopen zaterdag in het bezit ben van het broertje van jouw auto.
De PH-SR-30, ook een 850R in blackstone zwart.
Ik zal in het weekend eens een paar foto's maken

cornelis-b

Citaat van: RyanB op 20-11-2014 00:26:36
Hallo Henk, zit ik toch net de foto's en het filmpje te bekijken valt me ineens op dat ik sinds afgelopen zaterdag in het bezit ben van het broertje van jouw auto.

Gaaf Ryan dan hebben we er 3 op het forum met PH-SR en alle 3 in de kleur 019  :eusa_dance:
Drop er eens een foto bij van je "zwarte piet"  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

leons850

Ziet er goed uit Henk! :eusa_clap:
Jelmar kan dat zeker, mijn hele pijp komt bij hem vandaan. ;D
Je zegt geen gebrom, dreunt hij ook niet als je gas loslaat?
of gaat hij bij een automaat dan meteen stationair lopen?
Die van mij hoor je best bij 2500rpm met 't gas los.
filmpje luister ik nog wel eens, wil niet op de telefoon.
of als ik een keer in de buurt ben kan ook.
veel luister plezier.

Edit: Typo
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

marrrcel

Citaat van: RyanB op 20-11-2014 00:26:36

Wat leuk, nog een broertje erbij! De familie wordt steeds groter.
Mooie pijp Henk en dat laswerk ziet er kunstig uit. Toch zou ik niet meer geluid in de R hoeven, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

twotone

Klinkt goed hoor! Lekker diep en donker geluid zonder te 'snerpen' in de hogere toeren :D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Jelmar

Citaat van: )()()sT op 19-11-2014 22:57:23

Idd zeg! Ik zou ook best een rvs (dubbele) pijp willen, naar absoluut geen extra geluid in de estate.
Hopelijk kan dat.....

Ja, dat kan. Ben ik kort en krachtig in.

Heb het al eens gedaan bij een 855R, duplex uitlaat, maar die klant wilde zelfs het geluid bijna origineel, en dat is ook gelukt :)
Die auto hoorde je alleen bij WOT en stationair iets, bij lichte belasting 'viel het geluid bijna helemaal weg' ik vond het zelf te stil, maar de klant tevreden, dus dan ben ik dat ook ;D
Heb al een hoop 850/ S/V/C70 gedaan en eigenlijk nog maar erg weinig precies hetzelfde.

En de mensen die mij een beetje kennen en/of hier geweest zijn weten dat ik de auto niet laat gaan voordat de klant maar ook ik zelf 100% tevreden ben. En soms duurt het dus wat langer. (in dit geval helemaal, want er kwam meer werk bij dan de bedoeling was ;D)
Een uitlaat 'in elkaar schijten' in een paar uurtjes met een MIG apparaat en geknepen bochten kan ik ook, maar ik heb er voor gekozen om de lat qua kwaliteit een stuk hoger te leggen dan sommige van mijn 'concullega's' uiteraard kost het dan meer tijd.

Wat betreft Garrett de levensgevaarlijke hond.....
oordeel zelf....  ;D ;D ;D

850R

leons850

Kan me ook niet voorstellen dat mensen ontevreden zijn en terug komen. Dat die van mij wat bromt bij gas los is een gevolg van mijn wensen, ik vind het wel dik. ;D
mocht ik weer eens op vakantie gaan met een paar mensen dan stop ik de 2 db killers er wel in als t stoort.  ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx

Mooi van die uitlaat.
Jelmar levert inderdaad top werk. Ik spreek uit eigen ervaring.

Ik wil ooit nog eens een TIG apparaat aanschaffen. Het resultaat is mooier en de veelzijdigheid groter.

Een paar pagina's terug, Henk, had je het over wateroverlast.
Just to be sure:
De parafaanbuisjes ook "doorgeprikt" en het fanhuis geleegd?

Niet als gezanik overigens. ;)

Wat het groot licht aangaat. 100W niet doen, wordt te warm. Ik vindt, net als Dirk dat Xenon voor groot licht wel degelijk een goede optie is.
Als je 'snachts door het zwarte woud in Duitsland rijdt is meer licht alleen maar fijn. Tja dat seinen, net als de toeter vind ik dat niet zo boeiend.

De keuze voor 5000K is een handige omdat in die kleur het grootste aanbod aan parkeerlicht LED's beschikbaar is. Jij hebt je aanschaf al gedaan. Voor de anderen: Ga niet voor goedkoop. Een goede gloeilampvervanger voor in de auto moet langdurig tegen spanningspieken en temperatuur wisselingen kunnen.

Heb me rot gelachen om die foto van Jelmar met zijn hond. Heerlijk zo een beest.
Voor alle duidelijkheid: Ik bedoel de hond.  ;D

cornelis-b

Yits uiteraard heb ik alle afwaterkanalen door geprikt/doorgespoeld, zowel de twee grote slangen als de kleine watergaatjes links en rechts. Het gaatje bij de zekering houder was een lastige maar toen ik daar met een gieter wat water toevoegde liep het net zo hard onder de auto weg als ik toevoegde. In het fanhuis stond geen water meer, was nog wel een beetje vochtig.

Ik weet voor bijna 100% zeker dat het water onder het rubber van de "waterkeringsbak" is binnen gekomen, er zat echt veel prut onder en toen we de parafaan even los haalde was het langs het rubber aan de binnenkant best wel nat.

Vandaag, het was prachtig weer, met de tuinslang getest en geen water meer binnen.

Wat het groot licht betreft weet ik nog niet wat ik ha doen, xenon of halogeen want het schijnt dat er tegenwoordig halogeen lampen zijn die echt wit licht geven in de kleur 5000 kelvin dus daar maar eens mee testen.

Ja en dan die turbo hond van Jelmar: Op die foto lijkt hij heel lief maar hij vreet je letterlijk op in werkelijkheid  :D :D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

marrrcel

Citaat van: cornelis-b op 21-11-2014 23:35:38
Het gaatje bij de zekering houder was een lastige maar toen ik daar met een gieter wat water toevoegde liep het net zo hard onder de auto weg als ik toevoegde.

Je kunt, al is het niet makkelijk, de slang onder de zekeringenkast losklikken en eruit halen, mocht dat nodig zijn. Je hebt er wel kleine handjes voor nodig en het is een beetje vechten tussen de hoofdremcilinder, de remleidingen en de rembooster, maar als je niet om een schrammetje geeft lukt het!

cornelis-b

Het is gelukt Marcel maar welke mafklapper bij het ontwerpen van de auto op het idee kwam on een tierap door de dikke slang te doen als bevestiging  :eusa_wall: :eusa_wall:

Tierap is er uit en heb het op mijn manier vast gezet en dan gaat de tierap om en niet door de slang ;D

Zeg maar Henk tegen mij

marrrcel

;D inderdaad die Tierap, te zot voor woorden. Dóór de slang heen  :eusa_doh:.