855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: BBS op 17-11-2014 18:39:34
Citaat van: Dirk342 op 17-11-2014 18:38:07
En anders weten Arjen en ik nog wel een paar plekken (die iedereen vergeet of niet aan denkt) waar het water zo naar binnen loopt en exact dezelfde verschijnselen geeft :evil: ;D. Hou het maar op een foutje van Volvo ! :evil: ;D ;D
Heb je daar nou de afgelopen bij mijn wagen ook naar gekeken? :eusa_think: ;D ;D
Hahahaha, heeft de x70 niet, alleen de 850's ;D

cornelis-b

En anders weten Arjen en ik nog wel een paar plekken (die iedereen vergeet of niet aan denkt) waar het water zo naar binnen loopt en exact dezelfde verschijnselen geeft :evil: ;D. Hou het maar op een foutje van Volvo ! :evil: ;D ;D

Zou top zijn als je verteld waar ik dan verder moet zoeken als het niet opgelost blijkt te zijn.
Ik ga er vanuit de oorzaak gevonden te hebben.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Citaat van: cornelis-b op 17-11-2014 20:29:46

Zou top zijn als je verteld waar ik dan verder moet zoeken als het niet opgelost blijkt te zijn.

Ik had hetzelfde met mijn 850, Henk. Vuil tussen het rubber en carrosserie. Na schoonmaken geen lekkage meer gehad.

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 17-11-2014 20:36:34
Citaat van: cornelis-b op 17-11-2014 20:29:46

Ik had hetzelfde met mijn 850, Henk. Vuil tussen het rubber en carrosserie. Na schoonmaken geen lekkage meer gehad.

Ik denk ook dat ik de oorzaak gevonden heb, er zat wel veel prut tussen het rubber. Het is nog even wachten of we nog zo'n heerlijk regen dagje als gister krijgen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Morgen de uitlaat laten aanpassen bij Crossroad Motorsport, ik ben benieuwd.

Zeg maar Henk tegen mij

BBS

Een blérpiep Henk?
Volvoloos....

cornelis-b

Citaat van: BBS op 17-11-2014 22:10:29
Een blérpiep Henk?

Nee hoor BJ geen hok met herrie maar wel iets sportiever dan standaard, die "pannenkoek" er onderuit en weer iets anders er voor terug.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Gister zijn we bij Jelmar geweest van CrossRoad Motorsport om de uitlaat van "Blackie" te laten aanpassen, het was de bedoeling om de Simons demper tussen de bestaande pijp te lassen zoals we het ook hadden gedaan bij de S70R look-a-like echter dat was niet mogelijk. De bestaande pijp en demper waren behoorlijk krokant en er moest een volledig nieuwe pijp gecreëerd worden.

Jelmar heeft eerst de bestaande bende er onderuit gehaald en toen bleek dat de originele demper nog rotter was dan aanvankelijk gedacht, tijdens het vasthouden drukte ik er gewoon doorheen :eusa_wall:

Goed de troep er onder uit en Jelmar is gaan lassen om de juiste bochten te krijgen, hoe die het flikt ik weet het niet maar hij kijkt, kijkt nog eens, nog een keer en dan pakt ie een stuk pijp zet het vast in de zaagmachine en jawel hoor de juiste hoek is er. Dit alles zonder meten maar gewoon door te kijken, hier herken je dan toch de vakman :eusa_clap:

Het laswerk ging best voorspoedig

Demper ligt ook al klaar

Een van de bochtjes

Een deel van de pijp

Onder de auto

Voor alle duidelijkheid: Ik wilde mijn bestaande eindstuk behouden vandaar dat het laatste stukje pijp niet is vernieuwd, het eindstuk zat namelijk gelast aan de pijp. Deze was later geplaatst en dit stuk pijp was nog keihard en goed lasbaar, vandaar dat we dit hebben laten zitten.

Goed het hing er onder maar toen begon het, Jelmar vond het nog niet goed genoeg en was niet 100% tevreden over een hoek van een van de bochtjes en alles ging er weer onderuit, de zaag er weer in en het werd weer aangepast. Ander hoekje zagen, passen en meten, lassen en uiteindelijk zat het zoals hij wilde. Maar toen was hij nog niet tevreden over de ophanging van het achterste deel van de pijp. Omdat de pijp daar hangt in een niet originele beugel hing hij niet 100% in de uitsparing van de bumper dus hoppa weer de pijp met eindstuk er onderuit en een nieuwe bevestiging maken voor de uitlaat, hij moest immers recht hangen en in het midden van de uitsparing. Zelfs de waterpas kwam er bij.

Goed ik kan er nog uren over door schrijven/vertellen het was een gezellige dag en s'avonds heeft Jelmar even de frietboer gebeld om voor de inwendige mens te zorgen. Na al het werk nog een Hertog Jan genuttigd en toen de wagen gestart, we waren super tevreden en om 0:30 thuis, het was een lange dag maar ook de herinnering aan zijn turbo doggie Garret, heb nog een paar gaatjes in mijn arm,  heeft er voor gezorgd dat de tijd voorbij vloog.

Jelmar toppie man :eusa_clap: :eusa_clap:

En dan het resultaat, klik het plaatje voor de video

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Silverarrow

Vakmanschap, ziet er strak uit :eusa_clap:.

Citaat van: cornelis-b op 19-11-2014 18:34:25... en om 0:30 thuis, ...

Daar zullen de buren blij mee zijn geweest ;D.

blastaway

Die Jelmar heeft goed werk geleverd!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

cornelis-b

Ik ben er heel happy mee en de buren hebben me afgelopen nacht niet gehoord, heb hem bijna op stationair voor de deur gezet ;D En zeker waar Blastaway een mooi staaltje laskunst.

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Hoe klinkt hij onder een estate? Geen gebrom op de snelweg?
Had jij nog de orginele downpipe?

koen.s

Mooi geluid Henk  8)
Laswerk ook erg mooi  :eusa_clap:
Als ik een andere uitlaat moet, ga ik ook naar Jelmar.

V70geRwin

Netjes Henk en idd knap werk van Jelmar.
Klinkt lekker  :eusa_clap: