855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

stefan V70RAWDAUT99

typisxh gevalletje van over smaak valt niet te twisten, ik vind het wel mooi.
De auto oogt een stuk moderner tov de standaard chromen grille...
O/\7O/\ - VOLVO

V70NN 2.4 D5 D5244T10 aut 12/2009 Black S
V70R 2.3 awd B5234T8 aut 04/1999 Black S

EricL

Haha dubbelgeparkeerd voor het gemak?  :police:

Grille staat netjes zo icm dat de zwart! Ik vind het persoonlijk geen afbreuk doen aan de auto, het is typisch Volvo en op de nieuwe modellen zie je het ook nog (steeds).

razorx

Ik vind die blokjesgilles juist mooi. Samen met heldere koplampen maakt dit de wagen een decennium jonger.

Ben ook blij dat mijn jachtcavia's achter mijn grille weer rust hebben. Ze hadden alleen een anti diefstal functie maar toch.
Bij gebrek aan prooi worden ze wat rusteloos. ;)

elianmars

Citaat van: Vulk op 15-01-2015 18:54:13
Ik kan er niet aan wennen aan die blokjesdingen. Doet in mijn ogen enorm afbreuk aan onze wagens.

Nee joh. Die lap chroom doet juist afbreuk :P

)()()sT

Citaat van: Vulk op 15-01-2015 18:54:13
Ik kan er niet aan wennen aan die blokjesdingen. Doet in mijn ogen enorm afbreuk aan onze wagens.

Welnee joh... Out of the bloks denken ;D ;D

UserID6342

Citaat van: razorx op 15-01-2015 21:17:51
Ik vind die blokjesgilles juist mooi. Samen met heldere koplampen maakt dit de wagen een decennium jonger.

Hier idem, daarom rij ik er ook al jaren mee ;D

cornelis-b

Citaat van: EricL op 15-01-2015 21:17:18
Haha dubbelgeparkeerd voor het gemak?  :police:

Was niet anders, er had een busje voor de deur gestaan maar ik ga daarna echt de wagen niet starten om hem een meter naar voren te rijden. Zo is het voor Annemarie wat makkelijker om de V70 te parkeren ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Je kan hem toch even (laten) duwen?  :eusa_whistle:

dielie850

Ik ben het egenlijk wel met Thomas eens.
zon blokjes grille staat echt totaal niet........... op een CY :evil:
Staat em goed Henk :eusa_clap:

leons850

Netjes hoor Henk!
Had de grill al gezien toen hij net een fris laagje lak had.
Zo met slash ziet het er keurig uit.
De "R" heeft ook een mooi plekje.

Bij een 850 vind ik zo'n grill heel mooi.
Zoals Yits zei met heldere lampen vind ik alleen mooi op de classic, scheelt zeker 10jaar.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Hans Duiven

Ik ben ook een blokjes grille addict.

Moet er nog eentje scoren voor de V70 N

Tips zijn welkom!

Hans

cornelis-b

Vandaag ben ik even naar Estateservice geweest omdat ik bij de vervanging van de silentblocks door Nordicar te horen had gekregen dat een rubber van de rechter draagarm "los" zat. De draagarmen heb ik nog geen vier maanden geleden gemonteerd en deze waren geleverd door Estateservice.
In theorie kan het natuurlijk dat er een productie fout in een draagarm zit. Dus vanaf Nordicar even naar Estateservice en een afspraak gemaakt om de draagarm onder garantie te vervangen, dit zou dus vanmiddag even gebeuren.
Auto op de brug en op onderzoek, ik keek mee, bandenijzer er bij maar geen enkele vorm van speling of een los rubber te vinden, niet horizontaal en niet verticaal. Ik stond dus letterlijk voor Jan met de korte Achternaam bij Estateservice.

We zijn daarna direct naar Nordicar gegaan met dit gegeven waarna de wagen daar onmiddellijk op de brug werd gezet ter controle en wat ik eigenlijk al wist werd ook daar bevestigd: Er mankeert niets aan de draagarm. Waar de "monteur" deze wijsheid vandaan had was niet duidelijk maar er is wel even flink over gesproken achter de schermen werd mij verzekerd. Het lijkt wel een stukje uit een film.

Verder nog een doppenset meegenomen bij Nordicar. Of het wat is moet nog blijken maar voor die paar centen kon ik het niet laten liggen, vooral niet vanwege de maten: 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 24, 27, 30 en 31 en het geheel voor net geen 30 euro.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag terug geweest naar Nordicar omdat ik vond dat de wagen iets naar rechts trok en omdat het stuur niet helemaal recht stond, monteur rijden en was het met mij eens. Auto voor de tweede keer uitgelijnd, wat zijn ze lang bezig geweest. Wat blijkt vorige keer met het vervangen van de silentblocks hebben ze de achteras uitgelijnd op de voorwielen en geen volledige vierpunts uitlijning :eusa_wall:

Vandaag hebben ze ruim een uur aan de uitlijning gewerkt maar ik moet zeggen dat het nu wel perfect is, ook bij 130 gaat de auto in een super rechte lijn met het stuur "los" en ook bij remmen geen enkele vorm van trekken naar links of rechts en ook het stuur staat nu recht.

Ik heb nog gevraagd waarom dit niet de eerste keer in een keer goed gedaan is maar helaas daar was geen antwoord op >:( Nou JA, het is goed nu en het was garantie en ik ben tevreden.

Zeg maar Henk tegen mij

twotone

Jammer dat 't uitlijnen de 1e keer mis is gegaan, maar netjes opgelost zo toch :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

cornelis-b

Vandaag even bij de demontage 855R wezen kijken die Kylian KW-speed heeft staan samen met een kameraad, ik kwam kijken voor de R op de achterklep. De logo's Volvo en 850 als nieuw maar de R was er af, die lag al bij Kylian in de auto  ;D

Toch even de R bekeken en die was nog in de oude chrome kleur dus paste perfect bij mijn logo's op de achterklep. Omdat Kylian de R wilde gebruiken om in een grille te plaatsen hebben we de R van mijn achterklep gehaald en ze omgeruild. In een grille valt het niet op dat het chrome net iets anders is maar op de achterklep was het net een nep R

Ben weer happy en morgen even plakken, de DZ tape zit er al op.

Zeg maar Henk tegen mij