855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: cornelis-b op 04-02-2015 22:11:14
Vandaag terug geweest naar Nordicar omdat ik vond dat de wagen iets naar rechts trok en omdat het stuur niet helemaal recht stond, monteur rijden en was het met mij eens. Auto voor de tweede keer uitgelijnd, wat zijn ze lang bezig geweest. Wat blijkt vorige keer met het vervangen van de silentblocks hebben ze de achteras uitgelijnd op de voorwielen en geen volledige vierpunts uitlijning :eusa_wall:

Vandaag hebben ze ruim een uur aan de uitlijning gewerkt maar ik moet zeggen dat het nu wel perfect is, ook bij 130 gaat de auto in een super rechte lijn met het stuur "los" en ook bij remmen geen enkele vorm van trekken naar links of rechts en ook het stuur staat nu recht.

Ik heb nog gevraagd waarom dit niet de eerste keer in een keer goed gedaan is maar helaas daar was geen antwoord op >:( Nou JA, het is goed nu en het was garantie en ik ben tevreden.
Kom de volgende keer even bij mij in de straat voor uitlijning. Bandenservice Diemen. Het moet even klikken maar ze zijn top. Ordas, de Citroen garage aan de overkant, laat het daar ook doen. Meteen een goede gelegenheid om te buurten als ik er ben. ;)

cornelis-b

Citaat van: razorx op 07-02-2015 20:48:45
Citaat van: cornelis-b op 04-02-2015 22:11:14
Vandaag terug geweest naar Nordicar omdat ik vond dat de wagen iets naar rechts trok en omdat het stuur niet helemaal recht stond, monteur rijden en was het met mij eens. Auto voor de tweede keer uitgelijnd, wat zijn ze lang bezig geweest. Wat blijkt vorige keer met het vervangen van de silentblocks hebben ze de achteras uitgelijnd op de voorwielen en geen volledige vierpunts uitlijning :eusa_wall:

Vandaag hebben ze ruim een uur aan de uitlijning gewerkt maar ik moet zeggen dat het nu wel perfect is, ook bij 130 gaat de auto in een super rechte lijn met het stuur "los" en ook bij remmen geen enkele vorm van trekken naar links of rechts en ook het stuur staat nu recht.

Ik heb nog gevraagd waarom dit niet de eerste keer in een keer goed gedaan is maar helaas daar was geen antwoord op >:( Nou JA, het is goed nu en het was garantie en ik ben tevreden.
Kom de volgende keer even bij mij in de straat voor uitlijning. Bandenservice Diemen. Het moet even klikken maar ze zijn top. Ordas, de Citroen garage aan de overkant, laat het daar ook doen. Meteen een goede gelegenheid om te buurten als ik er ben. ;)

Ga ik doen Yits, buurten is ook al weer veel te lang geleden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Een tijdje terug had ik bij Jeroen ( classicT5 ) een setje subframe inserts gekocht maar door het weer deze nog steeds niet gemonteerd. Maar vandaag met een doos gebak richting Uitgeest en met dank aan Kylian zitten ze er nu in. Het is een simpel klusje en zeker bij Kylian op het werk, even op de brug en met een klein "likkie" groene zeep was het was zo gepiept. Omdat de wagen toch op de brug stond gelijk even de rechter mistlamp vervangen, van degene die er inzat was de fitting afgebroken en de reflector verweerd, dus ook die doet het weer.

Op de heen en terugweg expres even een ritje door de polder gereden en er is wel degelijk verschil tussen zonder en met de inserts :eusa_dance: :eusa_dance:

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 21-02-2015 14:15:42
Dag en nacht verschil die inserts  :eusa_dance:

Zeker weten is echt een behoorlijk verschil.

Zeg maar Henk tegen mij

BBS

Een aardig stuk meer herrie in de wagen maar wel meer "gevoel" van het onderstel.....
Volvoloos....

cornelis-b

Meer herrie BJ ?? Nee hoor.

Zeg maar Henk tegen mij

twotone

Binnenkort maar weer eens afspreken Henk ;D Misschien moet de mijne er ook wel aan geloven.. Zou me niets verbazen eigenlijk.. :P
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

BBS

Citaat van: cornelis-b op 21-02-2015 14:56:04
Meer herrie BJ ?? Nee hoor.
Ik vind dat er meer herrie is in de wagen Henk, er komt meer motorherrie naar binnen...
Weet daarom ook nog niet of ik ze wel/niet* laat zitten in oktober als de wagen weer naar Dirk gaat

Nou heb ik in de laatste plaats ook "last" van een homokineet die een poosje drooggelopen heeft....
Volvoloos....

cornelis-b

Ik merk echt niets van meer lawaai / herrie BJ, misschien dat de uitlaat het overstemd ??

Zeg maar Henk tegen mij

BBS

Nee Henk, de knalpot maakt niet meer dan normaal geluid. Het is echt na het plaatsen van de subframe inserts dat de wagen meer "dreunt".
Het is dat de verbeterde wegligging zoveel goed maakt....
Volvoloos....

Vulk

Veel hangt volgens mij af van de staat van de rubbers.
Ik zou die eerst eens vervangen alvorens er die plastieken dingen in te duwen.

Nieuwe rubbers: betere wegligging EN meer comfort!

cornelis-b

Citaat van: BBS op 21-02-2015 15:11:35
Nee Henk, de knalpot maakt niet meer dan normaal geluid. Het is echt na het plaatsen van de subframe inserts dat de wagen meer "dreunt".
Het is dat de verbeterde wegligging zoveel goed maakt....

Ik denk dat je dan toch een stukje in mijn blog hent gemist BJ ;D

Klik en geluid aan

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Volgens mij hoor ik jou brommen. ;)

cornelis-b

Citaat van: razorx op 21-02-2015 19:12:05
Volgens mij hoor ik jou brommen. ;)

Juist hahahahahaha

Zeg maar Henk tegen mij

V70 400K+

Hmm, geluid is niet veel anders dan bij mij... :-[

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone