855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Vandaag heb ik "Blackie" voorzien van een set gerestaureerde daklijsten. Ik had de lijsten als opknappers gekregen van Jeroen (dielie850) op de VKB en na flink wat schuur en spuitwerk zijn de lijsten er vandaag opgegaan. Ik heb de dakrail ook nog maar voorlopig blijf ik even zonder rond rijden, ik vind het zo ook helemaal niet onaardig staan.

Verder ook de spiegels vervangen voor een set nette 019 spiegels zonder mottige vlekken, ook deze kwamen bij Jeroen vandaan. Jeroen het krasje op de rechter spiegel is na een polijst beurtje volledig verdwenen :eusa_dance:
Een spiegel wilde niet in hoogte verstellen en er was een tandradasje, mooi woord afgebroken, deze vervangen met een asje uit een andere spiegel en het werkt weer zoals het hoort.

En nog een boom op het dak

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

cornelis-b

Citaat van: KIM op 17-10-2014 17:55:47
En een kras  :P

Als dat vliegtuig iets lager had gevlogen stond hij er ook nog op ;D ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

dielie850

Dat heb je erg mooi gedaan Henk :eusa_clap:
Oke gelukkig heb  je de spiegelkap weer netjes gekregen ;)
Graag gedaan en als je nog wat nodig hebt hoor ik het wel :D

cornelis-b

Vandaag "Blackie" even uitgelaten en een ritje België gedaan, eenmaal in Turnhout wat inkopen gedaan bij de Carrefour en daar ook getankt voor 1.42,5  :eusa_dance: Daarna nog even heerlijk door het Belgische land getoerd en het weer was super te noemen. Eenmaal weer in het dorp de tank weer volgegooid en het verbruik was 1 op 10.8 dus ik ben tevreden. Onderweg nog even een S80 T6 en een Alfa Romeo de achterkant laten zien en verder een super dag gehad. De auto rijdt prima na de distributie wissel :eusa_clap:   

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 18-10-2014 23:42:02
Vandaag "Blackie" even uitgelaten en een ritje België gedaan, eenmaal in Turnhout wat inkopen gedaan bij de Carrefour en daar ook getankt voor 1.42,5  :eusa_dance: Daarna nog even heerlijk door het Belgische land getoerd en het weer was super te noemen. Eenmaal weer in het dorp de tank weer volgegooid en het verbruik was 1 op 10.8 dus ik ben tevreden. Onderweg nog even een S80 T6 en een Alfa Romeo de achterkant laten zien en verder een super dag gehad. De auto rijdt prima na de distributie wissel :eusa_clap:   
Pestkop  :evil:

razorx

Wat wordt die wagen chique!
Aardige horror distributieriem, die oude.

cornelis-b

Vandaag ook maar even de Parrot ingebouwd, ik heb hem niet via de radio geschakeld maar via een eigen speaker, een Peiker mobilofoon speaker. Ik heb de kabelboom van de Parrot wat aangepast met een "mannetje" en "vrouwtje" connector waar hij de 12 volt voeding van krijgt en deze zit gewoon tussen de radio geschakeld, heb dus niets moeten knippen in de bestaande bedrading. De blauwebox en alle bekabeling zijn netjes weggewerkt achter de schopplaten en met kabelbinders vastgezet aan de bestaande kabelbomen dus geen gerammel van losse zooi. De microfoon en bedieningsunit zijn bevestigd met 3M dubbelzijdige tape dus geen gaten geboord, de Peiker speaker heb ik onder de schopplaat gemonteerd op een bestaande torx dus ook geen extra gaten gemaakt.

Het werkt als een speer en geen boetes voor niet handenvrij bellen, heb deze set in de auto:

En deze speaker

Zeg maar Henk tegen mij

marrrcel

Werkt inderdaad perfect zo'n Parrot CK3100. Het kost een fractie van een boete voor handheld bellen.

grijzev70tdi

Waarom niet via de speakers van de radio? Werkt veel fijner vind ik.

waar heb je het microfoontje opgehangen?   
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Ik heb hem bewust niet via de radio gedaan omdat ik een tijd terug een heel telefoongesprek kon volgen van een bestuurder die ook de radio speakers in gebruik had, je hoorde heel duidelijk het gesprek buiten de auto. Ook vind ik het geluid van de Peiker speaker erg duidelijk klinken. Het microfoonhoudertje / microfoontje heb ik met dubbelzijdige tape aan de stuurkolom gemonteerd dus zit recht voor me, snoertje verdwijnt onzichtbaar onder het dashboard.

Zeg maar Henk tegen mij

grijzev70tdi

Je kunt het volume ook zachter zetten ;D

Heb een hekel aan extra spul in en op het dashboard, daarom is het nokia systeem erg fijn, ding druk je in het dashboard kastje of achter het dash en ziet er niks van en toch telefoon in de auto.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Citaat van: grijzev70tdi op 21-10-2014 12:49:16

Heb een hekel aan extra spul in en op het dashboard, daarom is het nokia systeem erg fijn, ding druk je in het dashboard kastje of achter het dash en ziet er niks van en toch telefoon in de auto.

Zal er als het droog is wel een paar foto's van maken er is bijna niets zichtbaar

Zeg maar Henk tegen mij

leons850

Citaat van: cornelis-b op 21-10-2014 12:53:44
Citaat van: grijzev70tdi op 21-10-2014 12:49:16

Zal er als het droog is wel een paar foto's van maken er is bijna niets zichtbaar

Gijs heeft hier inderdaad ook een mooie oplossing voor.
Bij mij zie je helemaal niets mja ik heb geen originele radio in de auto zitten. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein