855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Knap hoor, dat stoppen met roken  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik wens iedereen daarmee zeer veel succes en hoop dat het lukt voor iedereen !

knoertS70

Is niet zo moeilijk hoor Dirk. Ik heb dat al zoooo vaak gedaan.  ;D
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

TIMON

85011940

marc-850

Maar hoe lang moet je die Champix blijven gebruiken dan?
Ik heb zelf 35 jaar lang een pakje shag per dag gerookt  :eusa_shifty:. Ben er nu 9 maanden geleden mee gestopt, zonder een enkel hulpmiddel. Gaat makkelijker dan ik had gedacht.
Maar ik ben van mening dat stoppen met roken in je hoofd zit. Je moet het zelf willen en er volledig achterstaan.

Overigens zal ik niet roepen dat ik nooit meer ga roken. Het gevaar zit hem in het moment dat je denkt dat je het aankunt om bijvoorbeeld op een feestje een sigaretje te roken...

cornelis-b

Marc de bijsluiter zegt hier over:

Hoe lang?
Meestal schrijft de arts dit middel voor 12 weken voor. Indien u na 12 weken succesvol bent gestopt met roken, kan de arts u adviseren om nogmaals 12 weken door te slikken. U voorkomt hiermee dat u alsnog weer gaat roken.

We hebben al eerder een stop poging gedaan met hulp van een electro peuk en dat hebben we 4 maanden vol gehouden. Met Champix willen we er definitief vanaf.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marc-850

Zal inderdaad ook schelen als je er allebei mee stopt. Dan kun je je aan elkaar optrekken. Mijn vrouw was gelijk met mij gestopt, maar heeft het slechts twee weken volgehouden.

Maar jullie beiden alvast heel succes gewenst met het stoppen.
En jij nog succes met de rest van je behandeling.
(Bestraling kan ik over meepraten, chemo niet, wat overigens geen reden was om te stoppen.)

cornelis-b

Citaat van: marc-850 op 27-06-2015 11:06:11
Zal inderdaad ook schelen als je er allebei mee stopt. Dan kun je je aan elkaar optrekken. Mijn vrouw was gelijk met mij gestopt, maar heeft het slechts twee weken volgehouden.

Maar jullie beiden alvast heel succes gewenst met het stoppen.
En jij nog succes met de rest van je behandeling.
(Bestraling kan ik over meepraten, chemo niet, wat overigens geen reden was om te stoppen.)

Het stoppen met roken zal best even moeilijk worden maar ook moeilijke tijden zijn om te overwinnen ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Het stoppen is niet moeilijk, het niet opnieuw beginnen is het zwaarste.  ;)

V70R-obert

Zelf heb ik zo'n 15 jaar gerookt en ben ik voor 2 jaar geleden gestopt. Stoppen is heel simpel als je het simpel maakt; je zet een knop om, roken 'uit'. De mannen en vrouwen die ik ken die eerst afbouwen, champix gebruiken en zich beroepen op andere lapmiddelen, roken allemaal nog. Wat mij hielp was iets gaan doen waar roken niet bij past. Ik rookte maar een pakje sigaretten in de week, maar als het pakje op was wel meteen naar de Shell, en dus een roker. Ik merkte het tijdens het hardlopen dat ik minder lucht had, of me geneerde dat ik een sigaret pakte in een omgeving waar niemand die behoefte had. Het gevoel dat je nooit mee op je broek klopt om te voelen of er een aansteker mee is, je sigaretten telt om te kijken of je genoeg hebt, is onbetaalbaar. Een vriend van me stuurde me dagelijks een berichtje: 'wie is de baas?', dit hielp ook heel goed. Je laat je toch niet op je nek zitten door een strookje papier en een stukje plant zeg, kom nou toch even..

cornelis-b

Citaat van: V70R-obert op 27-06-2015 12:25:49
Zelf heb ik zo'n 15 jaar gerookt en ben ik voor 2 jaar geleden gestopt. Stoppen is heel simpel als je het simpel maakt; je zet een knop om, roken 'uit'. De mannen en vrouwen die ik ken die eerst afbouwen, champix gebruiken en zich beroepen op andere lapmiddelen, roken allemaal nog. Wat mij hielp was iets gaan doen waar roken niet bij past. Ik rookte maar een pakje sigaretten in de week, maar als het pakje op was wel meteen naar de Shell, en dus een roker. Ik merkte het tijdens het hardlopen dat ik minder lucht had, of me geneerde dat ik een sigaret pakte in een omgeving waar niemand die behoefte had. Het gevoel dat je nooit mee op je broek klopt om te voelen of er een aansteker mee is, je sigaretten telt om te kijken of je genoeg hebt, is onbetaalbaar. Een vriend van me stuurde me dagelijks een berichtje: 'wie is de baas?', dit hielp ook heel goed. Je laat je toch niet op je nek zitten door een strookje papier en een stukje plant zeg, kom nou toch even..

Ik moet afbouwen Robert en een pakje sigaretten in de week of een pakje zware shag in de twee dagen is ook een groot verschil, maar we gaan er voor en gaan het gewoon doen en dan maar met hulp van een middeltje.

Zeg maar Henk tegen mij

V70R-obert

In ieder geval; 'die wat laat moet iets vinden' Zoek een substituut voor het roken, iets nieuws waarmee je iets vertrouwds aflost, iets waarbij roken niet past. Ga zwemmen, vogels of vliegtuigen spotten, zingen, lid worden van een vereniging op gebied van duiven, toneel, vissen, koop een metaaldetector of zet een theemuts op. Dat laatste helpt niets maar staat wel grappig. Bij stoppen met roken hoort verandering. Verander je niets aan je eigen infrastructuur, dan blijf je roken.

cornelis-b

Citaat van: V70R-obert op 27-06-2015 13:20:22
In ieder geval; 'die wat laat moet iets vinden' Zoek een substituut voor het roken, iets nieuws waarmee je iets vertrouwds aflost, iets waarbij roken niet past. Ga zwemmen, vogels of vliegtuigen spotten, zingen, lid worden van een vereniging op gebied van duiven, toneel, vissen, koop een metaaldetector of zet een theemuts op. Dat laatste helpt niets maar staat wel grappig. Bij stoppen met roken hoort verandering. Verander je niets aan je eigen infrastructuur, dan blijf je roken.

Klopt helemaal wat je zegt maar als ik een theemuts op ga zetten dan nodig ik jou uit om foto's te komen maken ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

gero

Citaat van: razorx op 26-06-2015 22:57:43
Henk,

Je ervaring heeft me aangegrepen en gechoqueerd. Door je dagelijkse realiteit, waar je door heen moet wordt ik langzaam maar zeker wakker. Dank je voor de beschrijving van wat je doormaakt.
Ik stop met roken. Maandag naar de huisarts over wat advies en de methode.

Nogmaals mijn dank. Mijn lampje gaat aan of zo.

Ik ben zelf al 35 jaar mee gestopt met roken ( in mijn diensttijd afgeleerd ) was het toch ergens goed voor.
Totaal geen behoefte meer aan , zelf niet als ik met oudjaar tijdens het vuurwerk afsteken een sigaar opsteekt.
Ik denk Yits , als je weet waarom je ermee stopt dan heb je geen middeltjes of zo nodig.

Succes ermee

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 27-06-2015 13:30:09
Klopt helemaal wat je zegt maar als ik een theemuts op ga zetten dan nodig ik jou uit om foto's te komen maken ;D ;D
Wat had je op je kop dan toen ik laatst bij jullie was?  :o  ;D

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 27-06-2015 14:18:08
Citaat van: cornelis-b op 27-06-2015 13:30:09
Wat had je op je kop dan toen ik laatst bij jullie was?  :o  ;D

IJsmuts Walter, als er zo'n ijskonijn als jij binnenkomt wordt het hier echt koud ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij