855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Zo staat-ie mooi!  8)

cornelis-b

Ik ben er zo ook erg tevreden over en laat het lekker zo ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Silverarrow

Mooi werk, prima hoogte zo! Nu wel opletten als je over een drempel moet ;).

cornelis-b

Citaat van: Silverarrow op 29-10-2015 23:18:24
Mooi werk, prima hoogte zo! Nu wel opletten als je over een drempel moet ;).

Drempels zijn het probleem niet maar die klote "druppels" die moet ik voorzichtig nemen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Nu we met de auto voorlopig even klaar zijn is er een volgend project een Esterel 34.

De buren hebben een andere caravan gekocht omdat de Esterel wat problemen heeft, ze wilde hem naar de sloop brengen. Zonde dus want een Esterel is een super handige caravan die je niet eens merkt achter de auto als hij is ingeklapt. De Esterel hebben wij gekregen en het plan is deze volledig te herstellen. Opzetten is door één man te doen in nog geen vijf minuten tijd ;D ( mits volledig hersteld )

Het probleem is dat er aan de achterkant en op een hoek aan de voorkant vocht is binnengekomen tussen de kitnaden door en dat heeft er voor gezorgd dat een deel van de achterplaat kats verrot is en de balk in de voorhoek idem. Doordat de achterwand niet meer haaks op het aluminium frame staat was ook een van de geleiderollen van de rails langs het dak uit zijn verband, deze hebben we vandaag weer in orde gebracht.

Morgen gaan we over de hele lengte het "behang" van de achterwand verwijderen om te kijken tot waar de houtrot zit, dan is het de bedoeling het rotte deel er uit te zagen en een nieuw stuk plaat aan te brengen. Het zelfde zal gebeuren met de voorhoek, een nieuw stuk plaat en een nieuwe hoekbalk. Het zal geen project worden wat binnen een paar wel\ken klaar is maar voor we in mei richting Frankrijk gaan moet de Esterel klaar zijn.

Ook wat de inrichting betreft zal er nog veel worden aangepast, als radio zendamateur zijn er een aantal wensen: Aluminium plaat van 0.2mm aan de binnenkant van het dak als tegencapaciteit voor de antennes, een 200 Amp/u semi tractie accu als voeding voor de zender, koelkast en chemisch toilet. Verder moet er via een diodebrug de mogelijkheid zijn de accu te laden tijdens het rijden. Nog zat te doen dus ;D ;D

Goed een paar plaatjes van het project Esterel

Zo zet je hem op
https://www.youtube.com/watch?v=FCNSqn_NUa0

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

Jou kennende Henk gaat dit caravannetje weer mooi worden, ook mooi dat jullie hem voor nop over konden nemen.  Wat weegt zo'n dingetje precies? (zonder belading)
Die plaat alu zou ik er zeker in doen, eigenlijk gewoon overal pantserstaal plaatsen en een kooi van faraday maken. ;D

Je wil natuurlijk geen skippyballen als je staat te vonken ;D ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

cornelis-b

Citaat van: portlock op 02-11-2015 17:30:09
Jou kennende Henk gaat dit caravannetje weer mooi worden, ook mooi dat jullie hem voor nop over konden nemen.  Wat weegt zo'n dingetje precies? (zonder belading)
Die plaat alu zou ik er zeker in doen, eigenlijk gewoon overal pantserstaal plaatsen en een kooi van faraday maken. ;D

We willen natuurlijk geen skippyballen als je staat te vonken ;D ;D

Hij weegt zonder belading net geen 400 kilo en met het geen we mee gaan nemen komt daar hooguit nog 200 kilo bij. De piepers laten we thuis net als de blikken bruine bonen en pakken suiker ;D ;D

Vonken ............... hou op man een keer gehad toen mijn dipool iets te dicht bij een boom hing en het regende :D

Dat was met ons vorige klaphok een SunSleeper met de TDI er voor

Zeg maar Henk tegen mij

850blues

Er ontbreekt nog een forumsticker in die collectie...  :eusa_whistle:

H & A, Succes met dit "klaphok"!
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

knoertS70

Zat de rechter zijkant er niet bij? Zo moet je maar hopen op mooi weer.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

cornelis-b

Citaat van: knoertS70 op 02-11-2015 18:04:12
Zat de rechter zijkant er niet bij? Zo moet je maar hopen op mooi weer.

Je bril ligt zeker nog naast het zwembad John ;D

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Chemisch toilet?

Je kan toch gewoon een Dixxie achterop knopen?  ;D

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 02-11-2015 18:47:27
Chemisch toilet?

Dan zie ik niks meer door het achterraam Walter ;D

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Citaat van: cornelis-b op 29-10-2015 21:44:50
Citaat van: Dirk242 op 29-10-2015 19:53:18
Mooi werk.
Rij je dadelijk met standaard veren en je nivomats i.c.m. deze bussen?
Wat heb je aan de voorzijde voor veren?

Voor heb ik Sachs dempers met Apex veren en achter nivomats met bijbehorende nivomat veren en de verlagingsbussen.
Een goede combinatie en een heel mooi compromis.

Man wat is dit netjes gedaan!

elianmars

Lachen!  :D

Succes met het herstellen.

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 02-11-2015 18:50:29
Citaat van: The Demon op 02-11-2015 18:47:27
Chemisch toilet?

Dan zie ik niks meer door het achterraam Walter ;D
Daarom heb je spiegels aan beide zijdes van de R, mooie auto's die Volvo's.  ;D ;)