855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Denk, dat als de auto goed bevalt (?), je er idd beter een goede, gebruikte (eventueel) gasinstallatie erin kunt hangen.  Er zijn zat bedrijven die dat willen (en kunnen) doen en er zijn ook zat forummers die je kunnen helpen met de 'hardware' in te bouwen.  Neem wel altijd nieuwe gasleidingen onder de auto, nieuwe gasvulslang en nieuwe bekabeling.  De rest is allemaal bijzaak.

BBS

Citaat van: R. Verweij op 29-12-2015 22:30:10
Bij ons op dorp tankt mn zwager nu voor 0,64.9 per liter... Maar de pomphouder profiteert wel van het feit dat hij veel diesel klanten heeft (transport/agri bedrijven) en dat hij de enige is in de regio met LPG.
Bij prijzen momenteel van 65 cent/liter ga ik echt ff verder kijken. Dat zijn bruto prijzen die je aan de snelweg ook betaald...
Volvoloos....

PimR

Citaat van: R. Verweij op 29-12-2015 22:21:36
Toch is qua brandstof dieselen momenteel voordeliger...  Voorbeeld... Bij een verbruik van 1:8 bij LPG= 12,5 liter x 0,65= 8.12 euro...  Bij verbruik diesel 1:18= 5,5 liter per 100 km= 5,6 euro..  Scheelt momenteel ruim 2,5 euro per 100 km= 25 euro per 1000 km= 500 euro bij 20.000 km per jaar...  Of reken ik verkeerd? :eusa_doh:

De mbr is toch nog iets duurder bij een diesel hè

En ik tank nooit langs de snelweg, altijd even de snelweg af. Prijzen liggen nu rond de 0.55ct voor een liter lpg

Spin!

Citaat van: R. Verweij op 29-12-2015 22:27:33
Ik heb het bijgehouden wat mn D5 doet... Gemiddeld 1:18,3... Maar laatste tijd veel ''dorp rijden'' dan 1:16,2.

Mijn ervaring is dat die D5-jes heel goed presteren op de buitenwegen (1:20). Wanneer je binnenwegen met drempels, rotondes of andere vertragende objecten op je weg tegenkomt dat het verbruik omhoog schiet. Ik haalde net de 1000km op 1 tank (D5 automaat).

www.vm-parts.nl

joeryvaneck

Citaat van: remeeus op 29-12-2015 22:33:54
Citaat van: R. Verweij op 29-12-2015 22:21:36
Toch is qua brandstof dieselen momenteel voordeliger...  Voorbeeld... Bij een verbruik van 1:8 bij LPG= 12,5 liter x 0,65= 8.12 euro...  Bij verbruik diesel 1:18= 5,5 liter per 100 km= 5,6 euro..  Scheelt momenteel ruim 2,5 euro per 100 km= 25 euro per 1000 km= 500 euro bij 20.000 km per jaar...  Of reken ik verkeerd? :eusa_doh:

De mbr is toch nog iets duurder bij een diesel hè

En ik tank nooit langs de snelweg, altijd even de snelweg af. Prijzen liggen nu rond de 0.55ct voor een liter lpg

Scheelt circa 25 a 30 per maand. Bye bye voordeel

R. Verweij

Ik heb het ook over puur de brandstofkosten. Niet over mrb, of kosten van inruilen oid. Puur brandstof, gebaseerd op prijzen die ze bij ons op dorp rekenen, omdat ik daar persoonlijk vanuit moet rekenen. En niet op wat ze in Drenthe of Groningen rekenen voor een liter. We weten allemaal dat de prijzen landelijk nogal flink kunnen verschillen. Dus bye bye voordeel is wat kort door de bocht.  :eusa_whistle:

PimR

Zo kun je geen berekening maken, je neemt zeg 20.000 km en berekend de kosten over een heel jaar dus incl de mbr

joeryvaneck

Citaat van: R. Verweij op 29-12-2015 22:48:17
Ik heb het ook over puur de brandstofkosten. Niet over mrb, of kosten van inruilen oid. Puur brandstof, gebaseerd op prijzen die ze bij ons op dorp rekenen, omdat ik daar persoonlijk vanuit moet rekenen. En niet op wat ze in Drenthe of Groningen rekenen voor een liter. We weten allemaal dat de prijzen landelijk nogal flink kunnen verschillen. Dus bye bye voordeel is wat kort door de bocht.  :eusa_whistle:

Was ook niet vervelend bedoeld hoor! Maar inderdaad. De mrb moet je mijnsinziens meenemen in je berekening. Want als je dan puur op brandstofkosten gaat rekenen krijg je een niet heel correct beeld. Is daarbij ook niet de kosten voor apk voor een diesel hoger?

R. Verweij

Citaat van: remeeus op 29-12-2015 22:51:15
Zo kun je geen berekening maken, je neemt zeg 20.000 km en berekend de kosten over een heel jaar dus incl de mbr
dus ook iedere druppel benzine die je verbruikt bij koude/ warme start? Dat word puzzelen...

classicT5

En wat wil Henk nou?

R. Verweij

Spin!

Je kan zoiets heel makkelijk in een excel file stoppen, hoef je alleen maar een schatting van je jaarlijkse kilometers in te vullen en dan zie je wat voordeliger is. In de regel heb je aan een dieselblok wat minder onderhoud, maar hee...alles kan stuk ;D

www.vm-parts.nl

R. Verweij

Citaat van: Spin! op 29-12-2015 23:00:09
Je kan zoiets heel makkelijk in een excel file stoppen, hoef je alleen maar een schatting van je jaarlijkse kilometers in te vullen en dan zie je wat voordeliger is. In de regel heb je aan een dieselblok wat minder onderhoud, maar hee...alles kan stuk ;D
sow dit word wel een heel leuke discussie :))

marrrcel

Tenzij je aan iets anders toe bent lijkt het mij zonde als je deze fraaie R inruilt op een diesel. Zonde van de €€'s en liefde die je hebt geïnvesteerd. Zou je niet juist gaan genieten van het resultaat van jouw werk en uitkijken voor een gebruikte installatie óf sparen voor een nieuwe. Zeg nou zelf; een zwarte R... Mooier worden ze niet  ;). Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen, maar in mijn ogen heeft een (T-5)R meer cult-status dan een TDI of D5 en dat is ook wat waard.

LPG schommelt het laatste jaar bij mij in de regio zo ongeveer tussen de €0,50 en €0,60 als ik me niet vergis.

joeryvaneck

Citaat van: R. Verweij op 29-12-2015 22:55:32
Citaat van: remeeus op 29-12-2015 22:51:15
dus ook iedere druppel benzine die je verbruikt bij koude/ warme start? Dat word puzzelen...

Als je je gelijk wil halen zeg ik ja 😉