855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

PimR

Klopt joery maar dit is helaas geen lpi tank dus zonder pomp. Ik krijg voor dat geld er wel een 70L tank bij met pomp maar dan zit je met een tank in de kofferruimte en dat is bij een estate niet echt handig, als er een tank met pomp beschikbaar is mag ik die ook pakken maar die ligt er op het moment niet.

kulk

Zal zo effe een staatslotje voor je gaan halen Henk, delen we de buit  ;D

Zonder dollen, jammer van je R maar er zijn belangrijkere dingen in het leven, dat weet jij als geen ander
natuurlijk. Leuke apparaten onze roffels, maar je hebt er af en toe gewoon wat knaken voor nodig, simpel zat.

Je hebt zat geinvesteerd in je R, zonde, maar ja als je alles van tevoren zou weten wordt het leven ook zo saai.
Wellicht komen er weer betere tijden koop je weer een andere, heb je wat te doen ook want deze was bijna klaar  ;D

Ook al rij je straks in een simpel dieseltje weet ik zeker dat je nog steeds veel plezier zult beleven aan
'klooien' aan je auto, bumpers en controllers solderen.

BBS

Raar idee misschien, maar is schorsen en stallen niet een optie?

Als ik het een poosje niet kan betalen schors ik hem en schuif ik hem de garage in. De Harley Trapson staat wel in de schuur ;)

Edit:
Bij verkoop krijg je er centen voor. Maar als je niks anders geschikts kan vinden is de kans groot dat een knap deel van de opbrengsten met de knollen de pot in gaan. Dan heb je niks meer....
Volvoloos....

Boeijke

Wie doet er mee?

1. T5-Klaas EUR 10,-
2. Henry Classic V70 10,-
3. T5-4life (Hugo) 10,-
4. Joeryvaneck 10,-
5. RoelNL 10,-
6. Marrrcel €10,-
7. glenfiddich1983
8. Boeijke 10,-

Iedereen mag er het zijne van denken en meedoen of niet.
Ik vind de situatie waardoor dit ontstaan is EN dat Henk ook altijd klaar gestaan heeft voor andere forummers ( denk aan poetsen, ABS modules en bumper reparaties) ook meetellen. Zeker voor mij. Dus ik doe mee.

MarcoV

We zijn hier ook om elkaar te helpen in nood!

1. T5-Klaas EUR 10,-
3. T5-4life (Hugo) 10,-
4. Joeryvaneck 10,-
5. RoelNL 10,-
6. Marrrcel €10,-
7. glenfiddich1983
8. Boeijke 10,-
9. MarcoV. 10,-

Ps, mijn radiateur is kapot  :eusa_whistle:   ;D

knoertS70

Wat willen Henk en Anton? Heeft iemand zich dat al eens af gevraagd? Wij hebben een redelijk contact met elkaar, maar ik denk dat de beslissing al genomen is. Maar, als het op het laatste tientje aankomt, doen Gerda en ik mee.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Spin!

Citaat van: Boeijke op 30-12-2015 15:38:01

Wie doet er mee?

1. T5-Klaas EUR 10,-
3. T5-4life (Hugo) 10,-
4. Joeryvaneck 10,-
5. RoelNL 10,-
6. Marrrcel €10,-
7. glenfiddich1983 (blanco cheque?)
8. Boeijke 10,-
9. Spin 10,-

Iedereen mag er het zijne van denken en meedoen of niet.
Ik vind de situatie waardoor dit ontstaan is EN dat Henk ook altijd klaar gestaan heeft voor andere forummers ( denk aan poetsen, ABS modules en bumper reparaties) ook meetellen. Zeker voor mij. Dus ik doe mee.

Goed punt Willem

www.vm-parts.nl

knoertS70

Onze Corsa heeft een reset nodig. Dat kost 45 euro. Wie helpt ons?

Dit is uiteraard een geintje.

Henk, waarom reageer jij zelf niet?

Martijn_B

Ik vind het prachtig om te lezen dat wij hier op het forum op deze manier voor elkaar klaar staan en forummers willen helpen hun hobby te behouden en onderdeel te blijven van deze community. Als wij hier hét verschil kunnen maken, doe ik ook graag mee. Wat wel belangrijk is om te overwegen is wat KnoertS70 zegt, de heren moeten dit samen ook willen om zo met de Volvo op de been te blijven én het moet bijdragen aan een duurzame oplossing. Misschien is de persoonlijke situatie niet zo "simpel" als deze lijkt en speelt er meer, dat zou zo maar kunnen aangezien je niet kan verwachten dat iemand zijn gehele leven op een Volvo forum post en deelt met de rest van de wereld. Lijkt mij verstandig dat iemand die dicht bij de mannen staat eens afstemt, of anders de Anton of Henk hier zelf een berichtje plaatst. Daarbij is enige vorm van verantwoording natuurlijk helemaal niet nodig, maar een Go/No-go voor verdere inzamelactie is denk ik goed.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

knoertS70

Citaat van: Martijn_B op 30-12-2015 16:57:23
Ik vind het prachtig om te lezen dat wij hier op het forum op deze manier voor elkaar klaar staan en forummers willen helpen hun hobby te behouden en onderdeel te blijven van deze community. Als wij hier hét verschil kunnen maken, doe ik ook graag mee. Wat wel belangrijk is om te overwegen is wat KnoertS70 zegt, de heren moeten dit samen ook willen om zo met de Volvo op de been te blijven én het moet bijdragen aan een duurzame oplossing. Misschien is de persoonlijke situatie niet zo "simpel" als deze lijkt en speelt er meer, dat zou zo maar kunnen aangezien je niet kan verwachten dat iemand zijn gehele leven op een Volvo forum post en deelt met de rest van de wereld. Lijkt mij verstandig dat iemand die dicht bij de mannen staat eens afstemt, of anders de Anton of Henk hier zelf een berichtje plaatst. Daarbij is enige vorm van verantwoording natuurlijk helemaal niet nodig, maar een Go/No-go voor verdere inzamelactie is denk ik goed.

Ik ben in contact met Henk as we speak.

joeryvaneck

Citaat van: Martijn_B op 30-12-2015 16:57:23

Helemaal mee eens.

cornelis-b

Ik ben eigenlijk een beetje stil van al deze reacties maar een uitleg van mijn kant probeer ik hier toch neer te zetten.

Er waren begin dit jaar al plannen om gas in de auto te laten inbouwen en ik had zelfs al offertes aangevraagd bij een paar bedrijven en we verzamelde elke munt die we konden wegleggen. Maar toen ik werd getroffen door die klote ziekte en is het gespaarde geld als sneeuw voor de zon verdwenen, de meeste dingen werden vergoed door de zorgverzekering maar het eigen risico en de eerste 150 euro van de vervoerskosten moesten we zelf betalen, parkeerkosten worden ook niet vergoed en als je vijf weken vijf dagen in de week naar het AvL moet lopen die kosten snel op. Ook de eerste kosten van vervoer naar Alkmaar en Zaandam in het onderzoekstraject werden niet vergoed. Hierdoor werd het voor een gasinstallatie gereserveerde geld snel minder.

Dat we de 855R te koop hebben gezet is puur omdat we momenteel geen geld hebben voor een gasinstallatie en daardoor het rijden op benzine te duur wordt / is zeker omdat we ook twee keer per maand naar mijn moeder in Brabant moeten. Hij staat zeker niet te koop omdat we er vanaf willen, er is genoeg in geïnvesteerd en eigenlijk alles wat er gedaan moest worden is ook gedaan. Eigenlijk willen we hem niet verkopen maar een "kat in het nauw maakt rare sprongen"

Schorsen van de auto heb ik ook nog even aan gedacht maar dat is eigenlijk geen optie omdat ik dan een oud klein hok moet aanschaffen, wat natuurlijk ook weer geld kost. Zonder auto in deze buurt is eigenlijk niet te doen.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen als ik de laatste pagina's van mijn blog doorlees, beetje kippevel gevoel zeg maar. Wat kost een gebruikte installatie, ik kan er zelf rond de 250 euro voor vrij maken maar het moet er ook in en het moet gekeurd worden.

Natuurlijk ben ik heel blij met de hulp die er wordt aangeboden maar voel me er ook wel een beetje bezwaard door.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Redolpho

Ik zeg houden.

Ik draag mijn steentje ook wel bij zodat jullie deze prachtige wagen kunnen blijven rijden.

Kom maar op met dat rekening nummer!!!!

joeryvaneck

Pim had een gebruikte lpi installatie gevonden voor 100 euro. Incl 70 liter tank. Geen ringtank(kan eventueel later aangepast worden lijkt me) hier moeten alleen nog andere injectoren bij en daarnaast wil hij hem ook inbouwen geloof ik. Ik heb al aangeboden om hem te helpen. Met een beetje crowdfunden en een kleine eigen bijdragen denk ik dat we er snel zijn als je er graag in wil blijven rijden.

knoertS70

Dan wil ik het laatste tientje wel doneren. Tevens wil ik als tussen persoon mijn rekening wel ter beschikking stellen. Dit houdt in dat ik, als de gasinstallatie niet doorgaat, alle tientjes weer terug stort.