855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Netjes heren en complimenten Pim  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Is idd een erg nette plek om een LPi computer neer te hangen (sla ik even op).  Baco is leuk  ;D ;D ;D

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2016 17:30:58
Dat zijn cijfers, niet enkel die van mij.

Maar besparen op autokosten, wanneer het even niet goed gaat financieel is al jaar en dag aan de orde.
Waarom hebben universele garages klanten? En wat als de dealer net zo duur zou zijn?!

Hoeveel mensen op het forum zoeken een "goede" inbouwer voor lpg, zonder enige vorm van inbouwkosten te vergelijken?!
Vaak is die 150km brandstof ernaartoe al genoeg om een andere inbouwer te kiezen.

Tja, gezond verstand, zou ik zeggen.

Tja, ik heb niet gekeken naar de kosten voor inbouw. Sterker nog ik heb Marco -D©©©L- gevraagd
om een LPG installatie advies te geven en een LPG-inbouwer die netjes werkt.

Ik had geen trek om mijn motorcompartiment om te laten toveren in een dradenbrei.

arjen850

Petje af Pim, ziet er keurig uit

cornelis-b

Ik kan me voorstellen dat er personen zijn die zeggen bouw maar in en als het werkt dan ben ik tevreden. Ik kan mij herinneren dat er ooit iemand op de Noord Hollandse Polder meeting was waar het onder de kap een "spinnenweb" was.

Dit werd toen met verbazing bekeken.

Functionaliteit is prima maar het is wel de bedoeling dat het over een aantal jaar nog net zo functioneert als net na de inbouw en met allemaal "zwevende draden" heb ik daar toch mijn twijfels over. Pim ging echt heel ver in het inpakken en wegwerken maar ik ben er blij mee dat hij zo precies was.

Vandaag nog even met Blackie op pad geweest en ik merk echt geen verschil tussen benzine of gas. Ik ben erg benieuwd wat het verbruik is op gas maar dat zullen we zien na een keer of 3 tanken dan heb je een realistisch beeld.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

Complimenten voor de inbouw! En Henk veel tankplezier!
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

NinaPaul

Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar er is een verschil in gewoon inbouwen en knoeiwerk.
(Voor knoeiwerk hoef je niet te betalen)

Op de foto lijkt er ook met audio "geknoeid" te zijn, versterker kabels enzo.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2016 18:26:10
Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar er is een verschil in gewoon inbouwen en knoeiwerk.

De draden van de audio laat ik buiten beschouwing maar de gas installatie functioneerde wel, is het dan knoeien of toch functioneel inbouwen ;D ;D

Mooi is een geheel ander verhaal.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Citaat van: remeeus op 26-01-2016 17:27:59
Ach als je lang genoeg gewoon jezelf blijft word je vanzelf bijzonder
Dat is een heel goede!

NinaPaul

Citaat van: cornelis-b op 26-01-2016 18:30:22
Citaat van: NinaPaul op 26-01-2016 18:26:10

De draden van de audio laat ik buiten beschouwing maar de gas installatie functioneerde wel, is het dan knoeien of toch functioneel inbouwen ;D ;D

Mooi is een geheel ander verhaal.

Knoeiwerk, slangen liggen niet vast, etc. Dit lijkt mij zo geen erkend inbouwstation verlaten te hebben, eerder zelf "prutsen/veranderen" aan de installatie.
Zo wel, geld terugvragen of het goed in laten bouwen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Ziet er erg netjes uit mannen!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Nu lekker genieten van dat zwarte ding!

Silverarrow

Mooie foto reportage Henk en wat een vakwerk heeft Pim afgeleverd! :eusa_clap:

Nog geen twee tientjes voor een tank :o, dan hakt die 80 euri voor benzine er toch wel hard in  :eusa_shifty: ;D.

razorx

Dit trof ik ooit aan in een ex roffel van Sas:

(OMVL installatie gedaan door een Ringstaartmaki)

Nee dan liever zoals Pim het doet en zoals het hoort. Ook voor de inbouwer werkt net werken zo veel fijner. En het zou me niets verbazen als je met die nette werkwijze ook sneller klaar bent omdat er geen of minder fouten gemaakt worden.

henry classic v70

Citaat van: Silverarrow op 26-01-2016 20:01:17
Mooie foto reportage Henk en wat een vakwerk heeft Pim afgeleverd! :eusa_clap:

Nog geen twee tientjes voor een tank :o, dan hakt die 80 euri voor benzine er toch wel hard in  :eusa_shifty: ;D.

...even nuanceren :) dit is 30 ltr daar zou met een gem van 1:8 > 240 km mee kunnen worden gereden (maar dan altijd nog een stuk goedkoper dan benzine)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lammert

Zier er superstrak uit Henk, veel plezier dr van!

hilko73

Nette inbouw geworden. Henk en Anton, veel plezier van Blackie aan het gas. dat ie d'r maar lang aan mag blijven hangen ;D

Wat rommel betreft: zoals op het voorbeeld van die maki ziet het er ook uit onder de kap van mijn 855, en dat met een fabrieks Vialle AMS erin...
Gauw wat anders erin zetten, maar dat doe ik dan fijntjes zelf.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)