855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Toch is zo'n EMG onderzoek wel raadzaam Henk.  Ik heb om eigenlijk dezelfde reden, maar andere oorzaak, een paar weken terug ook zo'n onderzoek gehad en viel mij voor de 500% mee allemaal.  De voorlichtingsfolder is erger als het daadwerkelijke onderzoek.

Mike H.

Mooi mooi mooi Henk, ziet er gelikt uit zeg. Ben blij dat je er blij mee bent.

Klote van je Nasleep van de ziekte Bah,

Died850

Zo hele verbetering dat nieuwe tapijtje!

cornelis-b

Dirk zo'n EMG onderzoek is inderdaad een goede zaak maar omdat het overduidelijk een nawerking is van de chemo is me zelfs door de artsen verteld dat er wat de uitslag ook is er eigenlijk niets aan gedaan kan worden. De cellen zijn gewoon vernield en herstel is afwachten. Sommige zenuwcellen zullen op termijn weer nieuwe aanmaken en andere niet. Ach als het zo blijft is er mee te leven, dan lopen we maar wat minder hard ...................... hoewel de buurman verderop heeft een felle hond die wil ik toch niet achter me reet aan hebben ;D ;D

Vandaag iets gedaan wat ik eigenlijk nooit doe, Blackie door de "krasstraat" gedaan. De wagen was echt super smerig van alle zooi op de weg en dan vooral baggerzooi die hier op de polderweggetjes ligt, de boeren zijn druk bezig om de boel te ploegen dus het is een bende op de wegen.

Eerst de wagen in de wasbox gefoamd en afgespoten en daarna door de "krasstraat". Wat een apparaat is dat, je zet de auto op de rails en die verplaatst hem door de 35 meter lange "straat". Eerst hogedruk sproeien, foamen dan met superzachte wasborstels wassen, dan weer spoelen met wat ze noemen osmosewater, dan weer wasborstels, weer spoelen en omdat ik geen wax wilde drogen met enorm veel wind en zelfs toen hij aan het einde van de "straat" was kwam er een mannetje met een degelijke droogdoek die hem nog helemaal na liep.

Eenmaal thuis de machine "uit het vet" gehaald en met veel goede moed begonnen met afplakken en de eerste polijstbeurt van het jaar. Het weer was prima en zelfs warm dus lekker bezig geweest.

Even een paar plaatjes van de 855R

Ook nog even de bumpers behandeld met polytrol en die zien er ook weer super uit. Een best wel grote domper zijn de daklijsten, deze had ik goed ontvet en met plastispray gespoten maar toen ik de maskingtape verwijderde kwam de plastispray ook los. De daklijsten gaan we dus weer op de oude manier doen. Gewoon spuiten met zijdeglans zwart.

Zoals gister al duidelijk werd komt er binnen kort een mattenset mijn kant op, Eric heeft ze vandaag nog even met de stoomreiniger behandeld en ze liggen op de foto nog heerlijk in het zonnetje te drogen. Mijn "oude" matten met VOLVO in de matten gaan naar Pim Remeeus.

De mattenset

Moet wel zeggen dat ik nu best naar de klote ben, krijg af en toe de vraag of ik even een auto wil poetsen maar ik merk dat ik dit nog niet echt goed aankan, komt wel weer eerst maar eens zomer ;D ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Mooie spiegel. Net gepoetst staat dat blackstone helemaal goed op een 850 R.

En die mattenset is ook niet verkeerd!

cornelis-b

Citaat van: EricL op 17-03-2016 21:22:50
Mooie spiegel. Net gepoetst staat dat blackstone helemaal goed op een 850 R.

En die mattenset is ook niet verkeerd!

Ja mooi toch  ;D ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

Keurig allemaal weer Henk, zoals het hoort!
Glimmen als een honde lul in de maneschijn. ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Hans Duiven

Ken je deze nog?  ;D

Blijft een mooie velg, de Comet. Stond ook goed onder deze DOP T-5:
(Hadden ze eigenlijk ook in 18 inch moeten hebben met links en rechts versie)

san

Kun je die bevestigingsdopjes voor de matten ook los krijgen en hoe zitten die dan vast..aan de bekleding? Bij mij zijn ze bij de bestuurderskant alle2 weg,alleen een klein stukje metaal is nog zichtbaar.Ik zag het op 1 van je foto's maar weet niet of het nu op de bekleding vastzit.

cornelis-b

Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2016 16:08:52
Ken je deze nog?  ;D

http://i65.tinypic.com/1igxv7.jpg

http://i68.tinypic.com/t4u0i1.jpg

http://i65.tinypic.com/6p59nm.jpg

Blijft een mooie velg, de Comet. Stond ook goed onder deze DOP T-5:
(Hadden ze eigenlijk ook in 18 inch moeten hebben met links en rechts versie)

http://i65.tinypic.com/scxapd.jpg

Dat kenteken vergeet ik nooit meer Hans "PVV Sympathisant" ;D ;D

@ San: Onder de "vaste vloerbedekking" zit een metalen strip waar de "nokken" op vast zitten, ik dacht dat deze er op gedraaid zitten maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Zeg maar Henk tegen mij

626Ronin

Citaat van: cornelis-b op 17-02-2016 01:42:37
Dat er een mechanische vlotter in zit had ik gelezen in een document van Vialle maar ik kan me bij gas eigenlijk niet voorstellen dat de vulgraad van de tank afhangt van de stand van de auto. Wat ik heb begrepen is dat het ene tankstation meer druk heeft dan het andere, is de druk wat lager dan slaat de pomp eerder af. Zit ik er helemaal naast dan hoor ik dat graag.
om even een oude koe uit de sloot te trekken: het gas is/wordt vloeibaar opgeslagen zowel bij het transport, tankstation en in de auto dat is waar de L "Liquiefied" in LPG voor staat.. Aardgas daarentegen blijft gasvormig en moet dan onder veel hogere druk in veel grotere tanks, omdat je anders een belachelijk korte actieradius hebt.. bij warmte in de auto kan de dampdruk dus zo hoog zijn dat de pomp er geen vloeibaar LPG bij kan persen..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

cornelis-b

Omdat het weer tijd werd voor nieuwe olie had ik gister even een nieuw filter en pakkingring (977751 ) gehaald en de benodigde olie, ik ben deze keer niet voor de Techno 5W40 gegaan maar voor Valvoline 10W40 en ik ben benieuwd hoe deze olie bevalt.

Vanmorgen de Pelapomp er bij gepakt en de olie via de pijlstokbuis er uitgezogen, waarom via de pijlstokbuis? Omdat dit op straat een stuk handiger werkt. Nadat de olie er uit was heb ik er een bak onder gezet om de laatste olie af te laten en het filter te verwijderen. Na het plaatsen van het nieuwe filter en de ring kon ik gaan vullen.

Pelapomp

Nieuw filter

Wat oude meuk

Na het vullen gelijk maar even onder de kap gepoetst, in een grijs verleden was er dat olie op het deksel gekomen door een lekkende vuldopring en daar ergerde ik me toch wel aan dus nu maar gelijk even aangepakt.

Het blok

Ik was net klaar met poetsen toen Ron de pakketbezorger er aan kwam met een pakket en dus maar even er bij op de foto

Wat zou daar inzitten ;D ;D

Eric ( EricL ) vond dat de matten die ik in Blackie had niet R waardig waren en hij had nog een set matten over die eigenlijk ongebruikt lagen en veel beter tot hun recht zouden komen in Blackie, ik ben het helemaal met hem eens :D :D Eric super bedankt voor deze gave set mattenset :eusa_clap: :eusa_clap:

Matten

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Mooie upgrade.

Die pomp is toch wel verrekte handig zie ik nu. En het laatste beetje komt er wel uit met het filter.

hilko73

Als ik het hier (= in Den Haag) waag om de olie op straat te verversen kan ik een boete van 1200 Euro tegemoet zien... :eusa_shifty:
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)