855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

san

Welke kabel(s) ga je gebruiken voor die mast?

razorx

Goed hoe je jezelf af leidt Henk.

Een mooie mast heb je daar!

cornelis-b

Citaat van: san op 11-09-2017 18:12:45
Welke kabel(s) ga je gebruiken voor die mast?

Ik denk dat ik voorlopig nog mijn bestaande kabels blijf gebruiken dit is allemaal RG-213, sinds de koperprijs flink is gestegen is het niet meer leuk om nieuwe kabels te kopen.

We gaan gewoon door Yits ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 11-09-2017 18:08:15
Sterkte morgen Henk.
Had ook een rot weekend zo zonder Saté.  ;)

Ja het was even op een houtje bijten Gerwin ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Citaat van: cornelis-b op 11-09-2017 17:35:51
Wat vervelender is, is dat ik na een nacht van veel hoesten vanmorgen wat bloed opgaf. Ik ben direct om 8:30 gaan bellen met het AvL maar omdat het geronnen bloed en slijm was bleek het niet om een acute bloeding te gaan en waarschijnlijk veroorzaakt door een gescheurd haarvaatje in de luchtpijp door het hoesten. Er werd voorgesteld om zsm een bronchoscopie uit te voeren en deze wordt morgenochtend gedaan om 10 uur en op verzoek met een roesje. Vanmiddag nog wel wat slijm met bloedspoortjes opgehoest maar dat was veel minder dan vanmorgen. De bronchoscopie zal duidelijk moeten maken waar het bloed vandaan komt.

De bronchoscopie heb ik gehad en het was met een roesje prima te doen. Het ophoesten van wat bloed is verklaarbaar, door nog wat irritatie in het bestraalde gebied hoest ik best wel veel en daardoor kunnen er oppervlakkige "wondjes" in de luchtpijp ontstaan wat dus nu is gebeurd. Door de irritatie wordt er meer bescherming / slijm geproduceerd wat ik steeds ophoest, zodra de irritatie minder wordt zal de slijmproductie en het hoesten ook afnemen. Er is wel wat slijm met daarin wat bloedsporen via de bronchoscoop afgezogen wat op kweek wordt gezet. Een hele opluchting weer :eusa_dance:

Op naar de 19de voor weer een longfunctietest.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

...weer een geruststelling  :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Ik ben blij dit te lezen.
Het gemene is dat heen en weer geslingerd worden tussen angst en hoop.

T5-4life

Goed om te lezen Henk!
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

The Demon

Als ik het zo hoor "pers" je tijdens het hoesten, dat moet je proberen te voorkomen.
Ik heb daar ook last van gehad en betrap mijzelf er nog wel eens op, maar juist daardoor krijg je die oppervlakte wondjes in je luchtpijp.

Het zal voornamelijk zijn als je 's morgens opstaat, wat bij mij goed helpt is de neus snuiten (ook niet te hard) zodat je daar vrij door kan ademen.
Daarna een bak koffie en we kunnen weer!  ;D

cornelis-b

Het is inderdaad een geruststelling Henry en het is ook een beetje wat Yits zegt: Je wordt heen en weer geslingerd, angst heb ik in het begin in 2015 wel een beetje gehad maar nu absoluut niet meer. Ik heb nu zo iets van we zien wel waar het schip strand en zoals ik in mijn onderschrift heb staan: Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien.

Is mijn variant op: Je moet roeien met de riemden die je hebt ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Klopt Walter alleen door de bestraling is er kalkvorming op mijn onderste ribben en borstbeen ontstaan dus het hoesten is daardoor wat lastiger omdat mijn borst wat minder kan uitzetten. Door de irritatie is het hoesten bijna de hele dag door.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Citaat van: cornelis-b op 12-09-2017 22:21:58
Het is inderdaad een geruststelling Henry en het is ook een beetje wat Yits zegt: Je wordt heen en weer geslingerd, angst heb ik in het begin in 2015 wel een beetje gehad maar nu absoluut niet meer. Ik heb nu zo iets van we zien wel waar het schip strand en zoals ik in mijn onderschrift heb staan: Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien.

Is mijn variant op: Je moet roeien met de riemden die je hebt ;D ;D
Weet je Henk.
Pff lang verhaal. Ik probeer het kort te houden. Het gaat over de angst voor de dood.

De vader van onze voormalige pleegzoon wilde ons dood. Geen lieverdje die vent. Engnek met foute vriendjes. Serieuze bedreigingen denk je dan. Terecht, onterecht, dat weet je niet. Angstig ben je dan nog wel. Je zit als het ware te wachten tot het gevaar jouw leven binnen dringt. Ik kom wat later in een burn out. Een paradox, ik wilde toen dood om rust te hebben, jij wilde juist leven. Ik dacht dat ik twee jaar overspannen was, ik besef dat dit wel heel veel langer speelt. Op een zeker moment heb je de keuze: Bang zijn of niet, willen doorleven: Ja! Geen angst meer.

Ik ben wat vaak door meerdere mensen bedreigd met mijn leven. Kwam zo ongevraagd op mijn pad. Waar ik naar toe wil is iets beschrijven wat jij al eerder, begreep. Ik verwoord mijn gevoel en ben benieuwd, hoe jij dat ervaart met een andere kwetsbaarheid.

Het gevolg van die doodsbedreiging opgelegd door anderen is dat ik de keuze heb gemaakt nooit meer bang te zijn.
Hoe verwoord ik het goed Henk? Als je de dood kent ken je het leven. Is dit hard? Ik weet het niet, maar door wat ik heb geleerd ben ik voor niets meer bang en vrij.
Dit zou je in een gedicht neer moeten zetten.

UserID6342

Goed nieuws Henk ! En wat Yits zegt met 'als je de dood kent, ken je het leven' is absoluut een feit !  Helaas zelf al meerdere malen mogen/moeten ervaren... Ook zeer herkenbaar is het punt van angst; natuurlijk ben je bang als je die k*tuitslag krijgt de eerste keer, wie niet ?!  Daarna krijg je, hopelijk, acceptatie en het 'hoe lossen we het op' verhaal.  En je beseft je terdege dat het gewoon terug kan komen, al hoop je van niet.  Denk dat dit bij iedere kankerpatiënt zo is, onverschillig welke soort kanker het ook moge zijn.

basphil

Hai die Henk.

Er is weer een hoop gebeurd las ik in je blog, gelukkig gaat het de goede kant op!!
Ik zal weer eens een bakkie komen halen bij je kunnen we effe bij teuten:)

cornelis-b

Citaat van: basphil op 14-09-2017 19:46:44
Hai die Henk.

Er is weer een hoop gebeurd las ik in je blog, gelukkig gaat het de goede kant op!!
Ik zal weer eens een bakkie komen halen bij je kunnen we effe bij teuten:)

Altijd goed Bas

Zeg maar Henk tegen mij