Sterkte R koppeling met race gebruik.....

Gestart door Nordschleife850R, 10-09-2014 07:52:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Johann

Denk toch dat je plaat weg is. Als het iets anders is lijkt het mij dat de boel zal blokkeren of juist niet willen ontkoppelen.

Nordschleife850R

Citaat van: Johann op 11-09-2014 14:36:14
Denk toch dat je plaat weg is. Als het iets anders is lijkt het mij dat de boel zal blokkeren of juist niet willen ontkoppelen.

Dat wil die ook niet meer Johann.

Nordschleife850R

Toch is de voering eraf :eusa_doh: De diafragmaveer zit ook niet goed, maar dit komt door dat er voering tussen zit.

V70geRwin

Puzzelen en pattex en gaan als de brandweer  ;D

Nordschleife850R

Citaat van: V70geRwin op 16-09-2014 13:40:29
Puzzelen en pattex en gaan als de brandweer  ;D

Zou ducktape ook willen? ;D

Martijn_B

Wat ga je nu doen? Sachs 707 of toch weer R?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Hoe zou zo,n voering nou los zijn gekomen?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Johann

Citaat van: peteRRR op 16-09-2014 16:12:05
Hoe zou zo,n voering nou los zijn gekomen?

Groet.

ABUSE  ;D

Denk dat je rustiger moet schakelen en meer rev matchen.
Je zou voor een Spec sinter koppeling kunnen gaan maar dan leer je wel rev matchen als ze op temperatuur zijn.

Dit is geen kritiek hoor, eerder advies.  ;)

Nordschleife850R

#23
Citaat van: Martijn_B op 16-09-2014 16:03:30
Wat ga je nu doen? Sachs 707 of toch weer R?

Thom de Jong in Delden heeft er een adres voor. Deze word als het goed is aangepast.

Dank je Johann, maar mag ik vragen wat je bedoelt met rev matchen ::)??

V70geRwin


V70 classic

Zorgen dat de primaire as ( plaat) en je drukgroep een beetje gelijk opgaan voor je het pedaal loslaat  :eusa_think:

Indeed dit soort grappen komen door verkrachting.
Je ziet het ook regelmatig bij bv zandauto's die vast hebben gezeten  :eusa_whistle:
Heb er regelmatig met deze slijtage schade gezien.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Johann

Citaat van: Nordschleife850R op 16-09-2014 17:06:10
Dank je Johann, maar mag ik vragen wat je bedoelt met rev matchen ::)??

V70geRwin had al een mooie link gedaan. Het gaat er om dat je met het terugschakelen de toeren van de motor in de buurt van de toeren van de bak brengt. Verschil is gelijk aan de toerenval bij het opschakelen. Niet elk gaspedaal is even alert maar als je al iets in de buurt komt dan win je al een beetje.

Er staat in de link ook een referentie naar "heel and toe" ofwel hak en teen. Kun je doen. Remmen met de teen en met de hak een tik op het gaspedaal geven. Side flippen kan ook. Is makkelijker met maatje 47.  :) Je gaat dan remmen met de linker helft van de voet en en met de rechter kant het gaspedaal aaien.

Denk dat dit je enige mogelijkheid is om het allemaal een beetje kosten effectief te houden. Iets rustiger schakelen, minder rammen dus, en niet de koppeling laten klappen. Misschien in het begin een beetje saai of slof maar daar moet je even een weg in zien te vinden.

Gezien de koppeling heb je bij een dergelijke stijl ook nog kans dat een schakelvork stuk gaat of een van de schakelkabels gaat knikken.  

UserID6342

"Heel and toe" kun je vergelijken met het vroeger schakelen met tussengas.  Alleen doe je dat nu niet voor de onderlinge tandwielen in de bak maar voor het verschil in toeren van het blok en de bak.

Kijk maar eens op dubbel klutsen ;D ;D ;D

Johann

Citaat van: Dirk342 op 16-09-2014 20:45:20
"Heel and toe" kun je vergelijken met het vroeger schakelen met tussengas.  Alleen doe je dat nu niet voor de onderlinge tandwielen in de bak maar voor het verschil in toeren van het blok en de bak.

Kijk maar eens op dubbel klutsen ;D ;D ;D

Dubbel klutsen is anders toch? Laat je de koppeling in de vrij opkomen, pleur gas, koppeling weer in en in het volgende verzet.

UserID6342

Eensch Johan, daarom is de term 'schakelen met tussengas' beter in deze situatie, dus enkel klutsen ;D.  Maar de uitleg hieromtrent maakt het meer begrjpelijker allemaal, terwijl de uitleg van Gerwin ook heel goed is.