T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Citaat van: grijzev70tdi op 19-11-2014 20:36:36
Heb je hem trouwens gewoon de normale belasting of in de overgangsregeling? Normale belasting is niet heel veel minder als een R denk ik

De overgangsregeling heb ik, ik krijg wel een aanvraag formulier volgende maand waar ik kan kiezen, maar hou het op de overgangs regeling van 120 per jaar, vandaar ook de keuze voor een Volvo voor 1988.

Heb er een goedkoop autotje bij gekregen ;D, van mijn Opa die 83 jaar oud is, dan kan ik met dit autotje de winter maanden door, omdat ik niet met de 244 mag rijden in die maanden.

grijzev70tdi

Aah vandaar. Ik dacht ook al ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

cornelis-b

Ziet er echt niet verkeerd uit Mike en ik moet eerlijk bekennen dat ik het stiekum een geweldige "bak" vind. Puur back to basic ;D

Zal hem binnenkort wel bewonderen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MS60R

100% gaaf dit, een 244 met HPT en dikke Polaris velgen! :laugh:
Goede keuze Mike, daar ga je zeker van GENIETEN (ja...met hoofdletters!) 8)

Boeijke

Gefeliciteerd Mike.

Heb dat ding een paar keer voorbij zien komen op de verkoop sites. En bleef er altijd Ff naar kijken.
Mooi apparaat. Veel plezier ermee.

Willem

hertogjan6

Woww brute bolide!  :eusa_clap: ken hem ergens van  :eusa_think:

Super gave bak (beter dan de R  :eusa_shifty:)  heel veel plezier ermee :eusa_clap:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

blastaway

Hele vette uitvoering!!!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

MikeyQR

Citaat van: hertogjan6 op 20-11-2014 00:50:45
Woww brute bolide!  :eusa_clap: ken hem ergens van :eusa_think:

Super gave bak (beter dan de R  :eusa_shifty:)  heel veel plezier ermee :eusa_clap:

Kan kloppen, deze heeft Thom de Jong in Delden heel lang in bezit gehad, en hij heeft ook een tijd te koop gestaan een aantal jaren terug, wel voor een veel hoger bedrag dan ik er voor heb betaalt.

Zal dit weekend mooiere foto's maken en hier posten. 8)

grijzev70tdi

Hij is hier wel bekend. Vonden het jammer dat jij hem grkocht had, vonden hem hier ook nog wel leuk haha.

Was van een klant van ons
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MikeyQR

Citaat van: grijzev70tdi op 20-11-2014 10:18:21
Hij is hier wel bekend. Vonden het jammer dat jij hem grkocht had, vonden hem hier ook nog wel leuk haha.

Was van een klant van ons

Hahaha  :evil:

Zeg maar dat die in goede handen is. 8)

svenerik

Citaat van: Boeijke op 20-11-2014 00:43:31
Gefeliciteerd Mike.

Heb dat ding een paar keer voorbij zien komen op de verkoop sites. En bleef er altijd Ff naar kijken.

Willem

ik had altijd hetzelfde als hierboven ! blijft een gave bak met dito prestaties.

het gaat je goed mikey !!

sven

MikeyQR

Citaat van: svenerik op 20-11-2014 10:53:41
Citaat van: Boeijke op 20-11-2014 00:43:31
Gefeliciteerd Mike.

Willem

ik had altijd hetzelfde als hierboven ! blijft een gave bak met dito prestaties.

het gaat je goed mikey !!

sven

Dat had ik ook toen die nog bij Thom de Jong te koop stond. :eusa_shifty:

Maar toen die weer te koop kwam en ik hem zag staan heb ik gelijk maar een mail gestuurd.
En ja nu staat die dus bij mij voor de deur. 8)

En als je met hem rijd heb je heel veel bekijks en leuke reacties, van zo dikke bak! ;D

Sweij

Wauw, kicke wagen hoor zo'n 244. Maareuh, wat is er allemaal al aan verbouwd dan...? Ik zie, als 2-serie leek, alleen een ander stuurtje, en wat dikkere intercooler buizen...?

Geniet van de wagen, ik geloof goed dat het leuker rijdt dan een "moderne" V70R.

MikeyQR

Citaat van: Sweij op 21-11-2014 14:36:14
Wauw, kicke wagen hoor zo'n 244. Maareuh, wat is er allemaal al aan verbouwd dan...? Ik zie, als 2-serie leek, alleen een ander stuurtje, en wat dikkere intercooler buizen...?

Geniet van de wagen, ik geloof goed dat het leuker rijdt dan een "moderne" V70R.

Wat er allemaal is gedaan aan de 244.

Rondom flink verlaagt veren+dempers.
Intercooler zit er nu in.
17 inch Polaris velgen, ipv 15 inch Virgo (Turbo) velgen.
Simons sport uitlaat en nieuwe DP.
Sport stuur.
polymethaan rubbers voor en achterwiel ophanging.
Air/ feul ratio meter instelbaar.
Turbo druk is hoger dan standaard 0.8 bar nu.

En nog wat dingetjes. ;D

Sweij

Toegegeven: de velgen, intercooler en het verlagen waren me ook opgevallen.

De turbo op een 244 was toch bedoeld als LPT? Maar in dit geval is dat dus een niet-meer-zo-lage-druk-turbo geworden. Gaat dat zomaar door alleen de druk te verhogen? En tot hoe ver kan je door gaan tot er iets kapot loopt?

En nee, ben verder helemaal niet nieuwsgierig hoor, slecht een techniek idioot die graag van alles wat wil weten.;D